Diskuse k článku

Superb omládl. Je z něj hybrid, skaut i sportovec

Superb prošel mírnou změnou, která však není tak radikální, jak to občas u faceliftů bývá. Vlajková loď bude díky plug-in hybridnímu pohonu patřit do rodiny aut s elektrickým pohonem, kterou Škoda pojmenovala jako „iV“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36i67ř76í 94N58o57v29á15k 1702649417799

Superb je jedno z nejhezčích běžných aut současnosti. Ačkoliv je pravda, že jediné co se mi od Škodovky nelíbí je Kodiaq a Citigo.

0/0
31.5.2019 23:16

F73i14l77i24p 89Z56á69v42o98d58n80ý 3397963607188

Vtipné je, že sportovní verze dostávají černé doplňky (maska, zrcátka ...), čili podobně jako to bývá u základních výbav.

0/0
24.5.2019 21:43

P91e25t39r 78Č27e54r84m51á84k 9188155429540

Jak se říká - není černá jako černá :-)

+6/0
25.5.2019 13:04

P69e91t82r 62B79á38č37a 8445796195335

sportovec pry ;-D to josu vzdycky zvasty jak kdyby autor jezdil maximalne ve fabii.

+1/−1
24.5.2019 16:53

F44i24l49i67p 37Z19á94v64o61d96n21ý 3227553357618

Sup je jednoznačně nejpovedenější škodovka. K jeho designu nemám výhrady. Ostatní kousky jsou více či méně nepovedené.

+6/−1
24.5.2019 10:20

P61a29v28e35l 38R80e50z36n86i39c65e97k 3755264324792

naprosty souhlas. jen na verzi Scout by se urcite vice hodily o palec mensi rafky a o to tlustsi "papuce", precijen v lehkem terenu je vyssi bocnice pneu rozhodne lepsi komfort...

+1/0
24.5.2019 14:34

P57e44t29r 55Č82e39r45m83á57k 9988205769920

Reálně scout nemá s terénem (ani lehčím) nic společného, to je především o vzhledu, s haldexem (resp. BW) stejně nelze nikde nic nacvičovat, takže...

0/0
24.5.2019 16:13

P71a80v69e17l 53R76e74z24n60i82c93e62k 3735224794962

troufnu si s vami nesouhlasit. vetsina dnesnich aut ma kvuli aerodynamice a tedy kvuli spotrebe malou svetlou vysku, delku pak dohaneji previsy pred predni a za zadni napravou. Scout se svou o chlup vyssi svetlou vyskou a dobrym tvarem narazniku opravdu aspon po polnacce muze jet a nemusi mit strach ze v kazde dire necha olejovou vanu, ci ze urve lizatko pod prednim naraznikem, atd...

mimochodem, sam jsem chvili jezdil Octavii III Scout a momentalne ma XC70.. vim o cem mluvim

0/0
25.5.2019 23:52

P52e95t88r 44Č73e40r64m20á15k 9158775899820

Asi takhle - scout má vyšší světlou výšku danou především o chlup větším profilovým číslem pneu, samozřejmě o něco lepší průjezdnost to vyrobí ale ve zcela minimálním rozsahu, je to v rovině toho že při sjezdu z obrubníku to spíš nedrcne, a na nějaké nezpevněné cestě k chatě to sníží počet míst kontaktu resp. to umožní jet malinko rychleji než normálním supem. Že by to umožnilo jet někam dál a nebo dokonce dokonce do terénu to vůbec, je to pořád sup a pořád jen haldex.

Na druhou stranu to není nic špatného, žádné podobné koncipované kombi (bez ohledu na třídu) nemá jiné ambice a schopnoti, trochu vyčnívá jen a6 allroad který má jednak plnohodnotný pohon všech kol a především vzduchový podvozek který to umí výrazně zlepšit - obojí má ale i klasická A6 a tak je bohužel i allroad dnes stejně jako scout především designovou záležitostí s minimálmím vlivem na reálné jízdní vlastnosti.

