Sobota 22. února 2020, svátek má Petr
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 22. února 2020 Petr

Škoda chystá výrobu nástupce Rapidu, ochutnávku čekejte v březnu 2019

  14:17aktualizováno  14:17
V Mladé Boleslavi už se začíná chystat výrobní linka, ze které by měl v budoucnu sjíždět nástupce Škody Rapid. Informoval o tom týdeník Škodovácký odborář. Podobu nového vozu automobilka zřejmě představí v březnu příštího roku na autosalonu v Ženevě.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Škoda Auto

Montáž Škody Rapid v obou karosářských provedeních (liftback a hatchback) a jeho dvojčete Seatu Toledo probíhá v montážní hale M1 v Mladé Boleslavi. Automobilka už se ovšem připravuje na výrobu jeho nástupce.

„Největší rozruch na montáži M1 způsobila příprava nástupce vozu Spaceback, který je denně dáván do linky. Vůz je konstruován jinak, než jeho předchůdce a zaměstnanci se musí učit mnoho nového,“ píše aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář.

„Nese to mnoho náběhových bolestí. Zaměstnanci nemají v současné době plně funkční nářadí pro nový typ vozu a musí tak často pracovat ručně,“ popisuje Škodovácký odborář a dodává, že tak jako všude, je i na M1 nedostatek .

Nutno ovšem dodat, že to není výjimečná situace. Příprava výroby nového modelu vždy začíná mnoho měsíců dopředu. Před ostrým startem produkce se na zkoušku vyrobí ověřovací „nultá“ série na připravené lince, která slouží k vychytání much.

Nástupce modelu Rapid dostane jiné jméno a představí se pouze v jedné karosářské variantě - prodlouženém hatchbacku, který si v Boleslavi přejmenovali na Spaceback. Samotné jméno Spaceback by podle neoficiálních zpráv mělo být jednou z variant označení modelu, vedení značky se prý více líbí jméno Felicia.

Nová technika, líbivý design

Auto s velmi výrazným, moderním a líbivým designem bude postaveno na platformě MQB (modulární architektura koncernu VW pro auta s motorem vepředu a pohonem předních kol) v provedení A0 určeném pro malá auta (nyní ji má nový VW Polo nebo Seat Ibiza), bude o dost širší než aktuální model Rapid a také se protáhne. Škoda chce totiž tento model s novou generací posunout o kousek výš v nabídce značky.

Nový Rapid dorazí s hodně nízkou a protaženou kapotou. Nízká, ale výrazná a hodně svisle orientovaná, bude i maska chladiče. Světla jsou trojúhelníková (za příplatek LED). Spaceback má sportovní siluetu s klesající linií střechy, ta bude stejně jako nyní za příplatek prosklená a opticky propojená s víkem kufru. 

Záď je podle informátora iDNES.cz velký odvaz. Koncová světla jsou výrazně protažená do boků a nejvýraznějším prvkem je grafika koncových světel, která svým bumerangovitým tvarem tak trochu odkazují na model Karoq. Celkově má nový Spaceback působit mohutným dojmem, design je v porovnání s aktuálními škodovkami výrazně odlišný a odvážný. Přístrojová deska bude hodně „uklizená“, prim na ní budou hrát tablety multimediálního centra umístěné uprostřed.

Rapid už nyní přišel o dieselová provedení, v nabídce jsou jen benzinové tříválce, podobně by to mělo být také u nástupce. Je však skoro jisté, že se pod kapotu dostane také čtyřválec 1,5 TSI, a to nejen v benzinovém provedení, ale také ve verzi upravené na spalování zemního plynu (CNG). Přípravu provedení Rapidu na zemní plyn potvrdil pro iDNES.cz letos v březnu Luboš Vlček, šéf Škoda Auto Česká republika.

Nejdřív dorazí crossover

Ještě před představením nástupce Rapidu je naplánována premiéra malého crossoveru, jehož podobu naznačil koncept Vision X. Malé SUV stojící na stejném základě MQB A0 jako připravovaný nástupce Rapidu se představí těsně před koncem letošního roku. Vstup do prodeje je naplánovaný na první polovinu roku 2019. Koncept Škoda Vision X jsme prozkoumali - čtěte tady

Podle dosavadních zvyklostí Škody je pravděpodobné, že podobu nástupce Rapidu automobilka naznačí veřejnosti konceptem, který ukáže na autosalonu v Ženevě v březnu 2019. Více o chystaných novinkách Škody čtěte zde

  • Nejčtenější

S historickou značkou je amen. Americký mamut v nouzi opouští další trhy

Sto dvanáct let starý detroitský mamut General Motors neprožívá své nejlepší období. Zatím stále největší americká...

Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Příští Fabia Combi je zpět v plánech Škody, odborům vadí stěhování modelů

Škoda oživila projekt kombiverze připravované nové generace Fabie. Kromě informací zevnitř firmy to naznačují nová...

Vyfoťte svou garáž a vyhrajte k ní nová vrata

Někdo v ní prostě parkuje svůj vůz, případně kolo. Jiný si ji přetvoří v dílnu a autoservis, nebo do ní chodí prohlížet...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Projeli jsme se Hondou E. Městským autem pro mileniály se srdcem závodníka

Honda to s elektromobilitou myslí opravdu vážně. Do roku 2023 bude mít u všech svých modelů v nabídce i...

Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Když je střílečka povinná. Hraju hry a platí mě za to, říká člen týmu Brute

Má k dispozici fitness trenéra, mentálního kouče, psychologa a ve škole individuální studijní plán. Tedy servis...

  • Další z rubriky

Test nového Peugeotu 2008: následník trůnu dostal parádní vzhled

Současná 2008 byla překvapivým prodejním úspěchem, novinka na ni chce navázat. Dostala parádní vzhled i solidní jízdní...

Tisíc koní pod kapotou: liga výjimečných hypersportů si pomáhá elektřinou

Pokud máte dost peněz, nemusíte jezdit jen tříválci. Našli jsme pro vás auta s víc než tisícovkou koní pod kapotou....

Pokutám za CO2 se výrobci nevyhnou, záchranou je nereálný růst elektroaut

Ani ne za rok má průměrné auto vypouštět jen 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr. To je vzdálené realitě. A je jí to...

Nový Volkswagen Caddy nahradí rodinná MPV, která dnes začínají chybět

Caddy je druhý nejdůležitější užitkový volkswagen na českém trhu hned po ikonickém Transporteru. Teď má příležitost být...

Najdete na iDNES.cz