Nejrychlejší model automobilky Škoda se začal vyrábět v roce 2000.
V druhé generaci je schopen vyvinout rychlost až 240 kilometrů v hodině, proti starší verzi má i lepší zrychlení.
Octavie RS se nejlépe dosud prodává v Německu, Velké Británii, Švédsku a v tuzemsku.
Hlavními konkurenty Octavie RS na trhu jsou podle mluvčího automobilky Evžena Krauskopfa modely Renault Megane Sport, Opel Astra GTC, Ford Mondeo ST 220 a Volvo S40/V50 T5.
Nová verze se představí ve Frankfurtu v obou provedeních karosérie, tedy jako liftback i kombi. Nová octavia RS je vybavena přeplňovaným zážehovým motorem s přímým vstřikem paliva 2.0 TFSI s výkonem 147 kW (200 k).
Německý magazín Auto motor und sport přinesl první odhad ceny nové Octavie RS. Ceny vozu by měla být o tisíc euro výš než za stávající verzi. Škoda Octavia RS druhé generace by tak měla startovat na ceně kolem 26 tisíc euro (785 000 korun). |
K dalším novinkám přestaveným ve Frankfurtu budou patřit také vozy modelové řady fabia, vybavené novými vznětovými tříválcovými motory se zdvihovým objemem 1.4 l s výkonem 51 kW a 59 kW, které ještě letos nahradí doposud nabízený motor 1,4 TDI PD/55 kW.
Pro modelovou řadu Škoda Superb budou k dispozici dva nové vznětové motory 1.9 TDI PD/77 kW a 2.0 TDI PD/103 kW (motor 2.0 TDI v kombinaci se šestistupňovou převodovkou).
Na autosalonu představí Škoda poprvé i vozy vybavené tzv. filtrem pevných částic DPF. Filtr pevných částic automobilka nabídne ještě letos pro motor 2.0 TDI jako standardní výbavu u modelu superb a jako volitelnou výbava u řady octavia. Později bude DPF k dispozici také pro motor 1.9 TDI PD/77 kW u modelové řady octavia a u dalších vybraných dieselových agregátů.
Škoda Auto slibuje na autosalonu i další překvapení v podobě designového konceptu, které představí na tiskové konferenci 12. září v 10:30 na stánku firmy v hale 3.