Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Škoda na českých silnicích dolaďuje modernizovanou Octavii. Nachytali jsme ji

Přepudrovaná Octavia na našich silnicích a dálnicích kroutí poslední vývojové kilometry. Nové provedení jsme zastihli ještě s lehkou kamufláží. Do nabídky se navrátí litrový motor i čtyřkolka. A na palubě se objeví nová asistenční prudítka.

Automobilka Škoda servíruje novinky jako na běžícím pásu. Po modernizovaných modelech Scala a Kamiq a nové generaci Superbu a Kodiaqu se zanedlouho objeví i „občerstvená“ Octavia. Důvodem je nejen sladění celé modelové řady do nového designového pojetí značky, včetně nového loga, ale také nutnost, aby nejprodávanější model značky Škoda splňoval nově chystané normy.

Čtvrtá Octavia je čtyřletá, ojetiny jsou od 400 tisíc. Pozor na infotainment

Od roku 2024 platí nové předpisy ohledně kyberbezpečnosti a vstoupí v platnost také norma Euro 6e s novými pravidly pro shodu hodnot emisí s platnými specifikacemi reálných jízdních podmínek. Jednotlivé nové vozy lze navíc registrovat jen v případě, že jsou vybaveny novými asistenčními systémy, včetně „inteligentního asistenta rychlosti“, který řidiče upozorní na displeji nebo akustickým signálem, pokud překročí platný rychlostní limit.

Octavia je opravdovým suverénem letošních registrací. Za období leden až listopad jich bylo v České republice registrováno 20 413 kusů, zatímco fabií to nebyla ani polovina tohoto počtu (9 934 kusů).

Zvenčí jen retuše, pod plechy leccos nového

Jak bude modernizovaná Octavia vypadat, bychom se měli dozvědět již v lednu či únoru, k prvním zákazníkům by pak měl vůz dorazit během května nebo června 2024. Žádné dramatické vzhledové změny ale nečekejte. Čtvrtá generace Škody Octavia projde navenek jen drobnými retušemi, které ji sladí s dalšími novými a inovovanými modely.

Nová příď dostane mírně upravenou masku chladiče, přepracovanou vnitřní grafiku LED světlometů a nový nárazník s vertikálně umístěnými otvory po stranách pro lepší proudění vzduchu okolo předních kol. Proměnou projde i zadní nárazník a drobně by se patrně měla obměnit i grafika koncových světel.

Nejlepší octavia z bazaru? Trojkové RS parádně jezdí a nekazí se

Profil Octavie s charakteristickým prolisem nad linií klik dveří zůstane stejný jako u současného provedení, těšit se můžeme i na nový design šestnácti- až devatenáctipalcových kol (řada z nich s aero kryty) a mírně odlišnou nabídku barev.

V interiéru se má objevit upravená palubní deska s vyšší, 10palcovou obrazovkou a větší než v současnosti bude i digitální přístrojový štít. Očekávat lze i odlišnou nabídku čalounění a obkladů. Řada prvků má být společných jako u VW Golfu, který se rovněž dočká dílčí modernizace.

Opět litr i čtyřkolka

Modernizovaná Octavia si bude zatím poměrně úspěšně vyhýbat elektrifikaci. Oproti současnému modelu se opět vrátí do nabídky tříválcové litrové motory a také pohon všech kol.

Základem bude nová verze litrového zážehového tříválce o výkonu 85 kW (115 k), následovaná mild-hybridní verzí tohoto motoru, která bude dodávána se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Nadále bude k dispozici i benzinový 1,5litrový čtyřválec TSI s výkonem 110 kW (150 k), a to rovněž v mild-hybridním provedení 1,5 TSI mHEV opatřeným 48V startér-generátorem, který je na motor napojený řemenem.

Úspora peněz a emisí bez elektřiny: Škoda Octavia na zemní plyn dává smysl

V nabídce zůstanou i dvoulitrová tédéíčka s výkonem 85 kW (115 k) a 110 kW (150 k), stejně jako zážehový motor 2.0 TSI a plug-in hybrid. S nejvyšší pravděpodobností se bude jednat již o nové pohonné ústrojí složené z agregátu 1.5 TSI a elektromotoru integrovaného do šestistupňové převodovky DSG. Pokud mladoboleslavský bestseller dostane baterii o celkové kapacitě 25,7 kWh z nového Superbu, vystačila by mu v čistě elektrickém režimu na ujetí přes sto kilometrů.

Opět se dočkají ti, kdo v poslední době postrádali v nabídce pohon všech kol. Po přestávce se v některých výkonnějších verzích Octavie vrátí pohon všech čtyř kol. Pohon na zemní plyn se určitě neobjeví, je ale otázkou, zda se dočkáme i verze Scout. O sportovní verzi RS ale zcela určitě nepřijdeme.

