Úterý 28. ledna 2020, svátek má Otýlie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 28. ledna 2020 Otýlie

Kubistický kodiaq odhalen. Škoda VisionS je hybrid se spotřebou 1,9 l

  8:01aktualizováno  8:01
Do stále žádanější kategorie SUV zamíří česká značka s druhým modelem. K menšímu yetimu přibude větší kodiaq. Prozatím má dnes už klasické škodovácké označení určené pro studie, ve kterém figuruje slovo „vision“. Za půl roku z něj bude sériové auto. Studie naznačuje, že se dočkáme první hybridní škodovky v historii.

Škoda VisonS | foto: Škoda Auto

Studie Škoda VisionS ukazuje vývoj designového jazyka značky, jehož tvůrcem je šéfdesignér Jozef Kabaň. Auto se zajímavě řešenými světly - netradiční řešení předních lamp začíná být pro škodovky charakteristické - ale také ukazuje technologie budoucnosti.

Neokubismus

Kabaň se při tvorbě designérského stylu inspiroval nejprve českým křišťálem, a tak vykresluje kontury karoserie moderních škodovek ostrými liniemi. Nově přidal kubismus, ten je tak trochu českým unikátem, nikde jinde na světě se totiž kubismus v takové míře neprojevil v architektuře (nejznámější stavbou je Dům U Černé Matky Boží v Praze na Starém Městě). Typické jsou pro něj ostré hrany či krystalické struktury. Kabaň a jeho tým tak našli inspirační zdroj a silnou vazbu na české umění. Právě architektura má podle mnohých s automobilovým designem hodně společného.

Škoda VisonS

„Linie jsou jasné, precizní a ostré. Na markantně konturovaných plochách vytváří hra světla a stínu silné efekty,“ popisují tvůrci svůj nejnovější koncept. VisionS, který se představí 1. března na autosalonu v Ženevě. Bude mít zelenou barvu, která naznačuje, co se odehrává v útrobách. VisionS se totiž bude prezentovat jako ekolog.

Fotogalerie

Škoda ve studii představí vůbec poprvé také hybridní pohon. Benzinový přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI s výkonem 115 kW (156 k) a točivým momentem 250 Nm spolupracuje s elektromotorem o trvalém výkonu 40 kW a maximálním točivém momentu 220 Nm. Ten je integrován do šestistupňové převodovky DSG, která přenáší výkon na přední kola. U zadní nápravy je umístěn druhý elektromotor o výkonu až 85 kW, s maximálním točivým momentem 270 Nm, který pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy. Studie má tedy pohon všech kol, ale obejde se bez mechanického propojení pohonu předních a zadních kol. Řidič může volit mezi několika provozními režimy, jedním z nich je i čistě elektrický pohon. Li-Ion akumulátory o kapacitě 12,4 kWh jsou uloženy před zadní nápravou a je možné je dobíjet ze zásuvky.

Celkový výkon vozu je 165 kW (225 k), budoucí kodiaq se s ním rozjede z nuly na 100 km/h za 7,4 s. Maximální rychlost má být téměř 200 km/h. Na 100 km jízdy vystačí v normovaném laboratorním cyklu s 1,9 litry benzinu, k tomu je ovšem třeba dodat, že až 50 kilometrů z toho pojede na baterie.

Pseudoterénní škoda má jako koncept délku 4,70 m, rozvor je 2,79, šířka 1,91 a výška 1,68 metru. Auto stojí bázi modulární platformy (MQB) koncernu Volkswagen. Je to první vůz značky se šesti sedaly uspořádanými ve třech řadách. Dá se ale předpokládat, že sériové provedení bude mít o místo víc (uspořádání 2+3+2).

Líbí se vám nová Škoda VisionS, ze které vznikne nové SUV?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 20. února 2016. Anketa je uzavřena.

ANO 7685
NE 751
  • Nejčtenější

VIDEO: Moderní auta ostrým bílým světlem oslepují řidiče

Halogenům odzvonilo, motoristé si v moderních vozech chválí, jak xenonové, častěji LEDkové i laserové světlomety...

Tři pokusy na řidičák. Ministerstvo chystá změny v autoškolách

Žadatelé o řidičský průkaz možná budou mít omezený počet pokusů na jeho získání. Po třech neúspěšných zkouškách jízdy...

Premium

KOMENTÁŘ: Hysterie jménem elektroauta. Budoucnost to není

Český člověk zase vyzrál na zákony. Stačí si udělat registrační značku na přání – a máte elektromobil i z naftového...

Tesla postaví německou továrnu bleskově. Překážejí voda, stromy a bomby

Z nečekané strany dostal úder výrobce elektromobilů Tesla, modla ekologických aktivistů. Proti jeho plánům postavit u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Česko je v přípravě na elektromobilitu páté nejhorší v Evropě

O elektromobilitě se mluví, automobilky letos chystají doslova invazi nových modelů, ale Česko v této oblasti zaostává....

Premium

Velký test palubních kamer: některé umí i ochránit před nehodou

Porovnali jsme šestnáct oblíbených autokamer podle kvality záznamu, parametrů a funkcí, které nabízí. Cenové rozpětí...

Premium

Léčil jsem lidi homeopatií. Pak jsem zjistil, že funguje jinak, než mi říkali

Homeopatie je přes dvě stě let stará medicína. Znamená to, že patří do starého železa, nebo má stále co nabídnout?...

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

  • Další z rubriky

Dvěma vozům značek Jeep a Suzuki hrozí zákaz prodeje v Evropě

Automobily Jeep Grand Cherokee italsko-americké společnosti Fiat Chrysler a vozy Vitara japonské firmy Suzuki porušují...

Premium

Elegance za volantem: rady zkušených, jak být po cestě jako ze škatulky

Jednou za čas do divadla nebo na ples se to dá přežít. Ale představte si manažera velké banky, který jezdí dvakrát...

Premium

Za český plat koupíte 600 litrů benzínu. Žádná výhra to ovšem není

Každý, kdo někdy řídil osobní vůz, to jistě zažil. Nádrž je téměř prázdná a vy musíte dotankovat. Na čerpací stanici...

Zetor chce s Indy vyvinout nový traktor, nabídnou ho i v Africe

Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors bude spolupracovat s indickou firmou VST Tillers Tractors na vývoji nového...

Najdete na iDNES.cz