0/0
26.5.2019 12:11

P51a80v81e40l 58R93e66z84n38i68c72e55k 3155424824462

mate z 90% pravdu.

Allroadove verze mivaji precijen lepsi ochranu bricha a spodni strany motoru, a taky maji jinak tvarovane narazniky, pro zlepseni najezdovych uhlu... i to ze ma scout o palec vetsi kola a pritom vysokou bocnici taky hraje roli, protoze do mensich der proste nezapadne ale projede je jen s malym drcnutim oproti kolum s celokvou mensi obvodovou velikosti.

napr s mym volvem XC 70 a svetlou vyskou 21cm projedu rozhodne spoustu mist, kde bych driv s rapidem nechal olejovou vanu... v zime obouvam 215/65 R16... a takze celkem velky rafek a na nem dost tluste papuce jeste..

haldex mi prijde vhodnejsi nez permanentni 4x4 z duvodu ekonomiky provozu. a vzduchovy odpruzeni ma dnes z allroadovych kombiku napr. i volvo V90 CC (jeho predchudce XC70 to tusim mohl mit za priplatek taky) a snad i ten superb by ho mohl mit (L&K ho tusim ma jako moznost, tak nevidim duvod aby ho scout nemel)

0/0
26.5.2019 21:23

P61e30t64r 33Č13e60r55m23á87k 9578975509140

S tou ochrannou podvozku to je taky takové složitější - to se zpravidla nabízí jako příplatková položka i pro normální verze (to mohla mít už dvojková oktávka).

Kola pak jak jsem říkal - jde o to malinko větší profilové číslo pneu, to je totiž to co reálně zvětší průchodnost - pružící jednotky sice efektně nadzvihnou kasli ale náprava je pořád stejně daleko od vozovky (a 20cm to opravdu není ;-)), mluvíme v reálných číslech třeba o 1cm navíc. To že větší kolo překlene snáze díru je jistě také pravda.

Nárazníky sice můžou být lépe tvarované a mít teoretický lepší nájezdový úhel - ale to je v praxi úplně jedno, na polní nebo lesní cestě se žádné zlomy nepřekonávají, a nikam jinam to kvůli zbytku auta stejně nemůže... Takže jasně - určitě to bude lepší než s-linové lízátko typu radlice, ale reálný přínos oproti normální verzi velmi malý.

Pak je třeba porovnávat porovnatelné verze - tedy tu outdoorovou a normální (ne sportovní atd) toho samého auta, a tam jasně vynikne že to je především designová záležitost.

Jinak haldex (b/w) je zcela jednoznačně pouze ekonomická záležitost - nikoliv ve smyslu spotřeby (tu zatěžuje obdobně jako plnohodnotný 4x4), ale ve smyslu výrobních nákladů - je prostě levnější na výrobu, navíc se dá použít do modelů kam by se jinak čtyřkolka nedostala. V ostatních parametrech ale už z principu zaostává, a co se týče jízdních vlastností v terénu tak tam zaostává hodně. Což na druhou stranu ničemu nevadí protože auta s haldexem se prostě do terénu nikdy nepodívají a zasněžený kopec a mokrou trávu u chaty vyjedou.

Vzduchový podvozek byl prozatím v tomto segmentu výsadou audi, volvo jej nikdy nemělo, jestli je v nové v90 popravdě netuším ale je to možné (první model volva byla nová XC90, ale tím že s tím neměli zkušenost a měli 15let zpoždění za konkurenci to mělo mraky problémů), superb vůbec nikdy a ani mít nikdy nebude (pro auta na mqb neexistuje).

0/0
26.5.2019 22:01

J95i47ř70í 95S34e77h41n23a80l 6435628852396

Tady se ponekud mylite. Superb Scout nema zadne vyssi profilove cislo pneumatik. Na fotkach je to obuty do 235/40R19, coz jsou uplne stejny kola jako na jakymkoliv jinym Superbu 3 co je na devatenactkach. S vyssim profilovym cislem tam budu 18" nebo 17", ale pokazdy velikost kola je uplne stejna jako na beznym Superbu. Tedy kola na svetlou vysku ani nic dalsiho nemaji zadny vliv, jsou standartni. Svetla vyska ma byt o 15mm vyssi, coz je zrejme udelany az v zaveseni kol.