Je otázkou, zda bude mít návrat litrového motoru pod kapotu vliv na snížení „startovní“ ceny. Nejspíš ale ne. Drtivá většina octavií se totiž u nás prodává jako služební auta, a ta jsou v rámci flotil pořizována za jiných podmínek a dost často na leasing.

  • Nejčtenější

ANALÝZA: Český autoprůmysl se chystá na průšvih ve jménu Green Dealu

Změny ve výrobě, rozšíření spektra zákazníků i investice do strojního vybavení si v uplynulých letech vyžádaly u dodavatelů pro automobilový průmysl transformace tohoto průmyslového oboru, ve kterém...

11. prosince 2024

Život s teslou: majitelé elektroaut schytávají v lepším případě jen nadávky

Vyhrocené hospodské diskuse, nadávky od neznámých lidí, zvednuté prostředníčky. To vše zažívá nejeden majitel elektromobilu. K tomu je ještě nutné připočítat záměrně zablokovaná místa u nabíječek...

11. prosince 2024

První jízda: Škoda Elroq má předjet Enyaq a být lidovějším elektromobilem

Čistě technicky je Elroq novou karosářskou verzí Škody Enyaq. Kratší provedení bateriové škodovky má ovšem jiné úkoly. Oproti našňořeným enyaqům má zpřístupnit lacinějšími variantami s menší baterkou...

9. prosince 2024

Lamborghini, Bentley či Ferrari. Záběry odhalily luxusní sbírku svrženého Asada

Svržený syrský prezident Bašár Asad si zjevně liboval v luxusních automobilech. Záběry kolující na sociálních sítích odhalují v garáži poblíž jeho hlavního paláce více než čtyřicet exkluzivních...

9. prosince 2024  9:40

Z optimismu je frustrace. Kancléř Scholz žádá pomoc EU pro elektroauta

Německý kancléř Olaf Scholz na návštěvě automobilky Ford v Kolíně nad Rýnem ujišťoval, že Německo zůstane centrem průmyslu. Šéf německé vlády to řekl na zasedání podnikové rady této americké firmy,...

10. prosince 2024  17:09

Auto k sežrání. Instagramová cukrářka peče věci, třeba interiér audiny

Celine peče věci. Dorty ve tvaru čehokoli si vzpomenete, třeba hřebenu nebo hlavice řadicí páky. Zakrojí se do loketní opěrky a s gustem se do ní zakousne.

14. prosince 2024

Místa měření rychlosti na nové dálnici u Písku se budou každý den měnit

Místa, na kterých se bude na nové části dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem měřit rychlost, se budou každý den měnit. Měření však bude vždy jen na jednom místě v každém směru. Ostatní kamery budou...

13. prosince 2024  12:55

Brusel podle komisaře pro klima neuvažuje o změně emisních pravidel pro auta

Evropská komise (EK) navzdory sílícím politickým tlakům neuvažuje o změně pravidel u snižování automobilových emisí. Agentuře Reuters to ve čtvrtek řekl eurokomisař pro klima a čisté hospodářství...

13. prosince 2024

Češi najedou ročně 76 miliard kilometrů. To je jako 197 000 cest k Měsíci

Téměř 1 900 000 objezdů zeměkoule nebo také 197 000 jízd k Měsíci. To je vzdálenost, kterou Češi najedou ročně se svými automobily. Prozradila to analýza, kterou pomocí dat ze stanic technické...

13. prosince 2024

PŘEDVÝBĚR.CZ s. r. o.
Prodejce na showroom

PŘEDVÝBĚR.CZ s. r. o.
Praha
nabízený plat: 40 000 - 50 000 Kč

Lidl zlevnil až o devadesát procent, zákazníci kvůli tomu oblehli Letňany

Plastové autíčko za dvacku zlevněné o osmdesát procent, litinový hrnec za sto korun, zlevněný na čtvrtinu původní ceny....

Skončí 400 milionů počítačů na skládce? Microsoft „nechá“ volbu na vás

Podle dostupných statistik běží operační systém Windows 10 na 800 milionech počítačích. Tento systém přijde v říjnu...

Ve Švédsku vládne trend „měkkých dívek“. Ženy končí v práci a žijí z platu mužů

Švédsko má celosvětovou pověst země prosazující rovná práva žen a mužů. Přesto teď poněkud překvapivě tamní mladé ženy...

Bez léčby by to byla otázka pár měsíců. Jsem se vším smířená, říká Slováčková

Anna Julie Slováčková (29) se vyjádřila k tomu, jak se aktuálně cítí a reagovala na spekulace o svém stavu a...

Velký test másla: Nejlahodnější vzorek nebyl ani bio, ani z alpského mléka

Premium Lahodné máslo, které chutná a voní po smetaně, nemusí stát majlant. Jenže napěchovat jím mrazák, když je zrovna v akci,...