Autotesty
Sledovat další díly na iDNES.tvPluhovací nástavec je připevněný na vozík, tažený za superbem. V případě potřeby je možné z vozíku i vysypávat inertní štěrkový posyp; solení ve Skandinávii příliš populární není. Z videa je ovšem jasná omezená funkčnost zařízení – dokáže jen dočista odhrnout sníh z už prohrnuté silnice, nikoli si prorazit cestu sněhem. Každopádně pohon všech kol se superbu více než hodí.
Ve světě však nejsou výjimkou ani osobáky, které slouží jako opravdové sněžné pluhy. Stačí k nim připevnit radlici, kvůli odlehčení většinou vyrobenou ze speciálních kompozitů. Nejčastěji se pluhové nástavce umísťují na speciální držáky, montované do podmotorového prostoru, takové úpravy si nechávají dělat hlavně na americkém venkově. Existují i verze připevňované popruhy za kapotu, takovýto patentovaný vynález se dá v USA koupit za necelých 500 dolarů a prý zvládne i nerovné povrchy, jako například kamenité či štěrkové cesty (zde).
Velmi populárními „plužníky“ jsou zvláště větší SUV jako Honda CR-V, Toyota RAV4 nebo Suzuki Vitara. Jejího menšího a staršího bratra samuraie jsme ostatně v podobné úpravě mohli před lety často vídat v sousedním Rakousku, občas se takovýto stroj s radlicí objevil i v české inzerci.
Na internetu ovšem najdete i vpravdě bizarní obrázky pluhujících osobních aut, dokonce třeba malého Renaultu Clio. Zdá se, že lidská fantazie a vynalézavost skutečně nezná mezí – ovšem většinou tam, kde se nedostává financí. Ostatně, třeba ve zmíněném Rakousku už „sněžnou“ suzuki najdete stěží, v bohaté alpské zemi je nahradily nástavce na malotraktory, sněžné frézy a další specializované stroje.