Co se tyka pruchodnosti v terenu, tak samozrejme je mala, ale neni pravda ze by tech 15mm bylo k nicemu. Sice je naprava porad stejne vysoko nad vozovkou (prave proto ze kola jsou uplne stejna) a o tech 15mm je vys jen spodek auta, ale i to pomuze. Kdyz jedete nekde po polnacce s takovymhle autem, tak napravou o zem nevezmete, resp. tomu se da obvykle vyhnut volbou stopy. Spis strejchnete podlahou (pripadne lizatkem vepredu), protoze tam uz si tolik nevyberete a pres ty boule se to nejak dostat musi. Navic u takhle dlouhyho auta je pruchodnost take limitovana velkym rozvorem, kde na terennich zlomech pri delsim rozvoru potrebujete vetsi svetlou vysku veprostred auta (viz znamy efekt Obamovy limuziny), zatimco jak vysoko jsou naparavy je v tehle situaci uplne jedno.

Takze sice terenni auto to samozrejme neni, ale i tech 15mm pomuze. Se Superbama jezdim (i po polnackach) 10 let, takze o tom kde a proc to ma limity neco vim ;-)

0/0
27.5.2019 11:01

P67e67t29r 71Č28e35r32m36á68k 9538575349580

Je to možné, byť by to bylo dost překvapující, počkám na seriovou verzi (promo foto jsou dělaná dost uměle), protože žádnou úpravu zavěšení to bezpečně nemá a pokud to má mít vyšší světlou výšku tak to jinak než pneu nelze udělat. Je ještě varianta že to je pouze údaj o zvednutí kasle (což délají pružící jednotky), tedy světlá výška by pak skutečně byla stejná.

Nepsal jsem pak že je to k ničemu, to určitě ne, jen že to je zcela minimální rozdíl - allroad se zvedá o x cm a stejně by to nikdo nenazval teréním autem, takže 10-15mm je v praxi sice prospěšných leč nijak výrazných. To už více udělá ten tvar nárazníku, ale to jsem psal výše. Rozvor sice dlouhý relativně je, ale to je jedno protože to žádné terénní zlomy nikdy přejíždet nebude, k nim se to ani nedostane.

0/0
27.5.2019 17:30

J47i30ř35í 26S70e45h68n44a33l 6725348832186

Svetla vyska se upravuje normalne a nikdy se pritom kola nemeni. Sportovni podvozek ma -15mm, zvyseny je +15mm. To funguje u Skodovek uz leta. Udela se to v odpruzeni, jestli jsou primo jiny pera nevim, ale neco takovyho. Kola zustavaji na stejnem modelu stejna bez ohledu na svetlou vysku. Jinak byste mel v katalogu napriklad ruzny sady zimnich kol na Scouta a na normalni auto, pripadne na sportovni podvozek. A taky byste kvuli jinak velkejm kolum musel prekalibrovat ridici jednotky, zejmena ESP aby se to vykompenzovalo, ukazoval vam tachometr atd. Nebyly jiny kola u Octavie Scout a nebudou ani u Superbu, to fakt nedava smysl.

No a kvuli tomu dlouhymu rozvoru si strejchnete podvozkem naopak hned, typicky uz kdyz sjizdite z asfaltu mimo silnici, tam to bejva nejkritictejsi a tam je problem nejcastejc. A na krizovatce u hradu Kost si strejchnete i na cistym asfaltu, kdyz si nedate pozor, uplne stejne jak ten Obama. Fakt s tim jezdim 10 let a vim o cem mluvim. V leccems mivate pravdu, ale tentokrat fakt ne.

