Autofotka týdne: Ve Škodě staví z Karoqa čtyřdveřový kabriolet

aktualizováno 
V Boleslavi staví kabriolet, dokonce se dvěma páry dveří, nevzniká však ve střeženém vývojovém centru Škody, slavné Česaně. Staví ho žáci podnikového učiliště automobilky. Tentokrát se pustili do úpravy nejnovějšího modelu značky, uřízli střechu Karoqu.

Studentský koncept Škoda AZUBI V | foto: Škoda Auto

Studentská auta s Mladé Boleslavi vznikají v projektu AZUBI. Letošní studii navrhlo 23 žáků podnikového učiliště. „SUV s otevřenou karoserií je už pátým vozem z dílen Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi,“ uvádí Pavel Jina z tiskového oddělení automobilky.

Kabriolet vychází ze sériové verze Škody Karoq. Délka vozu se nemění, když činí 4382 milimetrů, stejná zůstala i šířka (1811 mm) a rozvor (2638 mm). Díky tlumičům převzatým z Octavie RS se snížila světlá výška vozu.

„Designová fáze tvorby nového žákovského vozu začala v říjnu 2017. Stejně jako v předchozích letech měli hned od začátku zúčastnění studenti podporu odborníků z oblastí technického vývoje, designu, výroby, stejně tak jako od jejich vyučujících,“ popisuje Jína.

Studentský koncept Škoda AZUBI V
Studentský koncept Škoda AZUBI V

Poté, co byl v lednu 2018 dokončen a potvrzen design vozu, byla zahájena fáze výroby. Začátkem června bude nová studie představena veřejnosti.

Kromě odstranění střechy bylo nutno upravit dveře. Auto ovšem zůstalo čtyřdveřové, to je u kabrioletů výjimka. Kompletně přepracována byla zadní část vozu včetně pátých dveří, které museli žáci nově navrhnout a vyrobit. Vzhledem ke změnám na karoserii musel být upraven i výfukový systém. Nového tvarování se dočkaly i sloupky A a B. Výrazné změny budou k vidění na předním i zadním nárazníku.

Fotogalerie

„Nepřehlédnutelnými detaily jsou upravené blinkry nebo podsvícené kliky dveří. Za tmy se na vozovku z předního a zadního nárazníku promítá logo ŠKODA,“ vypočítává Pavel Jína.

Nový kabriolet, který vznikne v jediném exempláři, má pod kapotou čtyřválcový motor 1,5 TSI.

Studenti auto ještě dodělávají. Prozatím ještě nemá jejich nejnovější výtvor jméno. 

Učiliště Škody v Mladé Boleslavi, založené už v roce 1927, nabízí mladým lidem tří a čtyřleté studium technických oborů, ukončené výučním listem nebo maturitou. V současné době se v denním studiu vzdělává více než 900 studentů.

Tvorba studentského vozu na základech Škody Karoq

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Autoklíče z Frenštátu dobývají celý svět, při vývoji je házejí z okna

Továrna dodavatele pro autoprůmysl Continental ve Frenštátu pod Radhoštěm

Asi ho máte v kapse kalhot, nebo pohozený někde v tašce či kabelce - klíč od auta. Najděte ho a držte při čtení v ruce,...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Další z rubriky

Premiéra mezi elektronikou. Mercedes CLA Coupé byl hvězdou veletrhu CES

Mercedes CLA Coupé na veletrhu CES v Las Vegas

Místo tradičního autosalonu v Detroitu zvolil Mercedes při premiéře nové generace čtyřdveřového kupé CLA neobvyklé...

Audi proti otázce „Už tam budem?“. Vyřeší ji virtuální realitou

Audi Holoride

Zná to snad každý řidič-rodič. A nejen ten. Otázka „Už tam budem?“ dovede pocuchat nervy nejedné osoby za volantem. U...

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Najdete na iDNES.cz