Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

  8:00aktualizováno  8:00
Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s pětistupňovou manuální převodovkou stojí 369 900 korun. První auta dorazí k zákazníkům v druhém čtvrtletí letošního roku.

Škoda u modelu Scala, který v nabídce značky nahrazuje Rapid, mění strategii. Už základní provedení je bohatě vybavené, český ceník má jen dva stupně. Značka obvykle u svých modelů označuje tři základní výbavové úrovně: Active, Ambition a nejvyšší Style, v případě Scaly ovšem v Česku úplně vypustila nejchudší výbavu Active. 

Končí vám povinné ručení. Porovnejte si nabídky a ušetřete.

Nejlevnější provedení s motorem 1,0 TSI/70 kW spárovaným s pětistupňovým manuálem (ostatní verze budou mít vždy šestistupňové převodovky) za 370 tisíc bude k objednání od května.

Od pátku je k mání výkonnější litrový benzinový tříválec s 85 kW, který startuje na 394 900 korunách a turbodieselová verze s motorem 1,6 TDI o stejném maximálním výkonu za příplatek 40 000 Kč. Nejsilnějším benzinovým motorem bude čtyřválcová jedna-pětka s výkonem 110 kW (150 koní) od 429 900 korun. V listopadu se nabídka motorizací rozroste o agregát 1,0 G-TEC/66 kW spalující stlačený zemní plyn (CNG).

Na českém trhu se v loňském roce prodalo 14 tisíc vozů Rapid, víc v karosářské verzi liftback. Soukromých zákazníků si pro tento model přišlo 25 procent, zbytek objednaly firmy, kde jsou pravidla nákupu úplně jiná. Z toho jen jednotky procent soukromých klientů zvolily základní výbavový stupeň. Podle zkušeností prodejců si zákazníci i základní provedení dovybavovali tak, že nakonec skončili u vyššího výbavového stupně. Vypuštění základního provedení s „cenou od...“ je tedy logický krok. „Dávno není pravda, že základní provedení Škody má chudou výbavu,“ říká Petr Janeba, vedoucí marketingu Škoda Auto v Česku.

Verze Active existovat bude, ovšem nebude k mání na českém trhu. „Budeme testovat zákaznickou reakci a uvidíme, jak to bude fungovat. Plošně vypouštět ovšem výbavu Active z ceníků nebudeme,“ uvádí Janeba.

„Máme s tímto autem velké ambice. Věříme, že český zákazník je dospělý, že se nenechá utáhnout na základní cenu z plakátu, ale podívá se na výbavu, která je u tohoto modelu výjimečná,“ říká Janeba. Zdůrazňuje, že Scala je plnohodnotný zástupce hatchbacků třídy VW Golf nebo Fordu Focus. „Pro nás je to hatchback Octavie,“ říká. Podle Janeby je ideální pro majitele Fabií, kteří by rádi Octavii, ale nemají na ni. „Takové auto jsme nutně potřebovali. Bude znamenat renesanci této kategorie na českém trhu.“

Podle Ondřeje Švásta z českého zastoupení značky ceny nastavili tak, že Scala vychází výhodněji v porovnání se stejně vybaveným Rapidem. „Active má jen jednu variantu interiéru, v Ambition je na výběr rovnou ze tří,“ uvádí. Kromě hezčí přístrojovky mají vyšší výbavy také lepší sedadla, větší kola a kotoučové brzdy na zadní nápravě. Auto má vždy lakované kliky a zrcátka nebo akustický paket se speciálními odhlučňovacími prvky (polstrování podběhů a pod zadní sedačkou a odhlučnění mezi kabinou a motorovým prostorem).

Ceny Škody Scala

Standardní výbava vozu zahrnuje mimo jiné klimatizaci, tempomat, LED přední a zadní svítilny, mlhové světlomety, 16" ocelová kola, palubní počítač, infotainment s 6,5" barevným dotykovým displejem a Bluetooth nebo elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, funkci automatického zapínání potkávacích světel, asistent rozjezdu do kopce, asistent hlídání jízdního pruhu, systém sledování prostoru před vozem s funkcí nouzového brzdění a detekcí chodců nebo kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech.

