Další krok Škody k cestě do Ameriky. Zaregistrovala si tam jména modelů

  11:56aktualizováno  11:56
O vstupu Škody na severoamerické trhy se spekuluje už mnoho let. Předchozí šéf značky Winfried Vahland všechny úvahy rázně odmítal jednoznačným „ne!“. S novým předsedou představenstva Bernhardem Maierem se ovšem strategie obrací.

Automagazín AutoGuide zjistil, že si Škoda u amerického patentového úřadu (United States Patent and Trademark Office - USPTO) zaregistrovala jména Superb, Škoda Superb, Octavia a Yeti. To by mělo potvrzovat, že se Škoda chystá na vstup na severoamerické trhy.

Pro vstup na nový velký trh s odlišnými požadavky zákazníků má teď Škoda ideální podmínky. Koncern Volkswagen, který Škodu vlastní, potřebuje v Americe napravit reputaci pokaženou aférou dieselgate. „Nová“ značka, kterou si Američané s emisní aférou nespojují a stojí za ní úspěchy na světových trzích a v Číně, by mohla mít šanci.

Podle uznávaného evropského odborníka na automobilový průmysl Ferdinanda Dudenhoeffera z univerzity Duisburg-Essen má Škoda dobrou reputaci a byla by srovnatelná s dalšími masovými značkami na americkém trhu jako jsou Toyota a Nissan. „VW to má v USA zabalit,“ řekl letos v lednu otevřeně Dudenhoffer. Zastoupit by ho podle něj měla právě Škoda (čtěte více).

Navíc mladoboleslavská značka letos představí nový model Kodiaq, který odpovídá požadavkům zákazníků v severní Americe. Bude to velkoformátové sedmimístné SUV.

Koncept Škoda VisionS
Koncept Škoda VisionS
Koncept Škoda VisionS

Že Škoda o severní Americe uvažuje, naznačil pro Českou televizi Bernhard Maier. „V rámci desetileté strategie se těmto trhům nelze vyhnout,“ řekl. Nová strategie značky má totiž stavět na vozech kategorie SUV. A právě nový model Kodiaq by měl Škodě přilákat nové zákazníky. „Ty ale bude automobilka zřejmě poprvé hledat i na druhé straně Atlantiku. Kromě Spojených států a Kanady myslí šéf Škody Auto Bernhard Maier i na Střední a Jižní Ameriku,“ uvádí ČT24.

Zaměření na americké trhy možná naznačuje i kampaň, kterou Škoda před uvedením kodiaqa rozjela. Jméno modelu totiž odkazuje na město na ostrově Kodiak u pobřeží Aljašky. K zahájení kampaně předcházející uvedení nového modelu se město Kodiak na jeden den přejmenovalo na Kodiaq. V rámci celosvětové marketingové kampaně na auto pojmenované po ostrově, městě i medvědovi tak byly za pomoci místních obyvatel 6. května ve městě vyměněny nebo přelepeny tabule s názvy ulic a nápisy na policejních a hasičských vozech, rybářských lodích nebo reklamní nápisy. I na oficiálních internetových stránkách města se „k“ změnilo na „q“.

Fotogalerie

Škoda v USA díky zázemí Volkswagenu už dlouho testuje své prototypy v extrémních podmínkách. Při testovacích jízdách se zamaskovaným prototypem Škody Superb v arizonském Údolí smrti v listopadu 2007 představitelé automobilky redaktorovi MF DNES v neformálních rozhovorech poměrně otevřeně naznačovali, že právě největší model značky by měl být vstupenkou na severoamerické trhy. Superb tehdy dostal širokou škálu benzinových motorů, které jsou pro americký trh stěžejní. Z naznačovaných plánů nakonec sešlo.

Škody nejsou v severní Americe úplně neznámé, pokud se za Atlantik vydají, bude to návrat po nějakých třiceti letech. Poslední oficiálně dovezenou škodou na severoamerický trh byl model 135 GLi, který si v roce 1989 koupil jistý Kanaďan Alex Dresler za 4 960 dolarů. Od té doby udržuje povědomí o české značce v severní Americe jen pár nadšenců.

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Podle českého vesmírného architekta budeme cestovat Muskovým telegramem

Vizualizace terminálu pro hyperloop na pražském Opatově

Z Prahy do Brna za 20 minut, i tak by se mohlo za pár let cestovat. Potrubní doprava nahradí na krátkých vzdálenostech...

Autofotka týdne: Koncept zůstal v zákulisí, designér ho aspoň namaloval

Karim Habib, šéfdesignér Infiniti Motor Company, divize aliance Renault-Nissan...

„Toto je Infiniti QX, nemůžete ho vidět, ale je tu.“ Takovou premiéru světové autosalony ještě nezažily. Karim Habib,...

Najdete na iDNES.cz