Sobota 8. srpna 2020, svátek má Soběslav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 8. srpna 2020 Soběslav

Škoda Slavia v plné parádě: Scala bez střechy je dvoumístná

  15:00aktualizováno  15:00
Sedmá žákovská škodovka připomíná svým jménem první jízdní kola, která Václavové Laurin s Klementem po založení podniku v roce 1895 vyráběli. Slavia je dílem dvaceti šesti žáků a pěti žákyň Středního odborného učiliště Škody Auto. Z hatchbacku Scala postavili stylový spider.

„Od prvního výkresu až po stavbu vozu prováděli žáci všechny pracovní kroky sami, za podpory svých pedagogů a odborníků ze společnosti Škoda Auto, jmenovitě z oblasti designu, výroby a technického vývoje,“ komentuje Martin Preusker, jeden z mluvčích automobilky.

„Žákovský vůz je stěžejním projektem každého ročníku Středního odborného učiliště Škoda Auto. V tomto již sedmém ročníku naši žáci při plánování, přípravě konstrukce a výrobě působivého modelu dokládají vysoký standard vzdělání. Mají možnost postavit si své auto snů a současně přitom spolupracují s profesionály z různých oblastí automobilky. Seznamují se tak již v rámci výuky s postupy, které se po skončení studia na učilišti stanou součástí jejich práce v naší společnosti,“ komentuje Alois Kauer, který je od února 2020 novým vedoucím Škoda Akademie.

Slavia má benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), spojený se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Ze sériového vozu pochází také přední a zadní náprava, řízení, kompletní elektronika včetně kabeláže i asistenční systémy. Nedotčena zůstala také palubní deska, Virtuální Kokpit a infotainment systém.

Žáci musel výrazně pozměnit karoserii, některé části nově zkonstruovali a mnohé stávající prvky dále upravili. „Zesílili konstrukci podlahy, odstranili střechu, zavařili zadní dveře,“ vypočítává Preusker. Z hatchbacku pro pět je tak dvoudveřový, dvoumístný vůz. „Pro optimalizaci obtékání vzduchu nad zadní částí vozu navrhli speciální kryt, který je za každým sedadlem kapkovitě vyklenutý, jak je pro vozy s karoserií spider typické, a který plynule přechází do nově vyvinutého víka zavazadlového prostoru s integrovaným spoilerem. Velkou pozornost věnovali studenti hladkému přechodu mezi A sloupkem a dveřmi.“ Sportovní vzhled podtrhují dvacetipalcová kola převzatá z Kodiaqu RS. Brzdy a náboje kol pochází z Octavie RS. Pod přepracovanou podlahou najdeme upravené výfukové potrubí.

Bílý hi-tech v odstínu Crystal Blue lak je složený ze tří vrstev a má namodralý perleťový efekt, podkreslený neonově modrými akcenty na liniích karoserie. „LED diody umístěné pod bočními prahy, převzatými z verze Scala Monte Carlo, a za koly z lehké slitiny zajišťují individuální nastavení dynamického osvětlení okolí vozu v modré, červené a bílé barvě – tedy v barvách české trikolóry. Osvětlený nápis Škoda plní zároveň funkci směrového, brzdového a couvacího světla,“ popisuje Preusker.

Speciální sedadla značky Sparco, jejichž sedáky a opěradla jsou potažené černou perforovanou kůží, dostala čtyřbodové bezpečnostní pásy.

Do kožené dělicí stěny za sedadly jsou zabudovány dva basové reproduktory, které drží dva vyšití lvi. Subwoofer má výkon 2 250 W, ostatní reproduktory pak 320 W.

