náhledy
Škodovky doprovázejí Tour de France od roku 2004. Zářivě červený superb ředitele Tour Christiana Prudhomma má úlohu velitelské centrály celého závodu. Takzvaný "Red Car" je jediným vozem, který smí cílovou čáru každé etapy přejet společně s cyklisty.
Autor: Škoda Auto
Na nejslavnější cyklistický závod světa nasadila Škoda celkem 250 pořadatelských a doprovodných vozů.
Autor: Škoda Auto
Superb pro šéfa TdF oblékl červený lak, který v ceníku značky nese jméno Corrida.
Autor: Škoda Auto
První červené vozidlo ředitele závodu (červená barva je barvou sportovního časopisu "l´EQUIPE") vyjelo na trasu Tour de France těsně po válce. Od té doby je červená barva povinná pro vozidla tohoto charakteru a toto pravidlo je zakotveno v předpisech Mezinárodního svazu cyklistiky.
Autor: Škoda Auto
Superb má panoramatickou prosklenou střechu, kterou lze pomocí tlačítka otevřít i ze zadních sedadel. Toto řešení umožňuje, aby ředitel Tour de France Christian Prudhomme v otevřené střeše stál, na startu etapy má tak optimální výhled na peloton.
Autor: Škoda Auto
Nejnáročnější cyklistický závod světa Tour de France je po mistrovství světa ve fotbale a olympiádě třetí nejsledovanější sportovní akcí planety. Před očima 3,5 miliardy televizních diváků ve 190 zemích světa defiluje v hlavní roli i nová Škoda Superb.
Autor: Škoda Auto
Antény dokazují, že rudý superb je mobilním dispečinkem Tour de France.
Autor: Škoda Auto
Takzvané Red car je po závodnících největší hvězdou nejtěžšího a nejslavnějšího cyklistického závodu.
Autor: Škoda Auto
Mobilní kancelář nejvyššího vedení Tour de France jede v čele pelotonu a je téměř neustále v záběru kamer.
Autor: Škoda Auto
Speciálně upravená Škoda Superb má motor 2.0 TDI/140 kW, spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Autor: Škoda Auto
Ve speciální výbavě je také vodotěsný prostor pro chlazené nápoje. Nechybí šampaňské pro hosty na palubě Prudhommovy pojízdné pracovny.
Autor: Škoda Auto
Celá přestavba speciálu trvala asi 130 hodin.
Autor: Škoda Auto
Limuzína je vybavena vysílačkou, s níž může ředitel Tour na několika kanálech přijímat informace a na jejich základě vydávat pokyny sportovního nebo bezpečnostního charakteru.
Autor: Škoda Auto
Ředitel závodu tráví na svém velitelském můstku kolem sedmi hodin denně. Během celé Tour najede auto kolem sedmi tisíc kilometrů.
Autor: Škoda Auto
Červené auto má na střeše červený maják. S výstražnou blikačkou na střeše mohou při Tour jezdit pouze tři nejdůležitější vozy organizátorů.
Autor: Škoda Auto
Zapíná se červeným tlačítkem na levém B sloupku.
Autor: Škoda Auto
Střeše vozu dominuje celkem šest antén.
Autor: Škoda Auto
Uvnitř mezi zadními sedadly má Prudhomme svůj ředitelský pult a mikrofon.
Autor: Škoda Auto
Červený superb s nápisem Direction Générale 1 má na Tour vždy přednost.
Autor: Škoda Auto
Stejné auto už doprovázelo peloton Tour de France v loňském ročníku.
Autor: Škoda Auto
Čtyři různobarevná tlačítka označují čtyři rádiové okruhy, na nichž může šéf Tour separátně hovořit. Buď s dalšími vozy ředitelství závodu, nebo jen s komisaři, či naopak s celým oficiálním konvojem Tour.
Autor: Škoda Auto
Škoda má s francouzským promotérem A.S.O. (Amaury Sport Organisation), který Tour de France organizuje, podepsanou smlouvu o oficiálním partnerství až do roku 2018.
Autor: Škoda Auto
Červený superb s nápisem Direction Générale 1 má na Tour vždy přednost.
Autor: Škoda Auto
Speciálně upravená Škoda Superb ředitele Tour de France Christiana Prudhomma
Autor: Škoda Auto