První skica Škody Scala spider

První skica Škody Scala spider | foto: Škoda Auto

Autofotka týdne: V Boleslavi staví kabriolet ze Škody Scala

  • 17
Poslední kabriolet vyrobila Škoda v roce 1964. V devadesátých letech minulého století ještě Metalex řezal střechy favoritům a pak feliciím, kterým dokonce nechal i čtyři dveře. Auta bez střechy sice všichni obdivují, ale kupuje je stále méně lidí. Scalu bez střechy si ale teď staví studenti učiliště Škody.

Bude to už sedmá studentská škodovka. „Tradice studií žákovských vozů začala v roce 2014. Od té doby si žáci Středního odborného učiliště Škoda Auto v Mladé Boleslavi mohou každý rok navrhnout, zrekonstruovat a následně i sami postavit mimořádný koncept vozu,“ popisuje mluvčí automobilky Martin Preusker.

Projektu se tentokrát účastní 20 žáků, kteří se rozhodli, že navrhnou a postaví model s otevřenou karoserií na bázi loni na trh uvedeného modelu Scala. „Dorost mladoboleslavské automobilky při tom podporují vývojáři a zkušení pracovníci z oblastí technického vývoje, designu a výroby,“ dodává Preusker. První návrhy vznikly pod dohledem šéfdesignéra značky Olivera Stefaniho.

Kreslení je i přes širší využití počítačů a simulací stále ještě podstatnou součástí práce automobilového designéra. S každou čárkou se studie stává reálnější. Skica je prvním z mnoha kroků na dlouhé a napínavé cestě za novým vozem,“ vysvětluje Stefani.

„Všichni účastníci od samého začátku projevovali velké nadšení a rozhodnost. Jejich skici jsou skutečně působivé, koncept se mi velice líbí,“ říká Jiří Hadaščok, exteriérový designér studia Škody.

„Všichni máme velkou radost z toho, že můžeme být součástí tohoto projektu. Kde jinde dostanete už jako student možnost do automobilu zapracovat své vlastní nápady a vize, a vůz pak skutečně i sami vyrobit? Už samotné kreslení našich prvních skic nás neuvěřitelně bavilo,“ říká Vojtěch Špitálský, podepsaný pod první zveřejněnou skicou nového, zatím bezejmenného sedmého žákovského vozu, který se veřejnosti představí začátkem června.

„Navrhnout a následně i vlastnoručně vyrobit koncept vozu představuje pro všechny účastníky vrchol jejich studia. Je to jedinečná příležitost, jak získat praktické zkušenosti již během vzdělávání,“ uzavírá Martin Preusker.