Nová Octavia si vybourala všech pět hvězd. Pomohly bezpečnostní systémy

  • 19
Nová generace Škody Octavia dostala od organizace Euro NCAP za bezpečnost pět hvězdiček, tedy maximální hodnocení. Za ochranu dospělých cestujících získala Octavia 92 procent, za ochranu dětí 88 procent bodů.

Nezávislé zkoušky hodnotí úroveň ochrany dospělých, dětí, chodců a aktivní bezpečnost. Úroveň ochrany chodců dosáhla podle hodnocení EuroNCAP 73 procent. Vůz využívá řadu bezpečnostních prvků, poprvé se v autě objevuje asistent vyhýbání, asistent pro odbočování nebo varování při vystupování z vozu. Ve městě varuje Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů opticky, akusticky a lehkým přibrzděním před možnou kolizí, a v případě nutnosti začne i automaticky brzdit.

Fotogalerie

Side Assist až na vzdálenost 70 metrů ukáže, že se zezadu blíží nebo v mrtvém úhlu jede jiný vůz. Na dálnicích a rychlostních silnicích tak účinně pomáhá zabránit nehodám. Pokud se to navzdory všem asistenčním systémům nepodaří, připraví proaktivní ochrana posádku a vůz na střet, aby se zmírnily následky kolize. Po nárazu vůz zastaví multikolizní brzda, a zabrání tak nekontrolovanému pokračování v jízdě.

„Pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti nové generace modelu platí i pro model Octavia s karoserií liftback,“ dodává Škoda a upozorňuje také na dobrý výsledek v oblasti ochrany dětských pasažérů.

„Intenzivně pracujeme na dalším zlepšování aktivní a pasivní bezpečnosti a na neustálém zvyšování ochrany účastníků silničního provozu. Všechny naše nové modely dosáhly v uplynulých letech v tomto nezávislém referenčním hodnocení bezpečnosti na nejlepší možný výsledek,“ řekl člen představenstva Christian Strube.

Právě končící třetí generace Octavie získala v hodnocení NCAP také pět hvězd, za ochranu dospělých získala 93 procent, za ochranu dětí 86 procent. Tehdejší kritéria hodnocení byla ovšem odlišná. Výsledky tedy nejsou srovnatelné (analýzu čtěte zde). 

Pět hvězdiček dostává v posledních letech výrazná většina modelů. Při letošních testech NCAP mělo méně než pět hvězdiček jen deset z 49 testovaných modelů aut. Až na jednu výjimku dostaly čtyři hvězdičky, tři hvězdičky měl pouze Jeep Renegade.

Organizace Euro NCAP založená v roce 1997 je nezávislé konsorcium evropských ministerstev dopravy, automobilových klubů a svazů pojišťoven se sídlem v Belgii. Tato organizace dělá nárazové testy aktuálních modelů, spolu s vyhodnocením nárazových zkoušek se do celkového hodnocení zahrnují i systémy aktivní bezpečnosti.

V uplynulých letech se testy postupně zpřísňovaly a nyní zahrnují několik scénářů kolizí. Zatímco dříve se hodnotily výhradně výsledky nárazových testů, nyní se do výsledku stále výrazněji promítá i hodnocení aktivních bezpečnostních systémů a asistenčních systémů.