Vrcholový výbavový stupeň Style přidává navíc 17" kola z lehké slitiny, Bi-LED přední světlomety s funkcí adaptivního svícení a přisvěcováním při odbočování, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment s 8" barevným dotykovým displejem, osmi reproduktory a funkcí umožňující zrcadlení mobilního zařízení na centrálním displeji, kožený multifunkční volant, světelný a dešťový asistent, startování tlačítkem, zadní parkovací senzory, vyhřívaná přední sedadla nebo vyhřívané trysky ostřikovačů a například i protažené sklo víka zavazadlového prostoru.

Sportovní podvozek s měnitelnou tuhostí tlumičů je za dvanáctitisícový příplatek, displej nahrazující v kapličce přístrojů klasické budíky je za 10 900 korun. V příplatkové výbavě je také adaptivní tempomat, vyhřívané čelní sklo a volant, elektricky ovládané víko dveří nebo elektricky výklopné tažné zařízení.

Fotogalerie

„Zájemci mohou již nyní využít nabídky zvýhodněných akčních paketů pro jednotlivé výbavové stupně, které zahrnují nejžádanější prvky mimořádné výbavy s výraznou cenovou úsporou v řádech desítek tisíc korun,“ dodává Vitek Pelc, mluvčí českého zastoupení značky.

„Počínaje dnešním dnem přijímají všichni autorizovaní obchodní partneři značky Škoda v ČR první zákaznické objednávky,“ uvádí Pelc. „Autorizovaní partneři značky v České republice však již nyní registrují téměř 1 000 závazných rezervací modelu.“

„V průběhu letošního roku bychom rádi realizovali 10 000 závazných objednávek českých klientů,“ dodává Luboš Vlček, ředitel Škoda Auto Česká republika. Hlavními konkurenty mají být hlavně Kia Ceed, Hyundai i30 nebo Renault Mégane.

Nejčtenější

Sicilský švec Ciccio obouvá nejlepší závodníky světa už šedesát let

Ciccio Liberto: švec, který více než půl století obouvá ty nejlepší závodníky

Jeho archiv je plný nohou. Má je obkreslené na papíře a podle nich šije na míru boty. Sicilián Francesco „Ciccio“...

Dovolená v karavanu: levné to není a chce to trpělivost, cílem je cesta

Karavany

Obytná auta jsou v kurzu a stále více Čechů si je nejen pořizuje, ale hlavně půjčuje. Vidina dobrodružné dovolené je...

Rady zkušeného karavanisty. Řízení připomíná náklaďák, přespání plánujte

Karavany

Na cestování s obytným autem se lidem líbí zejména pocit svobody a to, že i cesta je cíl. Jenže myslet si, že člověk...

Němečtí vědci: Emise sníží zvrat v dopravě a zdražení, problémem je prach

Ilustrační snímek

Zákazy vjezdu aut do měst nesnižují zatížení škodlivinami. Změnit se musí nejen auta, ale celý způsob dopravy, tvrdí...

Od Alfy Romeo k Žigulíku. Víte, jak vznikala slavná automobilová loga?

Ferrari

Mohli jsme se chlubit svým novým horchem, balit dívky na sporťák SS a podivovat se nad geniální jednoduchostí vozítka...

Další z rubriky

Europarlament trvá na kamionech na elektřinu, které ovšem nejsou

Kamiony mají v budoucnu jezdit podobně jako trolejbusy, tedy přímo napojené na...

Evropský parlament potvrdil pravidla pro snižování emisí oxidu uhličitého u nákladních automobilů. Cílem je k roku 2030...

Europoslanci schválili nové bezpečnostní prvky aut, hrozí jejich zdražení

Asistent udržování v jízdním pruhu

Evropský parlament schválil návrh nařízení o rozšíření povinné výbavy nových automobilů o vyspělé bezpečnostní...

Prodej aut se mění. Ke Škodovce na kávu a hokej

Vizualizace nového konceptu showroomu Škody

Prodej aut se mění, už to nejsou jen klasické showrooomy, ale kavárny a butiky v centrech měst, kde často ani nejsou...

Jaguar XF 20d AWD 2017 · DPH
Jaguar XF 20d AWD 2017 · DPH

r.v. 2017, naj. 55 247 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz