„Škoda plánuje rušit pracovní místa i přesto, že letos rozšíří nabídku elektromobilů a zvýší prodeje vozů o osm procent,“ píší Automotive News Europe. V původní verzi článku bylo uvedeno, že má Škoda propustit dokonce dvacet procent zaměstnanců, magazín však později tuto informaci z článku vypustil.
„Úspěch Škody je založen na rozsáhlé modelové řadě a poměrně nízkých fixních nákladech,“ uvedl generální ředitel značky Klaus Zellmer pro Automobilwoche. „Aby ziskovost zůstala zachována, automobilka, která zaměstnává 41 tisíc lidí, plánuje zmenšit pracovní síly o patnáct procent. Pracovní místa projdou přirozenou fluktuací,“ popsal plány Zellmer.
Automobilka Zellmerovo prohlášení slovy svého mluvčího Tomáše Kotery vysvětluje: „Škoda Auto již mnoho let průběžně řídí počet zaměstnanců, aby si udržela potřebnou konkurenceschopnost našich závodů v České republice. Součástí toho je i program, který jsme v loňském roce komunikovali, a to snížení počtu nepřímých zaměstnanců o 15 % do roku 2028 s využitím přirozené demografické fluktuace.“
Vedoucí komunikace podniku doplňuje, že tento program se netýká přímých zaměstnanců ve výrobě. „Škoda Auto společně se sociálním partnerem Odbory KOVO činí zároveň veškeré kroky k zajištění zaměstnanosti, což odráží citlivý přístup společnosti Škoda Auto ke společensky odpovědné transformaci,“ dodává Kotera.
Automotive News Europe také uvádí Škoda zvažuje uvést na trh plně elektrickou verzi octavie, aby doplnila řadu bateriových vozů. Škoda tento týden spustila výrobu faceliftovaného provedení elektrického Enyaqu, další bateriovou škodovkou v nabídce je loňský Elroq, který je vlastně zkrácenou variantou modelu Enyaq. Letos na podzim se má představit elektrický model Epiq, který bude formátem odpovídat Fabii, bude to ovšem crossover na větších kolech s lehce zvýšeným podvozkem a střechou.
Škoda Elroq už se vyrábí, nejdražší verze je už předem vyprodaná![]() |
Další elektromobil „by Škodě udělal dobře“, řekl pro Automobilwoche Zellmer, který též prozradil, že se do nabídky Octavie vrátí plug-in hybridní provedení. To Škoda z nabídky vypustila s loňským faceliftem Octavie a podle informací iDNES.cz už se nepočítalo s jeho návratem. Aktuálně se ovšem situace změnila a ze zásuvky dobíjené hybridy jsou opět na scéně, protože automobilkám pomáhají se srážením emisí.
Automobilwoche připomíná zprávu, kterou před několika týdny přinesl deník Der Spiegel, podle které Škoda definitivně přestala počítat s další výrobou nejmenšího elektromobilu, který by velikostí odpovídal Škodě Citigo, jež automobilka vyráběla v omezeném množství ke konci produkce modelu v letech 2019 a 2020.
Volkswagen má v pondělí 3. března představit studii, z níž do dvou let vzejde minielektromobil ID.1 s cenou na úrovni dvaceti tisíc eur. Škoda se tohoto projektu odmítla zúčastnit z důvodu nejisté rentability. Na výrobě elektrického Citigo Škoda údajně prodělávala až deset tisíc eur na každém prodaném voze. Volkswagen u ID.1 prý počítá se ziskem na úrovni pouhých stovek eur na kus.
Enyaq má aerodynamický čumák a zaparkujete ho mobilem, zase stojí přes milion![]() |
Zellmer podle Automotive News Europe uvedl, že elektromobily v současnosti vytvářejí Škodě mnohem nižší marže než vozy se spalovacím motorem. Elroq se prodává za podobnou cenu jako srovnatelné SUV Karoq se spalovacím motorem, ale jeho marže jsou podle něj výrazně nižší. To ostatně uváděl Zellmerův kolega z představenstva Škody Martin Jahn při uvedení elroqu na trh.
Musíme se inspirovat Čínou, krachy jsou součást vývoje, říká Jahn ze Škody![]() |
„Škoda chce letos prodat víc než jeden milion vozů, což je o osm procent víc než v roce 2024, protože očekává další expanzi v Indii a Vietnamu, aby snížila závislost na Evropě,“ uvádí magazín. Nově automobilka oznámila vstup na ománský trh.
Boj o zákaz spalováků pokračuje. Šéf Škody byl kvůli tomu u ministra![]() |
„Indie je pro Škodu nejslibnějším růstovým trhem a značka uvedla, že bude hrát klíčovou roli v mezinárodní expanzi společnosti,“ uvádí Automotive News Europě. Reálné prodeje modelů Slavia a Kushaq, které Škoda vyvinula přímo pro indický trh, ovšem váznou.
Nová škodovka vyjde na 220 000 Kč. Kylaq pro Indii odolá i monzunovým dešťům![]() |
Lépe má být s novým kompaktním SUV Kylaq, které značka opět vyvinula přímo pro Indii a bude ho tam také vyrábět. „Kylaq je prvním modelem Škody zaměřeným na klíčový indický segment do 4 000 mm, který podle automobilky představuje téměř polovinu všech prodejů aut v zemi,“ připomíná Automotive News Europe. „Značky Volkswagen a Škoda také pracují na plánu lokalizace malého elektromobilu v Indii prostřednictvím širšího programu v rámci skupiny na výrobu elektromobilu, který stojí méně než dvacet tisíc eur.“
Elektrifikace Škody vázne. Kombík odložen, sedmimístný obr má zpoždění![]() |