Škoda představuje novou verzi Kodiaqa. Kupé-SUV je zatím jen pro Čínu

  16:23aktualizováno  16:23
Škoda odhalila podobu nové karosářské verze modelu Kodiaq. Provedení GT, které je nyní určeno výhradně pro Čínu, má pozměněnou záď ve stylu kupé. Na čínském trhu bude pro SUV na výběr ze dvou benzinových motorů.

Škoda Kodiaq GT | foto: Škoda Auto

Kodiaq GT bude veřejnosti oficiálně představen na autosalonu Guangzhou Motor Show, který se bude v Číně konat od 16. do 25. listopadu. Škoda tak bude v Číně prodávat celkem čtyři modely kategorie SUV: Kamiq, Karoq, Kodiaq a Kodiaq GT. 

Kodiaq GT s karoserií kupé bude na délku měřit 4,63 metru. K dispozici bude pro zákazníky řada asistenčních systémů, jako adaptivní tempomat, automatické nouzové brzdění nebo systém varování před vozy nacházejícími se v takzvaném mrtvém úhlu.

Škoda Kodiaq GT

Oba budou mít objem dva litry, lišit se budou výkonem. Slabší se pochlubí výkonem 137 kW, silnější 162 kW. Silnější variantu bude možné kombinovat pouze s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Uvedení Kodiaqu GT v Evropě závisí na tom, zda se pro něj Škodě podaří najít výrobní kapacity.

Nový Kodiaq GT ponese jako první sériově vyráběný model značky na pátých dveřích místo klasického loga automobilky nápis Škoda. Tato inovace se na evropský trh dostane až s chystaným novým modelem Scala, který by měl být představen do konce tohoto roku.

Fotogalerie

Čína je pro Škodu největším odbytištěm na světě, aktuálně se každý čtvrtý vůz značky Škoda dodává právě do této asijské země. Škoda Auto má do rozšiřování palety vozů SUV a vozů s alternativním pohonem v Číně investovat více než dvě miliardy eur (asi 50 miliard korun).

Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává přes 35 000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Najdete na iDNES.cz