

Nejprodávanější model značky Škoda v průběhu let vznikl v celé řadě speciálních verzí přímo z výroby, ale i v rozličných úpravách. Znáte dvoumotorovou octavii s výkonem 1000 koní, verzi pick-up, kupé či dlouhou limuzínu? Věděli jste, že vznikla i pancéřovaná, ale také jako pletené auto pro muzeum? Najdete je v naší velké galerii. Třeba ve Finsku upletli Octavii II v policejních barvách. Trvalo to tři roky a výsledek stojí za to.
Autor: Muzeum moderního umění v Helsinkách
Model ve skutečné velikosti je vyvedený do sebemenších detailů, a byl dokonce vystavený v Muzeu moderního umění v Kiasma v Helsinkách.
Autor: Muzeum moderního umění v Helsinkách
V Belgii dostala v roce 2015 policejní Octavia RS dokonce takovouto nástavbu kapoty jako z nějakého sci-fi filmu. Ta pomáhala policii odhalovat kradená a nepojištěná vozidla. Na nezvyklé nástavbě na kapotě si vůz vezl čtyři kamery fungující i v režimu nočního vidění. Pod kapotu si belgičtí policisté zvolili benzinový dvoulitr TSI (162 kW), který umožňoval dosáhnout maximální rychlosti 248 km/h.
Autor: Škoda Auto
V roce 1998 vznikla ve specializované firmě SVOS Přelouč pancéřovaná Škoda Octavia. Celkem bylo postaveno šest kusů, z toho dva kombíky. Standardní okna nahradila vícevrstvá skla o tloušťce 21 mm a na pancéřování byla použita balistická ocel a kevlarová vlákna. Vůz dostal i speciální provedení kol a podvozek chráněný proti granátům a minám.
Autor: Škoda Auto
Nejvýkonnější a nejlépe zrychlující octavii v historii postavil Rumun Bogdan Ghita Silviu.
Autor: Bogdan Ghita Silviu
Jednalo se o dvoumotorovou Octavii II RS Bimoto, u níž každý motor 2.0 FSI poháněl jednu nápravu. Původně měla výkon tisíc koní, po úpravách údajně až 1200 koní. Stovku auto zvládlo za 2,5 s a rozjet na rychlost 190 km/h mu trvalo 9 sekund.
Autor: Bogdan Ghita Silviu
Dalším neobvyklým exemplářem je Sherlog Coupé, která vznikla u stejnojmenné firmy pro propagační účely.
Autor: Sherlog
Dvoudveřový model je o 12 cm kratší, má širší dveře a posunuté boční sloupky.
Autor: Škoda Auto
Neobvyklá jednorázovka Sherlog Coupé vznikla u stejnojmenné firmy pro propagační účely.
Autor: Škoda Auto
Výroba této verze octavie v letech 2007 až 2008 prý jejím tvůrcům trvala devět měsíců.
Autor: Sherlog
Octavia Laurin & Klement v provedení Long pro ústavní činitele z roku 1999 byla prodloužena o osm centimetrů prostřednictvím zvětšení středového sloupku.
Autor: Škoda Auto
Součástí výbavy byl mobilní telefon vpředu, dodatečné interiérové osvětlení, výklopné stolečky vzadu a rovněž odnímatelný modrý maják.
Autor: Škoda Auto
Oproti očekáváním však nakonec na přelomu milénia vzniklo jen přibližně 19 exemplářů.
Autor: Škoda Auto
Pro rakouský a německý trh vznikla na základě první a druhé generace užitková verze Praktik se zaslepenými zadními okny.
Autor: Škoda Auto
První generaci octavie automobilka vyráběla i v taxi verzi, a to v obou karosářských verzích.
Autor: Škoda Auto
První generaci octavie automobilka vyráběla i v taxi verzi, a to v obou karosářských verzích.
Autor: Škoda Auto
První generaci octavie automobilka vyráběla i v taxi verzi, a to v obou karosářských verzích.
Autor: Škoda Auto
Zvláštním modelem byla stokusová série Octavia RS WRC Edition 100 z roku 2001, která měla připomínat soutěžní Octavii WRC.
Autor: Škoda Auto
Bílého vozu se soutěžními polepy vzniklo jen 100 kusů, z nichž 37 bylo určeno pro tuzemské zákazníky. Auto mělo ve výbavě ESP, xenonová světla a také speciální plaketu s pořadovým číslem vozu.
