Škodovácké odbory opět varují před stěhováním výroby Superbu do Německa

  13:10aktualizováno  13:10
Odbory automobilky Škoda Auto znovu důrazně odmítly možnost přesunu výroby nástupce modelu Superb z České republiky do jiného výrobního závodu koncernu Volkswagen. Jsou také proti případným pokusům o zavedení pracovní soboty v Mladé Boleslavi.

Škoda Superb Black Crystal | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

„Výroby modelu Superb se v žádném případě nevzdáme! Je to vlajková loď naší značky, naše DNA, od samého počátku námi vypiplaný produkt, který tvoří podstatnou část zisku automobilky a tedy i podstatnou část bonusu pro naše zaměstnance,“ uvedli odboráři v týdeníku Škodovácký odborář.

Škoda Auto bude na začátku příštího desetiletí potřebovat jen v Evropě další výrobní kapacitu pro zhruba 400 000 vozů. Bude to řešit hledáním možností v rámci svých závodů i dalších továren mateřského koncernu VW. Krajní variantou je výstavba nového závodu. Rozhodnutí by mělo padnout do začátku příštího roku, řekl na pařížském autosalonu předseda představenstva Bernhard Maier (Více čtěte zde).

Škodovácké odbory KOVO MB opakovaně upozorňují na hrozbu stěhování výroby modelu Superb do Německa. A už přijaly protestní rezoluci proti tomu, aby se nástupce Superbu přesunul do německého závodu v Emdenu.

Maier podle odborářského magazínu potvrdil, že v poslední době se vedla diskuse o převedení výroby Superbu do německého Emdenu s tím, že pokud by toto rozhodnutí padlo, týkalo by se nástupce současného modelu.

„Právě tlak na převedení výroby následníka Superbu vyvinuli i členové vedení Volkswagenu na předsedu Podnikové rady Jaroslava Povšíka na jednání koncem srpna. Předseda Povšík to zcela odmítl a naopak předsedovi představenstva Volkswagen Herbertovi Diessovi předal dokument s jasnými argumenty proti tomuto rozhodnutí,“ píše Škodovácký odborář. (podrobnosti k tématu čtěte tady).

Zavedení 18směnného systému, tedy pracovní soboty v Mladé Boleslavi, odboráři dlouhodobě odmítají. „18směnný systém je tady za těchto podmínek neproveditelný,“ řekl předseda podnikové rady Škoda Auto Jaroslav Povšík.

Závod na to podle něj v žádném případě není připravený, a to jak z hlediska logistiky, kapacit areálu, dopravní obslužnosti, kapacitou dodavatelů, tak ani z důvodu stavu města Mladá Boleslav. Historicky je prostě závod koncipován na podstatně nižší kapacitu. 

Pro zvýšení výrobní kapacity se například už nyní vozí tisíce karoserií pro nové Fabie k nalakování do německého závodu Volkswagen v Osnabrücku a ve stejné lokalitě se bude montovat i 45 000 vozů Karoq.

Ten se od letoška vyrábí i v Mladé Boleslavi. „Diskutovat se zřejmě bude o budoucnosti výroby modelu Seat Toledo, která zatím pokračuje v Mladé Boleslavi,“ píše Škodovácký odborář.

Průměrná dělnická mzda ve Škoda Auto činila v loňském roce 40 557 korun, tedy o zhruba o deset procent více než v roce 2016. Zaměstnanci mají nad rámec mzdy řadu příplatků, například za práci v noci, za práci v taktu, za ztížené pracovní podmínky nebo za práci v atypických směnných systémech, který oproti 15směnnému systému přidává další směny až do počtu 18 směn, kdy zaměstnanci pracují také v sobotu. V případě vícesměnných systémů se však týdenní pracovní doba zaměstnance nemění, jen se rozděluje do více dnů.

Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává víc než 35 000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Autoři: ,

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Další z rubriky

VIDEO: Kolik Ameriky stihne zneuctít hybridní toyota za 60 sekund?

Toyota Corolla 2019

Spot propagující novou Toyotu Corolla vypadá na první pohled naprosto nevinně. Nejednomu Američanovi se z něj ale...

Žebříčku nejméně spolehlivých aut vévodí v Británii Tesla S

Tesla Model S 85D

Jen polovina exemplářů daného modelu neměla za poslední rok nějaký technický problém. Takové hodnocení si odnesla Tesla...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Najdete na iDNES.cz