Škoda Karoq Sportline

Škoda Karoq Sportline | foto: Škoda Auto

Nové verze Škody Karoq: Scout a Sportline s nejvýkonnějším benziňákem

  • 102
Pod kapotu Karoqa se dostane dvoulitrový benzinový motor s výkonem 190 koní. Bude to nejvýkonnější benzinový motor, který půjde do tohoto SUV Škody koupit. Nový motor se objeví v nové variantě vozu označené Sportline. Další novinkou bude Karoq v provedení Scout. Obě novinky se představí v říjnu na autosalonu v Paříži.

V nové variantě Sportline si lidé budou moci vybrat ze čtyř motorů, dvou benzinových a dvou naftových. Dvoulitrový benzinový bude automobilka dodávat s pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG.

Pro benzinový motor 1,5 TSI 110 kW (150 k) s pohonem předních kol nabídne Sportovně vyhlížející Karoq kromě manuální převodovky také sedmistupňovou převodovku DSG ve volitelné kombinaci s pohonem všech čtyř kol.

„U motoru 2,0 TDI s předním náhonem a výkonem 110 kW (150 k) je k dispozici standardně dodávaná manuální šestistupňová převodovka. Pohon všech kol je pro tento model k dispozici volitelně, na přání i v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG. Silnější varianta motoru 2,0 TDI 140 kW (190 k) bude dodávána se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol,“ vypočítává  Štěpán Řehák ze Škody Auto.

Karoq ve variantě Sportline bude mít sportovnější vnější i vnitřní vzhled. Dostane upravené nárazníky a originální černě lakovaná osmnáctipalcová kola (k mání budou sedmnáctipalcové i devatenáctipalcové ráfky). Vzhled doplní obložení spodní hrany dveří v barvě karoserie a v černé barvě, tónovaná skla a černé střešní nosiče.

V interiéru budou černá sportovní sedadla se stříbrnými švy nebo pedály z nerezové oceli. Černou barvu budou mít také boční sloupky a stropnice.

Scout

Druhou variantou, která obohatí základní provedení Karoqa je „offroadově“ nastrojený Scout. Ten bude vždy v nabídce standardně s pohonem všech kol.

Robustní prvky oživující vzhled v duchu terénních aut doplňuje paketem pro špatné cesty.

Škoda Karoq Scout

Pro nejnovější přírůstek „scoutského“ oddílu Škody bude na výběr ze tří motorů. „Kromě benzinového motoru 1,5 TSI s výkonem 110 kW (150 k) v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG jsou k dispozici také dva dieselové motory. Model s motorem 2,0 TDI s výkonem 110 kW (150 k) má sériově manuální šestistupňovou převodovku, sedmistupňová převodovka DSG je k dispozici volitelně. V nejvýkonnějším modelu je motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k), který je standardně vybaven sedmistupňovou převodovkou DSG,“ uvádí Štěpán Řehák.

Vnější vzhled oživují stříbrné ochranné prvky karoserie, výrazné lemy blatníků a antracitově černá 18palcová kola s leštěným povrchem. K mání budou i antracitová 19palcové ráfky. „Skla s vyšším stupněm tónování v zadní části vozu a plakety s nápisem SCOUT na předních blatnících dotvářejí energický vzhled. V interiéru upoutají pozornost sedadla s novými potahy a černohnědými kontrastními švy. Všechna sedadla mají vyšitý nápis SCOUT,“ dodává Řehák.

Karoq se začal oficiálně prodávat loni v říjnu, kdy nahradil model Yeti, Škoda nabízí také větší SUV Kodiaq. 

Proti Yetimu se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 cm více. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů. Při sklopených zadních opěradlech činí objem až 1630 litrů