Úterý 26. května 2020, svátek má Filip
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 26. května 2020 Filip

Octavie a golfy zůstávají ve skladech, dodávky zastavila chyba softwaru

  9:15aktualizováno  9:15
Německá automobilka Volkswagen pozastavila v minulém týdnu dodávky nejnovější generace modelu Golf, protože se v některých vozech objevily problémy se softwarem. Problém se týká systému tísňového volání eCall. Stejnou potíž musí řešit také Škoda u nové Octavie.

Osmá generace VW Golf | foto: Volkswagen

Podle zdrojů agentury DPA bude muset automobilka svolat nejméně třicet tisíc vozů Golf nové generace, kterou začala vyrábět koncem loňského roku, do servisů. Vzhledem k výrazné technické provázanosti modelů napříč koncernem Volkswagen nyní hledají řešení problému se systémem eCall také v Mladé Boleslavi. Dá se čekat, že kromě Golfu a Octavie se budou se stejným problémem potýkat také nové generace Seatu Leon a Audi A3, které právě vstupují do prodeje.

„V průběhu interního šetření jsme zjistili, že některé vozy nového modelu Octavia mohou být postiženy nespolehlivým přenosem dat ze softwaru řídicí jednotky online konektivity (OCU3). Následkem toho nelze garantovat plnou funkcionalitu systému eCall / asistenta pro tísňové volání,” popsal Pavel Jína, mluvčí českého zastoupení Škody Auto.

„Značka Škoda pozastavila s okamžitou platností dodávky nových vozů Octavia. Vyhodnocujeme všechny detaily a pracujeme na řešení. Další kroky budou ohlášeny hned, jak to bude možné.“

Škoda Octavia RS iV

Výroba golfů i octavií bude prozatím pokračovat, auta však budou zůstávat na skladě, než automobilky software opraví. To má podle odhadů trvat zhruba tři týdny, asi do poloviny června.

Mnohem obsáhlejší problém se softwarovou výbavou Volkswagen už několik měsíců řeší u svého nového elektromobilu ID.3 (čtěte více). Právě softwarová výbava je dnes jedním ze stěžejních prvků moderních aut. Studie poradenské firmy Deloitte před nedávnem uvedla, že nejrůznější elektronické systémy tvoří až čtyřicet procent z výrobní ceny vozu.  V roce 2007 to byla asi pětina. Deloitte odhaduje, že do roku 2030 by podíl mohl vzrůst až na čtyřicet pět procent.

Systém eCall v případě dopravní nehody zahájí tísňové volání, prostřednictvím kterého dojde ke spojení s telefonním centrem linky 112. Spojení se uskuteční buď automaticky po aktivaci senzorů, nebo manuálně po stisku nouzového tlačítka ve vozidle. Podrobnosti o systému eCall čtěte zde. Systém je povinný od roku 2018 pro nově homologované modely.

Golf je považován za nejdůležitější produkt Volkswagenu, to samé platí také o Octavii.

„Golf je stále považován za nejdůležitější produkt největší německé průmyslové skupiny. Z tohoto důvodu šéf odborů a člen dozorčí rady Bernd Osterloh vyjádřil svou nespokojenost s přetrvávajícími problémy s novým Golfem 8. Jako hlavní důvod uvedl opakované poruchy softwaru a elektroniky,“ píše magazín Autoweek. „Pro Osterloha byl špatný již začátek výroby osmé generace. Zahájení výroby bylo loni několikrát odloženo, údajně pro opakované problémy se softwarem. Z plánované produkce sto tisíc kusů bylo v roce 2019 ve Wolfsburgu vyrobeno pouze 8 400 kusů. Jarní velký nástup prodeje nabourala pandemie koronaviru. A nyní je zde další problém.“

  • Nejčtenější

Kráska ze Soči varuje před nástrahami motorkaření

Angelina z ruského Soči je nejen v motorkářských kruzích velmi oblíbená. Stačí vidět její fotky a uhodnete proč....

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Autofotka týdne: Smutný konec superelektromobilu

Sir James Dyson, vynálezce unikátního stavebního kolečka s gumovým míčem místo kola a hlavně výkonného bezsáčkového...

Škoda Octavia Combi vs. Volkswagen Golf. Koncernovou bitvu rozhodl design

Premium Základní koncernová poučka praví, že Octavia byla vždy praktičtější Golf pro ty, kdo chtěli za trochu méně kvality o...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dovoz ojetin se zastavil. Bazary připlácejí za levná auta, o která bude zájem

Výkupní ceny ojetých vozů stoupají, zastavil se totiž dovoz ze zahraničí a zdražilo euro. Bazary tak plní sklady vozy z...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

Bojíte se do MHD? Poradíme, jak vybrat auto za jeden plat

Premium Pandemie koronaviru zvýšila zájem o nejlevnější auta, která představují bezpečnou alternativu k jízdě v MHD. Porovnali...

  • Další z rubriky

Bodový systém na rok 2022: pro piráty tři roky bez řidičáku

Přehlednější, mírnější k bagatelním přestupkům, přísnější k těm závažnějším, kvůli kterým umírají lidé na silnicích. To...

Suzuki Vitara přechází na hybridní pohon, umí opravdu ušetřit

Podruhé během necelých dvou let mění oblíbená Vitara nabídku motorů. Nově sází výhradně na spojení benzinového turba s...

Město, které nikdy nespí. Projeli jsme se po silnicích bílého Tel Avivu

Premium Zelené parky a pláže, trendy nákupní centra i noční kluby, muzea i trhy pod širým nebem a k tomu unikátní architektura...

KOMENTÁŘ: Budou nás nové automobily zabíjet? Rozhodne Velký bratr

Premium Tak jsem se dočetl, že autopilot ve vozech Tesla bude v dohledné době schopen poznávat semafory a reagovat na ně. Na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz