Produkce octavií bude pokračovat i v hlavním závodě v Mladé Boleslavi, přičemž výrobou octavií v Kvasinách si firma v Boleslavi uvolní kapacitu pro elektrické modely Enyaq, Enyaq Coupé a Elroq.
Z kvasinského závodu nadále sjíždějí SUV modely Kodiaq a Karoq. Výroba octavií běží na jedné lince společně s modelem Karoq.
„Výroba dalších kusů modelu Škoda Octavia v kvasinském závodu nám umožňuje efektivně využívat naši pružnou výrobní síť a plně vytěžovat kapacity závodů,“ uvedl člen představenstva automobilky pro výrobu a logistiku Andreas Dick.
Nejprodávanější Škoda nemá tříválec a dostala funkci, kterou si snad ještě rozmyslí |
V souvislosti s výrobou octavie a zvýšením produkce automobilka v Kvasinách začátkem letošního roku otevřela nákladem 25 milionů korun školicí středisko. V něm by znalosti z robotiky a automatizace mělo ročně získat 300 zaměstnanců. Odpadlo tím dojíždění mechaniků, elektrikářů či elektroniků z Kvasin na školení do Mladé Boleslavi.
V Bratislavě vyrobili první superb. Na lince nahradil nejmenší škodovku |
Škoda Auto loni v závodě v Kvasinách vyrobila 225 tisíc vozů modelů Karoq, Kodiaq a Superb, předloni výroba činila 221 tisíc vozů. Dosud nejvíce, 320 tisíc automobilů, Kvasiny vyrobily v roce 2019.
Octavia zase šokuje. Facelift jí dal kontroverzní světla a umělou inteligenci |
Automobilka v Kvasinách zaměstnává asi 9 tisíc lidí, závod je největším zaměstnavatelem v Královéhradeckém kraji. Kvasiny by měly být závodem, kde bude Škoda Auto v Česku nejdéle vyrábět vozy se spalovacími motory.