Vylepšená Škoda Octavia RS má víc světel a víc koní

  8:51aktualizováno  8:51
Škoda Octavia RS se představuje v faceliftovaném provedení s radikálně novou přídí se dvěma páry světel. Benzinová verze posílila na 230 koní, to je stejně, jako mělo dosud vylepšené provedení RS230. Verze 2,0 TDI může být opět vybavena pohonem všech kol.

Faceliftovaná Škoda Octavia RS | foto: Škoda Auto

Do nového roku vyjedou všechny octavie s novou tváří se dvěma páry světel. Po základních verzích dostává faceliftované provedení také varianta RS. A podle informací iDNES.cz se do konce roku představí s novou tváří i provedení Scout.

Liftback i kombík v benzinovém provedení RS posílí: přeplňovaný benzinový motor 2,0 TSI má nově nejvyšší výkon 169 kW (230 k) a maximální točivý moment 350 Nm v rozsahu od 1500 do 4600 otáček za minutu. Výkon zážehového motoru tedy vzrostl o 7 kW (10 k), čímž vyrovnal dosavadní provedení RS230. S pohonem předních kol z 0 na 100 km/h sprintuje benzinové RSo za 6,7 s. Nejvyšší rychlost vozu činí 250 km/h. Základní provedení má manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je vůz dodáván se šestistupňovou převodovou DSG.

Fotogalerie

RS 2,0 TDI se vznětovým motorem o výkonu 135 kW (184 k) a maximálním točivém momentu 380 Nm od 1750 otáček akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosahuje maximální rychlosti 232 km/h. Turbodieselové provedení je k dispozici s pohonem předních kol (manuální převodovka nebo šestistupňová DSG) nebo s pohonem 4×4 a šestistupňovou převodovkou DSG.

Na pohled se nové RS pozná podle přepracované přídě se dvěma páry světel, ta vnitřní opticky propojují zvětšenou masku chladiče. Přední světla dostanou Full-LED technologii, prozatím není specifikováno, zda to bude standardní výbava.

RS

Zkratka RS byla ve spojení s vozy Škoda poprvé použita v roce 1974 v motoristickém sportu, od roku 2000 se s ní označují špičkové sportovní verze v modelové paletě značky ŠKODA. Dosud bylo na celém světě prodáno více než 200 000 Octavií RS, z toho téměř 100 000 vozů třetí generace, uvedené na trh v roce 2013.

Lehké změny se dotkly také zádi. Asi nejvýraznější je přepracovaná grafika koncových světel.

Verze RS má oproti standardnímu provedení o 15 mm snížený podvozek. Sériově se na vůz montují 17palcová kola, volitelně jsou v nabídce až 19palcové ráfky.

Úpravy se odehrály také v interiéru. Přístrojovce vévodí kapacitní dotykové obrazovky ve skleněném designu, nejvyšší verze má navigační systém Columbus s 9,2palcovým monitorem, WLAN-hotspotem a volitelným modulem LTE. Novinkou pro octavii je například hlídač varující před vozidly v mrtvém úhlu.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Olympijský speciál Toyoty jezdí na elektřinu

Toyota Accessible People Mover

Toyota je celosvětový partner olympijských a paralympijských her, které se budou konat příští rok v japonském hlavním...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Najdete na iDNES.cz