Skauti jsou zpátky. Čtyřkolové octavie jsou zase k mání

Exkluzivně   11:37aktualizováno  11:37
Octavie s pohonem všech kol jsou zpátky v nabídce. Škoda sehnala dostatek mezinápravových spojek Haldex, kvůli kterým na jaře výroba vázla. Teď je čekací doba na Octavie 4x4 a Scouty stejná jako na ostatní provedení.

Škoda Octavia Scout | foto: Škoda

V Mladé Boleslavi se o právě probíhající dovolené sice všechno chystá na zahájení výroby nového rapidu, a přímo na mladoboleslavské lince by podle informací iDNES.cz měla co nevidět najet výroba zkušební, nulté série nové octavie. Ta dorazí s koncem roku. I tak ale stálo za to Škodě upravit nabídku stávající octavie a vrátit do ceníku verze s pohonem 4x4.

"Čtyřkolové" octavie Škoda stáhla z nabídky letos v květnu kvůli nedostatku mezinápravových spojek Haldex, které jsou pro Octavie 4x4 klíčovým prvkem. Více čtěte zde

Švédský výrobce tohoto komponentu omezil před několika lety s tehdy nastupující krizí výrobní kapacity a i přes nárůst poptávky se bojí výrobu posílit.

"Zájem byl takový, že Škoda musela najít řešení, aby uspokojila velký zájem," řekl pro iDNES.cz zdroj z automobilky.

"Náš flexibilní výrobní systém umožnil aktivovat poslední výrobní kapacity modelu Octavia s pohonem všech kol ještě před náběhem výroby nové modelové řady," cituje oficiální vyjádření automobilky Vítek Pelc z tiskového oddělení Škody. "Těší nás, že i v samotném závěru životního cyklu modelu Octavia je o vůz ze strany velkoodběratelů i retailových zákazníků stále velký zájem."

Pohon všech kol systému Haldex, který v případě prokluzu kol přední nápravy připojuje pohon zadních kol, mají octavie v provedení kombi. A to buď v klasickém provedení, nebo ve verzi se zvýšeným podvozkem Scout.

Haldex

Vše o chytrém pohonu všech kol čtěte zde

Zpátky je kompletní nabídka, tedy jak octavie 4x4 s motory 1,6 TDI 77 kW, 2,0 TDI 103 kW a 1,8 TSI 118 kW, tak speciální verze Scout.

"Oficiální je to asi den," řekl pro iDNES.cz Radek Donner z velkého pražského dealerství škodovek NH Car. "Měli jsme náznaky, že se čtyřkolky vrátí, už delší dobu," dodává. "Automobilka s tím ale tradičně tajnůstkařila." Situace se teď podle Donnera vrátila do dob před velkým nárůstem poptávky a potížím s dodávkami Haldexů. "Dnes objednané auto má standardní dodací lhůtu jako ostatní octavie, tedy dva, maximálně tři měsíce," říká Donner.

Škoda Octavia Scout

Donner ještě prozradil, že octavie s haldexem nikdy z nabídky úpně nevymizely, byly ale k mání jen pro některé klienty. "Octavie 4x4 a Scout stáhla Škoda z oficiálního ceníku. Dealerům ale řekla, že pro velké flotilové klienty mohou stále v rámci v té době omezených kvót čtyřkolky objednávat."

Octavie 4x4 a Scout v oficiálním ceníku na stránkách Škody zatím nenajdete, už jsou ale v konfigurátoru, nejlevnější octavia s pohonem všech kol je za 600 900 (1.6 TDI CR DPF 77 kW, 6stupňová manuální převodovka). Příplatek za haldex je tedy v závislosti na verzi od 52 do 62 tisíc.

Škoda upravovala ceny u octavií obecně, a proto jsou trochu jiné ceny čtyřkolek oproti době, kdy se z ceníku poroučely. "Není to ale tak, že se zvyšovaly nebo upravovaly jen ceny čtyřkolek," uzavírá Donner.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Dacia Duster dostane sourozence. Ve hře je SUV-coupé, nebo pick-up

Kupé SUV Renault Arkana při premiéře na autosalonu v Moskvě

Dacie Duster je možná nečekaný, ale zato fenomenální úspěch. Zprvu možná vysmívaný vůz, dnes zlaté vejce celé aliance...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Najdete na iDNES.cz