Nový Superb se představí 17. února v Praze, autosalonovou premiéru bude mít začátkem března v Ženevě.
Připraveny jsou opět dvě karosářské varianty. Základním provedením je liftback se splývavou zádí a velkým víkem kufru. První kusy by měly dorazit v červnu. Kombiverzi uvede Škoda v září. To znamená, že oficiální premiéra je naplánována na podzimní autosalon do Frankfurtu nad Mohanem. O technice nového Superbu čtěte více zde.
Fotogalerie |
Třetí generace Superbu se bude vyrábět kromě východočeských Kvasin, kde si na něj firma postavila úplně novou halu, také v Šanghaji.
Superby nyní najíždějí testovací kilometry, maskované prototypy jsou k vidění i na českých silnicích. Nejnovější snímky nafotili čtenáři iDNES.cz Lukáš Weiss a Petr Křenek.
Superauto se dvěma deštníky
„Myslím si, že se ze Superbu stane superauto,“ řekl v rozhovoru pro magazín Auto Motor a Sport šéf Škody Winfried Vahland. Uvnitř bude více místa než v předchůdci, zavazadlový prostor se zvětší o 30 litrů na 625 litrů.
Superb první novodobé generace se chlubil specialitou v podobě deštníku schovaného ve speciální schránce ve dveřích. „Když jsem se v roce 2010 vrátil do Škody, deštník ze Superbu zmizel. Neuplynul ani jeden měsíc a byl zpátky. Podobné drobnosti patří k filozofii naší značky, nemůžete se jich kvůli úsporám jen tak zbavit. I proto jsme se u třetího Superbu rozhodli jít ještě dále, už nemá pouze jeden deštník, ale rovnou dva: pro řidiče i pro spolujezdce,“ vypráví šéf české značky.
V rozhovoru se také vyjadřuje k tříválcům pro velké modely Škody: „V Octavii je jednou určitě budeme nabízet, ale jestli jsou vhodné i pro Superb, to ještě nevím. Jako součást hybridního systému možná, ale v tak velkém autě budou čtyřválcové motory podle mého názoru úspornější,“ říká Vahland.
Škoda také uvažuje o sportovněji střižené verzi Superbu, která ovšem neponese označení RS.