Autor: Škoda Auto
Propagační Octavia Combi RS-P s černými osmnáctipalcovými koly vznikla jako jednorázový projekt pro Austrálii, kde jsou tradičně Octavie RS prodejně velmi úspěšné.
Autor: Škoda Auto
Za voštinovou mřížkou chladiče propagační Octavie RS-P byl motor o výkonu 190 kW (258 koní) a s točivým momentem 350 Nm.
Autor: Škoda Auto
Octavia Combi RS-P měla výztuhu vpředu...
Autor: Škoda Auto
... i v zavazadlovém prostoru.
Autor: Škoda Auto
Popularita Octavií RS na britském a řeckém trhu přiměla značku Škoda k nabídce speciálních verzí.
Autor: Škoda Auto
V Řecku vznikla speciální verze GT s přeplňovaným motorem o objemu 1,8 litru s výkonem vyladěným na 193 koní.
Autor: Škoda Auto
Speciální verze GT měla velmi luxusně pojatá kůží čalouněná sedadla.
Autor: Škoda Auto
Absolutně nejrychlejší octavia vznikla ve Velké Británii. V roce 2011 tamní zastoupení Škody postavilo k desátému výročí verze RS rychlostní speciál.
Autor: Škoda Auto
Ten v srpnu téhož roku stanovil na solné pláni v americkém Bonnevillle světový rychlostní rekord pro dvoulitrové motory, když při dvou jízdách v opačných směrech dosáhlo průměru 365,43 km/h. V první jízdě se rozjela na 362,93 km/h, při zpáteční se rozdováděla dokonce na 367,97 km/h.
Autor: Škoda Auto
Z benzinového čtyřválce 2,0 TFSI z Octavie RS dostali stavitelé speciálu namísto původních dvou set koní třikrát tolik. Výkon 507 koní (373 kW) a 450 Nm točivého momentu vydolovalo z dvoulitru turbodmychadlo Garett, které plnilo válce tlakem 1,93 baru.
Autor: Škoda Auto
Česká policejní Octavia Combi RS druhé generace vznikla jen jako výstavní kousek, do služby se nedostala.
Autor: Škoda Auto
Kvůli odlišení obou prvních současně prodávaných generací se Octavia II prodávala v Indii jako Škoda Laura a v Řecku jako Octavia 5.
Autor: Škoda Auto
Kvůli odlišení od první generace se Octavia II prodávala v Indii jako Škoda Laura.
Autor: Škoda Auto
Škoda Octavia II z roku 2005 s tuningovým paketem z originálního příslušenství. Jeho součástí bylo několik spoilerů, ozdobná koncovka výfuku, ale nová 17“ kola z lehkých slitin.
Autor: Škoda Auto
Amatérská přestavba Škoda Octavia pick-up se nedávno prodávala v Autobazaru Retro Garáž v Trnavě.
Autor: Retro Garáž
Amatérská přestavba Škoda Octavia pick-up má pod kapotou přeplňovaný diesel 1.9 TDI ještě s technologií vstřikování čerpadlo-tryska.
Autor: Retro Garáž
Škoda Octavia první generace se sportovním paketem od německé tuningové firmy Milotec ve stylu modelů RS z roku 2006.
Autor: Milotec
V Indii postavili tuto prodlouženou limuzínu na bázi octavie první generace.
Autor: Crazybike_me
V Indii postavili tuto prodlouženou limuzínu na bázi octavie první generace.
Autor: Crazybike_me
Prodloužená octavia, jakožto Octy Royale od indické firmy Big Daddy Customs.
Autor: Big Daddy Customs
Koncept Octavia RS+ vznikl v roce 2010 pro tehdejší sraz GTI u rakouského jezera Wörthersee.
Autor: Škoda Auto
Koncept Octavia RS+ v modré variantě
Autor: Škoda Auto
Koncept Octavia RS+ v modré variantě
Autor: Škoda Auto
Koncept Octavia RS+ pro změnu v bílém provedení
Autor: Škoda Auto
Octavia třetí generace v taxi úpravě od specializované německé firmy Intax
Autor: Škoda Auto
Octavia třetí generace v taxi úpravě od specializované německé firmy Intax
Autor: Škoda Auto
V rámci oslav 40 let Škody 130 RS vznikla ve Francii tato kreace Octavie RS s výkonem 245 koní.
