Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

  8:00aktualizováno  8:00
Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s pětistupňovou manuální převodovkou stojí 369 900 korun. První auta dorazí k zákazníkům v druhém čtvrtletí letošního roku.

Škoda u modelu Scala, který v nabídce značky nahrazuje Rapid, mění strategii. Už základní provedení je bohatě vybavené, český ceník má jen dva stupně. Značka obvykle u svých modelů označuje tři základní výbavové úrovně: Active, Ambition a nejvyšší Style, v případě Scaly ovšem v Česku úplně vypustila nejchudší výbavu Active. 

Končí vám povinné ručení. Porovnejte si nabídky a ušetřete.

Nejlevnější provedení s motorem 1,0 TSI/70 kW spárovaným s pětistupňovým manuálem (ostatní verze budou mít vždy šestistupňové převodovky) za 370 tisíc bude k objednání od května.

Od pátku je k mání výkonnější litrový benzinový tříválec s 85 kW, který startuje na 394 900 korunách a turbodieselová verze s motorem 1,6 TDI o stejném maximálním výkonu za příplatek 40 000 Kč. Nejsilnějším benzinovým motorem bude čtyřválcová jedna-pětka s výkonem 110 kW (150 koní) od 429 900 korun. V listopadu se nabídka motorizací rozroste o agregát 1,0 G-TEC/66 kW spalující stlačený zemní plyn (CNG).

Na českém trhu se v loňském roce prodalo 14 tisíc vozů Rapid, víc v karosářské verzi liftback. Soukromých zákazníků si pro tento model přišlo 25 procent, zbytek objednaly firmy, kde jsou pravidla nákupu úplně jiná. Z toho jen jednotky procent soukromých klientů zvolily základní výbavový stupeň. Podle zkušeností prodejců si zákazníci i základní provedení dovybavovali tak, že nakonec skončili u vyššího výbavového stupně. Vypuštění základního provedení s „cenou od...“ je tedy logický krok. „Dávno není pravda, že základní provedení Škody má chudou výbavu,“ říká Petr Janeba, vedoucí marketingu Škoda Auto v Česku.

Verze Active existovat bude, ovšem nebude k mání na českém trhu. „Budeme testovat zákaznickou reakci a uvidíme, jak to bude fungovat. Plošně vypouštět ovšem výbavu Active z ceníků nebudeme,“ uvádí Janeba.

„Máme s tímto autem velké ambice. Věříme, že český zákazník je dospělý, že se nenechá utáhnout na základní cenu z plakátu, ale podívá se na výbavu, která je u tohoto modelu výjimečná,“ říká Janeba. Zdůrazňuje, že Scala je plnohodnotný zástupce hatchbacků třídy VW Golf nebo Fordu Focus. „Pro nás je to hatchback Octavie,“ říká. Podle Janeby je ideální pro majitele Fabií, kteří by rádi Octavii, ale nemají na ni. „Takové auto jsme nutně potřebovali. Bude znamenat renesanci této kategorie na českém trhu.“

Podle Ondřeje Švásta z českého zastoupení značky ceny nastavili tak, že Scala vychází výhodněji v porovnání se stejně vybaveným Rapidem. „Active má jen jednu variantu interiéru, v Ambition je na výběr rovnou ze tří,“ uvádí. Kromě hezčí přístrojovky mají vyšší výbavy také lepší sedadla, větší kola a kotoučové brzdy na zadní nápravě. Auto má vždy lakované kliky a zrcátka nebo akustický paket se speciálními odhlučňovacími prvky (polstrování podběhů a pod zadní sedačkou a odhlučnění mezi kabinou a motorovým prostorem).

Ceny Škody Scala

Standardní výbava vozu zahrnuje mimo jiné klimatizaci, tempomat, LED přední a zadní svítilny, mlhové světlomety, 16" ocelová kola, palubní počítač, infotainment s 6,5" barevným dotykovým displejem a Bluetooth nebo elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, funkci automatického zapínání potkávacích světel, asistent rozjezdu do kopce, asistent hlídání jízdního pruhu, systém sledování prostoru před vozem s funkcí nouzového brzdění a detekcí chodců nebo kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech.

Vrcholový výbavový stupeň Style přidává navíc 17" kola z lehké slitiny, Bi-LED přední světlomety s funkcí adaptivního svícení a přisvěcováním při odbočování, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment s 8" barevným dotykovým displejem, osmi reproduktory a funkcí umožňující zrcadlení mobilního zařízení na centrálním displeji, kožený multifunkční volant, světelný a dešťový asistent, startování tlačítkem, zadní parkovací senzory, vyhřívaná přední sedadla nebo vyhřívané trysky ostřikovačů a například i protažené sklo víka zavazadlového prostoru.

Sportovní podvozek s měnitelnou tuhostí tlumičů je za dvanáctitisícový příplatek, displej nahrazující v kapličce přístrojů klasické budíky je za 10 900 korun. V příplatkové výbavě je také adaptivní tempomat, vyhřívané čelní sklo a volant, elektricky ovládané víko dveří nebo elektricky výklopné tažné zařízení.

Fotogalerie

„Zájemci mohou již nyní využít nabídky zvýhodněných akčních paketů pro jednotlivé výbavové stupně, které zahrnují nejžádanější prvky mimořádné výbavy s výraznou cenovou úsporou v řádech desítek tisíc korun,“ dodává Vitek Pelc, mluvčí českého zastoupení značky.

„Počínaje dnešním dnem přijímají všichni autorizovaní obchodní partneři značky Škoda v ČR první zákaznické objednávky,“ uvádí Pelc. „Autorizovaní partneři značky v České republice však již nyní registrují téměř 1 000 závazných rezervací modelu.“

„V průběhu letošního roku bychom rádi realizovali 10 000 závazných objednávek českých klientů,“ dodává Luboš Vlček, ředitel Škoda Auto Česká republika. Hlavními konkurenty mají být hlavně Kia Ceed, Hyundai i30 nebo Renault Mégane.

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

Najdete na iDNES.cz