Autotesty
Sledovat další díly na iDNES.tvFaceliftovaná podoba modelů bývá připravena obvykle v okamžiku jejich představení. Ovšem následné testování a nová homologace (často včetně crashtestu) probíhá následně. V případě scaly lehké maskování naznačuje, že změny budou jen menší v oblastech nárazníků.
Plán elektrifikace Škody: do roku 2026 šest modelů, velkou novinou je kombík![]() |
Škoda uvedla Scalu v roce 2019 jako nástupce modelu Rapid. Auto stojí na platformě MQB A0 určené pro menší modely koncernu Volkswagen.
Pětidveřový hatchback následně doplnil crossover Kamiq, který Scalu nyní výrazně prodejně předčí.
V loňském roce šéf automobilky Thomas Schäfer naznačil, že 4,4metrový hatchback mířící proti Kii Ceed nebo Fiatu Tipo nedostane nástupce. Německý specializovaný magazín Automobilwoche už v září 2021 přišel s informací, že se scala nástupce nedočká. Vůz v nabídce dožije, dokud ho z ní nevyžene norma Euro 7 – úprava motorů a vozů podle nových požadavků je vždy velmi nákladná, ve chvíli, kdy by občerstvování scaly bylo příliš drahé, má tedy přijít její konec.
Euro 7 zařízne Kamiq i Fabii. Odhady, jak auta zdraží, se liší o sto tisíc![]() |
Letos v dubnu automobilka oznámila, že připravuje šest nových elektromobilů, které představí do roku 2026. Obměna modelů se spalovacími motory ovšem podle všeho už není na pořadu dne. Dá se předpokládat, že – modely Fabia, Octavia, Karoq a Scala s Kamiqem – bude automobilka průběžně vylepšovat, faceliftovat a též ukončovat jejich výrobu s tím, jak budou přicházet jejich bateriové náhrady.
První jízda škodou nové éry. Scala je pořád na internetu a jezdí, jak má![]() |
Poslední modely se spalovacím motorem, které se dočkají nové generace, budou Superb s Kodiaqem, jejich premiéru Škoda chystá na letošní podzim.
Vývoj Scaly trval čtyři roky, vyrábí se v Mladé Boleslavi a oficiální premiéra proběhla 6. prosince 2018 v izraelském Tel Avivu. Prodej začal v dubnu 2019.
Jméno Scala dostal model na poslední chvíli, automobilka ho musela „vykoupit“ od Renaultu.
Poslední spalovací škodovky testují v -30 °C. S prototypy skáčou do závějí![]() |