Autor: Škoda Auto
V rámci oslav 40 let Škody 130 RS vznikla ve Francii tato kreace Octavie RS s výkonem 245 koní.
Autor: Škoda Auto
Čínská verze octavie z let 2014 až 2016
Autor: Škoda Auto
Čínská verze octavie z let 2017 až 2023
Autor: Škoda Auto
Čínská verze octavie z let 2014 až 2016
Autor: Škoda Auto
Čínská verze octavie z let 2014 až 2016
Autor: Škoda Auto
Čínská verze octavie z let 2016 až 2017
Autor: Škoda Auto
Škoda Octavia Pro, tak jak se nyní nabízí na čínském trhu.
Autor: Škoda Auto
Škoda Octavia Pro, tak jak se nyní nabízí na čínském trhu.
Autor: Škoda Auto
Elektrickou verzi Octavie, která vycházela z verze Scout, v roce 2011 zkušebně postavil německý koncern Schaeffler.
Autor: Škoda Auto
Vůz s dojezdem 100 km využíval aktivní diferenciály eDifferential a synchronní motory s celkovým výkonem 210 kW.
Autor: Škoda Auto
Vůz s dojezdem 100 km využíval aktivní diferenciály eDifferential a synchronní motory s celkovým výkonem 210 kW.
Autor: Škoda Auto
Škoda Octavia WRC byla prvním škodováckým speciálem v nejvyšší světové třídě rallye. Vstup do šampionátu na Monte Carlu 1999 byl fiaskem, když jedno auto vůbec neodstartovalo a druhé nedojelo první rychlostní zkoušku.
Autor: ARIS MESSINIS / AFP, Profimedia.cz
Největším úspěchem Octavie WRC bylo třetí místo na Safari rallye 2001. Posádku tvořili Armin Schwarz se spolujezdcem Manfredem Heimerem.
Autor: AP, ČTK
Škoda Octavia z roku 2003 v úpravě ABT Sportsline
Autor: ABT Sportsline
Škoda Octavia z roku 2003 v úpravě ABT Sportsline
Autor: ABT Sportsline
Německý tuner pro Octavii RS druhé generace nabídl očipování, které pomohlo zvýšit výkon motoru na 240 koní, nebo i transplantaci turba a nového chladicího systému, což zvýšilo výkon až na 270 koní. Stovku zvládlo za 6,5 s.
Autor: ABT Sportsline
Škoda Octavia II v úpravě od Milotec Design
Autor: Škoda Auto
Elektrická verze Octavia Green E Line s výkonem až 85 kW vznikla v roce 2011 pro zkušební provoz v počtu deseti kusů. Jedním z nich jezdil dokonce i jeden vylosovaný zaměstnanec Škody.
Autor: Škoda Auto
Elektromotor dával k dispozici maximální výkon 85 kW. Octavia Green E Line zrychlila z 0 na 100 km za 12 s a dosáhla maximální rychlost 135 km/h. Dojezd byl pouhých 140 km.
Autor: Škoda Auto
Elektrickou Octavii Green E Line používaly různé instituce a firmy, mezi nimi i Správa Pražského hradu, Letiště Praha nebo ČVUT v Praze.
Autor: Škoda Auto
Octavia Green E Line vycházela z verze kombi.
Autor: Škoda Auto
Elektrická verze Octavia Green E Line měla i solární panely ve střeše.
Autor: Škoda Auto
V roce 2017 u německé tuningové firmy ABT Sportsline vznikla série 25 kusů Octavie Combi RS, které po čiptuningu a s novým výfukovým systémem disponovaly výkonem 315 koní.
Autor: ABT Sportsline
Kromě zvýšení výkonu u ABT Sportsline o 20 mm snížili podvozek a instalovali nové stabilizátory a tužší pružiny.
Autor: ABT Sportsline
Škoda Octavia RS230 v úpravě od společnosti JE Design dostala posílený motor na 300 koní, sportovní výfuk a až o 65 mm snížený podvozek.
Autor: JE Design
Škoda Octavia Combi RS TDI z roku 2014 v upraveném očipovaném provedení s 215 koňmi od německé firmy mcchip-dkr
Autor: mcchip-dkr