Škoda plánuje výrobu jen 300 vozů v provedení RS Challenge. „Model Kodiaq RS je důležitou součástí nabídky značky Škoda již od začátku prodeje. V loňském roce činil podíl verze RS na celkových prodejích této modelové řady zhruba sedmnáct procent,“ uvedl vedoucí prodeje Škody v ČR Jiří Maláček. Základem Kodiaku RS i limitované edice je dvoulitrový diesel se dvěma turby o výkonu 176 kW. Jak Kodiaq RS jezdí, čtěte zde.
Autotesty
Sledovat další díly na iDNES.tvV porovnání s běžným modelem RS má nový akční model ve standardní výbavě například paket „Asistovaná jízda 2.0“ zahrnující asistenty udržování a změny jízdního pruhu, parkovací asistent a adaptivní tempomat až do 210 km/h, devět airbagů, vyhřívaný volant nebo rádio nejvyšší řady Columbus s navigací a 9,2“ obrazovkou. Na přání je nezávislé topení, dvacetipalcové ráfky, panoramatická střecha nebo sklápěcí tažné zařízení.
Kodiaq RS Challenge přesto není úplně nejdražším vozem v nabídce Škody. Tím je rallyeový speciál Fabia R5 Evo s cenou začínající těsně pod pěti miliony korun, který však do běžného provozu nesmí.
Třísetkusová edice speciálního provedení RS je podle informací magazínu Autorevue.cz rozlučková, v polovině letošního roku má v rámci boje za snižování emisí skončit výroba motoru 2.0 BiTDI. Spekuluje se o tom, že turbodiesel ve vrcholovém provedení Kodiaqu nahradí plug-in hybridní pohon, který už dostává Škoda Superb a bude ho mít i připravovaná Octavia RS.
Oproti aktuálním 240 koním pijícím naftu by si benzino-elektrická verze polepšila, v provedení pro Octavii RS má turbobenzin 1,4 litru spojený s elektromotorem 245 koní. Toto provedení plug-in hybridu už dostává Seat Tarraco, což je španělský ekvivalent Kodiaqu. Představení hybridní verze Kodiaqu ostatně už krátce po jeho představení potvrdil pro britský AutoExpress sám šéf automobilky Bernhard Maier,