Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost bez řidiče

  11:54aktualizováno  12:44
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Přesně v poledne představila v autosalonové premiéře ve Frankfurtu Škoda Auto svou letošní nejdůležitější novinku. SUV jménem Karoq vstoupí do prodeje v Česku v půlce října. Druhým lákadlem české značky je koncept elektrického SUV Vision E, který naznačuje, jak by mohl vypadat sériový elektromobil od Škody, který má vyjet v roce 2020.

Koncern Volkswagem, kterého je Škoda součástí, oznamuje na autosalonu ve Frankfurtu ofenzívu na poli elektromobility. Prezentace české značky se nese v podobném duchu.

„Pro značku Škoda se již brzy elektromobilita stane nedílnou součástí každodenního života. V globální růstové strategii podniku hrají elektromobily klíčovou roli. Do roku 2025 bude mít Škoda v nabídce kromě plug-in hybridů i pět čistě elektricky poháněných vozů. Pak bude mít každý čtvrtý na světě prodaný vůz značky plug-in-hybridní nebo čistě elektrický pohon,“ uvedli zástupci značky na autosalonu.

„Jedním ze čtyř pilířů naší Strategie 2025 je elektrifikace. Již pro modelový rok 2019 uvedeme na trh model Superb s plug-in hybridním pohonem. V roce 2020 bude poté následovat náš první čistě elektrický model. Ve Frankfurtu prezentujeme studii Vision E, která dává konkrétní představu, jak by první elektrický model mohl vypadat,“ upřesňuje předseda představenstva značky Bernhard Maier.

Současně bude Škoda na základě modulární stavebnice pro elektrifikaci vyvíjet další elektromobily. Tento vývoj probíhá paralelně se zaváděním dalších stupňů automatizovaného řízení do sériové výroby. „V budoucnu bude řidič moci svému vozu svěřit stále více úkolů. Elektromobily značky disponují odpovídající základní architekturou, potřebnou k tomu, aby tyto ve střednědobém a dlouhodobém horizontu použitelné funkce mohly být integrovány do palubní elektroniky,“ uvádí Škoda.

Vision E tak nabízí automatizované řízení úrovně 3, to znamená, že je schopen jezdit zcela samostatně, ovšem pod dohledem řidiče. Ve srovnání s provedením prezentovaným na světové premiéře v Šanghaji byla příď konceptu zmodernizována, úprav se dočkal také infotainment vozu (podrobnosti zde).

Škoda Karoq v předvečer zahájení frankfurtského autosalonu

Automobilka na frankfurtském autosalonu oznámila také ceny speciálních verzí modelu Kodiaq. Provedení Scout a Sportline atakují jeden milion korun. Prodávat se začnou 15. září.

Kodiaq v terénní úpravě Scout začíná s cenou na 863 900 Kč, tedy 170 000 Kč nad základní cenou modelu Kodiaq. Ve vrcholném provedení s dvoulitrovým TDI (140 kW) a automatem DSG je základní cena Scoutu 1,019 milionu korun.

Škoda Kodiaq Scout

Škoda Kodiaq SportLine

Sportline má základní cenu 871 900 Kč a nejvyšší verze bude stát 1,027 milionu Kč. Dosud byla nejvyšší cena modelu Kodiaq 966 900 Kč za vůz s motorem 2,0 TDI v nejvyšším výbavovém stupni Style.

„Model Škoda Kodiaq je již od uvedení na trh v roce 2016 velmi úspěšný. K dnešnímu dni evidujeme v České republice téměř 8 500 přijatých objednávek, přičemž více než 4 500 vozů již našlo majitele,“ uvedl ředitel Škody pro ČR Luboš Vlček.


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

NE GREENWASHINGU! Britská rada pro reklamu (ASA) zakázala značkám BMW a MG...

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

Tesla Y má páté narozeniny. Je nejprodávanějším elektromobilem v historii

Tesla Model Y Performance

VIDEO Americký výrobce elektromobilů Tesla, v jehož čele stojí miliardář Elon Musk, patří k světovým...

Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům

Koncept malého elektrického SUV Škoda Epiq

VIDEO Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...

Soumrak výroby aut v Evropě. Čína v továrně Fiatu, tu po fordech nikdo nechce

Leapmotor má být v Evropě nízkonákladovou značkou, která se má zaměřit výhradně...

VIDEO Italsko-francouzskou rozmíšku v koncernu Stellantis má vyřešit předhozená kost v podobě výroby...

Nizozemsko může dobíjet elektromobily, nebo domácnosti. Obojí ne, síť nestačí

Nizozemská elektrická síť kapacitně nestíhá, když se dobíjí stávajících 450...

Kapacita elektrické sítě v Nizozemsku nestačí balancovat elektromobilitu. Omezení provozu veřejných...

To není rozbité. Hyundai umí krabí chůzí zaparkovat i otočku na místě

Otočit se na pětníku v podzemní garáži, elegantně se zasunout do řady podélně...

VIDEO Otočit se na pětníku v podzemní garáži, elegantně se zasunout do řady podélně stojících vozů,...

Škoda neplánuje levný elektromobil pro Indii, její tamní manažer ano

Sochy elektrické nabídky Škody v roce 2026

Škoda Auto, která je v koncernu Volkswagen zodpovědná za indický trh, v současnosti neplánuje...

  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...