0/0
27.5.2019 18:31

P18e15t15r 48Č48e31r69m27á30k 9878545689840

Kdepak, to není světlá výška ale pouze výška podvozku (což není automaticky to samé). Světlá výška se mění právě tím vyšším profilem pneu (octavia scout nebo zmíněný allroad mají o jedno profilové číslo vyšší - tedy 5%, což odpovídá právě těm cca 10-15mm). Je to v tolerancích všech nastavení takže žádné extra kódování jednotek atd není třeba.

Rozvor jak jsem psal - určitě nikdo nepopírá že rozvor vs zlom je problém a že sup nemá rozvoz zrovna nejkratší, ale ta změna 1cm je především kosmetická - takže v reálu jde jen o to že to překoná tu běžnou překážku typu nájezdu snáz a třeba ve vyšší rychlosti, ale nikoliv že by to přejelo něco co normální sup ne.

0/0
27.5.2019 20:25

J78i24ř81í 68S78e27h47n10a28l 6935918542266

Ono je to slozitejsi. Donutil jste me dojit se podivat pod auto s celovkou :-) To co pisete, tedy ze svetla vyska a vyska podvozku je kazde neco jineho je sice v zasade pravda, ale jen u aut ze kterych visi zavesy kol nize nez je podvozek. Tedy napriklad u Pragy V3S. U Superba ale je zaveseni kol vyse nez zakrytovany spodek auta. Takze v tomto pripade je to jedno. A kdyz podlozite nebo zkratite pruziny, skutecne se svetla vyska auta zmeni, i kdyz kola nechate stejna. Zavesy jsou tak jako tak kompletne schovane a driv to krisne nekde jinde. Jestli neverite, ohnete se nekde na ulici pod auto.

Co se tyka rozmeru kol, tak Skodovka mivala na webu kompletni prehledy homologovanych kol. Bohuzel jsem to uz nedokazal najit. Tam by neco videt bylo. Takhle jsem dohledal jen to, ze skutecne na OIII Scout jdou dat o jedno profilovy cislo vetsi kola jak zminujete, ale videt je to prekvapive jen u 18". Jestli to na nich vyjizdi z vyroby nevim, ale asi jo. U jinych prumeru disku jsem po vetsich kolech na scouta nenasel zadnou zminku. Zrovna tak nejsou mensi na RS se sportovnim podvozkem. Takze toto asi nerozsoudime a budete se muset jit na SIII Scout podivat k dealerovi az tam bude.

Zmena 1cm je skutecne kosmeticka. Ovsem jen do ty doby, nez se to sejde tak ze v jednom pripade jste o 1mm nad, v druhem pripade o 9mm pod terenem. Ze to v obou pripadech nejak prekonate zejmena pak ve vyssi rychlosti uz je akorat pro zasmani. Ja s tim fakt nejezdim rallye aby mi slo o to se za kazdou cenu dostat pres. Ja proste krisnout nechci. Navic samozrejme pres takovy misto jedu rychlosti blizkou nule, uz jen proto ze kdyz se jede rychle, jeste se to zhoupne a tim spis to vezme o zem. Na tohle je potreba dat podvozek na nejtvrdsi a jet co nejpomalejc, pokud tedy auto neni sluzebni, nebo z pujcovny ;-)

0/0
27.5.2019 21:55

P91e49t70r 32Č44e55r47m44á26k 9248315639140

No dyť jsem to psal že to není automaticky to stejné, on to je složitější problém protože se zde setkává mnoho protichůdných požadavků. Auta se na jedné straně kvůli aerodynamice čím dál více vespod zakrytovávají, takže nejnižší bod není spodní rameno ale třeba šusplech. Problém ale je že když pak dál jinou pružící jednotku tak to zvihne karoserii vůči nápravě, tzn. ta zůstane vůči silnici stále stejně, a světlá výška se tedy nezvýší.

Proto se to řeší těme většíma kolama, je to poměrně snadný způsob jak to o těch řádově 15 mm zvihnout. U scouta superba skutečně počkáme, ale bylo by skutečně velice překvapující kdyby to tak neměl.

