Thomas Schäfer převzal klíče od Škodovky v srpnu loňského roku, měsíc po nástupu představoval důležitý symbol nové éry automobilky, elektrický model Enyaq. Nyní uvádí automobilka na trh novou fabii, kolem důležitého modelu je teď rušněji, než by si automobilka přála. Prosazení kombiverze modelu bylo jedním z prvních vítězství Schäfera po nástupu do funkce, následně se však ukázalo, že je tento projekt ekonomicky neúnosný, takže novou Fabii Combi musela Škoda odpískat (čtěte zde). Thomas Schäfer v rozhovoru vysvětluje proč.
V těchto dnech slavíte rok od převzetí vedení Škody Auto. Jak moc se změnila situace? Přijal byste tu nabídku znovu, kdybyste věděl, co vás čeká?
Určitě, bez váhání! Jsem opravdu šťastný, že jsem tady. Nevolil bych jinak. Škoda Auto je neskutečná firma se skvělými lidmi. Způsob, jakým pracujeme, jak spolu vycházíme. Není tu politikaření, jen absolutní zaměření na výsledek. Objevil jsem kouzlo českého humoru, nic vám není „svaté“. Samozřejmě, globální situace není jednoduchá a práce je náročná. Myslím však, že ji děláme dobře. Máme novou strategii, kterou jsme letos představili. Je v ní velká změna ve směřování; směrem k elektromobilitě. A také odpovědnost za různé projekty, které jsme v rámci skupiny dostali v Rusku, Indii… To bylo dříve nepředstavitelné. Myslím, že teď máme velké pole působnosti.