Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

  12:11aktualizováno  12:11
Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu „leze do zelí“ stejně omotorované Octavii RS, dostává nové prvky výbavy.

Škoda Octavia Scout s novou tváří | foto: Škoda Auto

Po liftbacku, kombi a nejrychlejší variantě octavie, provedení RS, se představuje i oblíbená verze Scout. Kromě nové přídě s dvěma páry světel (může mít i Full-LED) navazujících na rozšířenou masku má jinak profilovanou kapotu, modifikované mlhovky a upravenou grafiku koncových světel.

Motory pro Octavii Scout

  • 1,8 TSI: 132 kW (180 k), maximální rychlost 216 km/h, 0 – 100 km/h za 7,8 s
  • 2,0 TDI: 110 kW (150 k), maximální rychlost 207 km/h, 0 – 100 km/h za 9,1 s
  • 2,0 TDI: 135 kW (184 k), maximální rychlost 219 km/h, 0 – 100 km/h za 7,8 s

Modernizovaná verze bude v nabídce se třemi motory a vždy pohonem všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou Haldex. Zajímavé je srovnání s verzí RS se stejným pohonem (184 koní, 4x4, DSG): sportovní RS ve verzi 4x4 s má o dost vyšší maximální rychlost než scout (232 versus 219 km/h), zrychlení je ovšem plně srovnatelné (RS 7,7 s, Scout 7,8 sekundy).

Scout má oproti standardnímu kombíku o tři centimetry zvýšený podvozek a další doplňky, díky kterým se může odvážit mimo silnici. „Součástí sériové výbavy je také paket pro špatné cesty s plastovým zakrytováním částí podlahy včetně, brzdového a palivového vedení pod vozem,“ uvádí Zbyněk Straškraba ze Škody Auto. „Součástí sériové výbav je elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, která zaručuje stabilní rozjezd na nezpevněném povrchu a je aktivní na přední i zadní nápravě.“

Fotogalerie

Pro sjíždění svahů na nezpevněném povrchu má scout funkci Offroad, která bez zásahu řidiče udržuje konstantní rychlost a s pomocí samočinných zásahů brzdového systému pomáhá bezpečnému sjíždění svahů. Oproti obyčejnému provedení má scout větší nájezdové úhly – 16,6 stupňů vzadu a 14,5 stupňů vpředu.

Novinkou v interiéru je kromě nového infotainmentu a asistenčních systémů vyhřívaný volant a sedadla se speciální potahovou látkou, která zvyšuje prodyšnost.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Najdete na iDNES.cz