Superb omládl. Je z něj hybrid, skaut i sportovec

  • 27
Superb prošel mírnou změnou, která však není tak radikální, jak to občas u faceliftů bývá. Vlajková loď bude díky plug-in hybridnímu pohonu patřit do rodiny aut s elektrickým pohonem, kterou Škoda pojmenovala jako „iV“.

Došlo především k přepracování předního nárazníku, kvůli čemuž narostla délka liftbacku o 8 mm na 4 869 mm, kombíku o 6 mm na 4 862 mm. Maska chladiče je větší, má dvojité lamely a sestupuje níž do nárazníku. 

Snížené přední světlomety využívají již v základu LED technologii, ve vrcholné verzi potom dokonce poprvé full LED matrixové světlomety, které díky technologii vykrývání segmentů neoslňují ostatní řidiče ani při trvale zapnutých dálkových světlech. Změnil se i design mlhových světel, které jsou užší a širší. Na zádi má Superb nově velký nápis Škoda.

Škoda Superb Scout

Premiéru slaví i několik nových asistenčních systémů, mezi které patří například prediktivní tempomat (s předstihem upravuje rychlost např. před zatáčkami nebo podle rychlostních limitů). Novinkou je také asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), který je aktivní do vzdálenosti 70 m nebo Emergency Assist pro víceproudé silnice, který dokáže v případě nouze bezpečně navést vůz s ohledem na ostatní účastníky provozu přes více pruhů a zastavit u krajnice.

O pohon první plug-in hybridní škodovky se stará benzinový motor 1.4 TSI a elektromotor, dohromady disponující výkonem 160 kW (218 k) a maximálním točivým momentem 400 Nm. Dojezd v čistě elektrickém módu činí až 55 kilometrů. Podrobnosti čtěte zde

Hledáte levné povinné ručení? Porovnejte si nabídky ještě dnes.

Kromě hybridu je v nabídce pět dalších motorizací, které plní emisní normu Euro 6d TEMP. První naftový motor nové generace Evo 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) je nabízen s šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Vrcholný naftový motor 2.0 TDI má výkon 140 kW (190 k). 

Základním benzinovým motorem je 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 k). Nový je motor 2.0 TSI o výkonu 140 kW (190 k). Vrcholná motorizace s motorem 2.0 TSI o výkonu 200 kW (272 k) je vždy vybavena pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Všechny tři motory TSI jsou taktéž vybaveny filtrem pevných částic.

Spíš než plug-in hybrid bude v případě Superbu u českých zákazníků větší zájem o dva nové speciální modely. 

Úplnou novinkou je „outdoorová“ varianta Scout – kombík s pohonem všech kol, paketem pro špatné cesty a o 15 mm zvýšenou světlou výškou. Pohánět ho budou buď naftový motor 2.0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) nebo benzinový motor 2.0 TSI o výkonu 200 kW (272 k). Vrcholná modelová řada tak poprvé dostává verzi, která je oblíbená především u Octavie.

Zůstává sportovní varianta Sportline, dostupná v karosářských verzích liftback a kombi. Nejde o žádný Superb RS nebo jinou podobnou sportovní variantu, dynamický bude především vzhled – černá maska chladiče, o 10 mm snížený sportovní podvozek, 18 nebo 19palcová litá kola. Pod kapotou bude nejen zmíněný hybridní pohon, ale také dvoulitrový benzinový (200 kW) nebo naftový (140 kW) agregát.