Škoda Slavia

„Studentům se podařilo propůjčit vozu osobitý charakter a současně velmi dobře zvládli konstrukční výzvy při přestavbě uzavřené karoserie na karoserii spider,“ komentuje Zdeněk Stanke, vedoucí týmu Škoda Akademie. „Pro každého žáka Středního odborného učiliště Škoda Auto je možnost zúčastnit se projektu žákovského vozu velkou ctí a výzvou. Mají možnost zažít vývoj a vznik vozu od bílého listu papíru až po hotový vůz, a především ho můžou sami vytvářet. Je skvělé, že přitom žáky podporují odborníci z různých oblastí, kteří je také zasvětili do malých tajemství své práce. Hrozně moc si z toho odnesou pro svoji budoucí práci,“ dodává Martin Slabihoudek, ředitel učiliště.

„Žákům při tvorbě prvních skic vozu osobně pomohl šéfdesignér Oliver Stefani a jeho tým. Oblast výroby zase poskytla doporučení týkající se použití správných materiálů a technologií, například 3D tisku,“ uzavírá Martin Preusker.

Autor:
  • Nejčtenější

Škoda dostane šéfa s úkolem zabránit, aby značka dotírala na VW a Audi

„Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu,“ prohlásil v rozhovoru publikovaném...

Pokutu za přespání v karavanu dohnal Němec až k soudu

Nocování na parkovišti v obytném autě se v Německu může dosti prodražit. Své si zažil jeden turista s karavanem, který...

Kdo uteče, vyhraje. První automobilka ztrácí s Evropou trpělivost

Mitsubishi oznámilo, že to v Evropě balí. Zatím tedy zastavuje uvádění nových modelů. Rozhodující faktory jsou jasné:...

VIDEO: Polský kamion nezpomalí ani úzký levý pruh na rozkopané D1

Dálniční pruh musí být široký minimálně 2,5 metru, což je pro mnoho aut na hranici bezpečnosti. Vždyť mrazírenský...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Škoda nebude žádnou montovnou, říká Babiš. Nový šéf musí na kobereček

Premium Premiér Andrej Babiš a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček chtějí vědět, jaká budoucnost čeká mladoboleslavskou...

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...

  • Další z rubriky

Ambiciózní internetový podnikatel chce naučit Čechy kupovat auta online

„Krize dopadla fatálně na celý autoprůmysl. Trh s ojetými vozy dostal za poslední půlrok největší ránu v novodobé...

Skandál v Silicon Valley. Vývojář aut bez řidiče ukradl dokumenty Googlu

Anthony Levandowski, bývalý inženýr americké technologické společnosti Google, byl odsouzen na 18 měsíců do vězení za...

Škoda nebude žádnou montovnou, říká Babiš. Nový šéf musí na kobereček

Premium Premiér Andrej Babiš a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček chtějí vědět, jaká budoucnost čeká mladoboleslavskou...

Nejrychlejší limuzína je na prodej. Rozřízli kvůli ní ferrari

Prý je to nejrychlejší limuzína na světě. Jako dárce orgánů pro ni posloužilo starší Ferrari 360 Modena. Původně kupé s...

Škoda dostane šéfa s úkolem zabránit, aby značka dotírala na VW a Audi

„Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu,“ prohlásil v rozhovoru publikovaném...

Zemřela manželka Jiřího Krampola, měla dlouhodobé zdravotní problémy

Ve věku 59 let zemřela Hana Krampolová, manželka herce Jiřího Krampola. Dlouhodobě se potýkala se zdravotními problémy.

Díky, že létáte se SpaceX. Loď Crew Dragon úspěšně dopadla do moře

Američtí astronauti Robert Behnken a Douglas Hurley úspěšně absolvovali nedělní návrat z Mezinárodní vesmírné stanice...

Šéf Pirátů Ivan Bartoš je tatínkem. Miminku dali s manželkou neobvyklé jméno

Předsedovi Pirátů Ivanu Bartošovi (40) a jeho ženě Lydii (37) se v úterý večer narodil syn. Novopečený tatínek se s...

Jaromír Jágr poprvé ukázal na sociálních sítích novou přítelkyni

Hokejista Jaromír Jágr (48) a modelka Dominika Branišová (26) už několik týdnů tvoří pár. Absolvovali spolu několik...