Jasně, každý mm se může nějak projevit, ale to jsme zpět u toho že taková situace “na krev” se děje naprosto okrajově, do toho běžné auto typu superba nedostane, to už tomu někdo musí jít napřed a hnát to někam kde to nemá co dělat. Pokud by někde neměl projet superb tak co potom auta o třídu nebo dvě větší, nedejbože v nějakém paketu.

0/0
27.5.2019 23:53

J19a12n 88M29a10l46ý 3712112602885

Ale tak toho hybrida s 1,4 TSI bych na 5 let bral. Servisovat bych to nechtěl. Obecně ten elektrický blázinec moc nechápu. Když při projektu výstavby RD zadám topení elektrokotlem, tak dostanu štítek G - mimořádně nehospodárné. Neb energetický mix ČR je k 70% uhlí. Proč je to u aut jinak??

+3/−3
24.5.2019 8:43

M29i50l13a54n 65G69u17l85d20a55n 9929154774760

Vaše informace nejsou správné. V energetickém mixu je 43% hnědé uhlí a 4% černé uhlí. Ať počítám jak počítám, tak na 70% se nemůžu dostat...

Zdroj: Energetický Regulační- Úřad Roční zpráva o provozu ES ČR 2018 strana 9: http://www.eru.cz/documents/10540/4580207/Rocni_zprava_provoz_ES_2018.pdf/1420388b-8eb6-4424-9ad9-c06a57b5326c

+6/0
24.5.2019 9:00

J58a65n 20M22a46l44ý 3962672462255

Což nic nemění na tom štítku že? Jde o princip. Proč vytápění ryze elektrikou je nehospodárné a elektroauta nikoliv?

+6/−2
24.5.2019 9:11

M22a38r96t39i73n 91K18a53r89á88s80e12k 9928523918778

No možná to bude tím, že auto neslouží k vytápění, a pro různé účely vychází vhodnost "paliva" jinak. Pro formu kdybyste chtěl topit doma naftou tak vám nedají špatný štítek, ale vůbec vám to nedovolí, a to pro topení (ucinnost klidně 90%) je nafta mnohem efektivnější než pro pohon auta (účinnost do 20%)

+3/0
24.5.2019 9:19

V56l16a45d52i58m25í95r 20K52r50á80l 4613886230542

"naftou" se ve světě normálně topí, i u nás to tak bývalo ale díky extrémní dani se to nevyplatí

0/0
24.5.2019 17:02

P31a82v66e39l 52O40t20i55s46k 2626841607

No vidíte a v německu se tím topí naprosto běžně

0/0
24.5.2019 22:20

E86m87i76l 62N26o69v54á66k 1505613110714

Nevím jak jste přišel na to, že elektrokotel znamená automaticky šítek G. Naopak je použití elektrokotle z hlediska nákladů výhodné právě u nízkoenergetických a pasivních domů, tedy štítků A nebo B.

+4/0
24.5.2019 10:00

M63a23r10t29i31n 51K37a91r11á74s36e80k 9208843628348

A i s tim stitke to mate nejake pomotane, ja mam starsi dum s elektrotokotlem a mam C, kdyz jsme zvazvoali stavbu tak jsme meli rozplanovany tak dum jen elektrokotlem a stitek B....

0/0
24.5.2019 12:23

J26e94n88d15a 94B39e45n32d63a 9721272446288

Ten Scout v tý modrý nevypadá vůbec špatně.

+6/−2
24.5.2019 7:52

J68a87n 80M30a64l66ý 3882262192365

Sluší

+3/−1
24.5.2019 6:19

Premium

Konec dovolených u Mrtvého moře? Závrtů přibývá, turistům hrozí nebezpečí

Mrtvé moře vysychá a­ dává o­ tom svému okolí dost razantně vědět. Zvyšuje se počet míst, kam už lidé nesmějí. Kde byla...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Najdete na iDNES.cz