Škoda Karoq je veleúspěšný model mladoboleslavské automobilky. Právě prostřední z tria SUV patří k nejvíc zasažených nedostatkem komponent. Teď se představuje v inovovaném provedení.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Zákazníci, kteří si Karoq objednali na jaře, dostávají svá auta až v těchto týdnech. V posledních měsících dokonce nebylo možno auto objednat nové podle vlastních představ, zájemci mohli vybírat pouze ze skladových zásob.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Karoq se dočkal modernizace po čtyřech letech. V roce 2020 a v prvních šesti měsících roku 2021 byl po Octavii celosvětově druhým nejdodávanějším vozem české automobilky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Designéři mu chtěli dát výraznější vzhled. Širší, šestihranná maska chladiče, užší přední a zadní světla a kola z lehké slitiny s aerodynamickými kryty jsou nová.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Karoq dostal užší přední světlomety, které jsou poprvé dostupné také s Matrix-LED technologií.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Interiér nabízí nové potahy, včetně těch z trvale udržitelných materiálů, které jsou dostupné na přání.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Karoq facelift
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nový zadní nárazník je lakovaný v barvě karoserie. Černý plastový zadní difuzor má výrazný tvar. Nová, ostře řezaná zadní světla jsou součástí standardní nabídky – jsou vybavena animovanými ukazateli směru a jedinečným uvítacím efektem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Novinku interiéru je ekologická verze s potahy sedadel s prvky z veganských materiálů imitujících kůži. Čalounení sedadel je vyrobeno z recyklovaných PET lahví.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V současné době Škoda nabízí karoq v 60 zemích světa, vyrábí ho v České republice, na Slovensku, v Rusku a Číně.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nová kola s černými plastovými aero kryty, nový, prodloužený střešní spoiler a finlety po stranách vylepšují aerodynamické vlastnosti vozu a snižují emise CO2.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Zadní světla mají krystalické prvky a odkazují na typický tvar koncových světel ve tvaru písmene C.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Karoq facelift
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Karoq může dostat sedmnácti až devatenáctipalcová kola.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pokud senzory, které jsou nově umístěny také v zadní části vozu, zaznamenají nebezpečí nárazu nebo nouzové či panické brzdění, systém automaticky zavře otevřená okna nebo panoramatickou střechu, spustí varovná světla a předepne bezpečnostní pásy předních sedadel. V případě nárazu vůz na místě zastaví multikolizní brzda a zabrání tak dalšímu pohybu vozidla.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Karoq facelift
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Modernizovaný Karoq bude v průběhu roku 2022 standardně vybaven virtuálním kokpitem s displejem o velikosti 8", který nahradí klasické analogové ukazatele. U vyššího výbavového stupně je na přání nabízen virtuální kokpit s 10,25" displejem a pěti režimy zobrazení, které lze individuálně nastavit.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Karoq facelift
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nová, na přání dostupná ECO látka je potah vyrobený z recyklovaných veganských materiálů. Ambientní LED osvětlení s rozšířenými funkcemi a nové dekorační lišty na přístrojové desce a ve výplni dveří dodávají interiéru svěží vzhled. Na přání je dostupné také elektricky ovládané sedadlo spolujezdce.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Karoq facelift
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Karoq facelift
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Modernizovaný má na výběr z pěti motorů generace Evo koncernu Volkswagen. Dva naftové a tři benzinové motory pokrývají výkonové spektrum od 81 kW (110 k) do 140 kW (190 k). Motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW je dostupný exkluzivně pro model Karoq Sportline, který vyjíždí výhradně s pohonem všech kol. Motor 2,0 TDI o výkonu 110 kW je k dispozici s pohonem předních nebo všech kol.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
U motorů 1,5 TSI a 2,0 TDI lze volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vylepšené motory nabízejí vysokou účinnost a nižší emise. Díky optimalizaci systému úpravy výfukových plynů SCR se dvěma katalyzátory jsou emise oxidu dusíku (NOx) obou naftových motorů generace Evo hluboko pod stanovenou normou. Během takzvaného procesu Twin Dosing dochází k vstřikování AdBlue před dva SCR katalyzátory, které jsou řazené za sebou. Oproti předchozím motorům byla optimalizována kliková hřídel a provedeny změny ve vedení výfukových plynů, v turbodmychadle, vstřikovací soustavě a systému řízení provozní teploty motoru, což vede ke snížení spotřeby.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Benzinové motory generace Evo jsou ještě účinnější než jejich předchůdci. Vysoký vstřikovací tlak až 350 barů zajišťuje nižší hydraulické ztráty a nižší spotřebu paliva. U motorů 1,0 TSI a 1,5 TSI jsou litinové vložky válců nahrazeny plazmovým nanášením povrchové vrstvy válců o celkové tloušťce 150 mikrometrů (0,15 milimetrů). Tento proces snižuje vnitřní tření a optimalizuje tím i spotřebu paliva a emise. Díky lepší distribuci a odvodu tepla ve spalovacím prostoru také snižuje tepelné namáhání motoru. Motor 1,5 TSI je také vybaven technologií aktivního řízení válců (ACT), která při nízké zátěži automaticky odpojuje dva válce a dále tak snižuje spotřebu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Karoq facelift
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Karoq facelift
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Karoq facelift
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vzduchové clony v předním nárazníku usměrňují tok vzduchu kolem předního nárazníku a dále kolem předního kola, a snižují tak víření a proudění vzduchu. V kombinaci s pohonem všech kol je karoq poprvé vybaven aerodynamickými kryty palivové nádrže, které zakrývají také zadní nápravu a pomáhají snižovat odpor vzduchu pod vozem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Karoq facelift
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Karoq facelift
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Karoq facelift
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Karoq facelift
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Škoda Karoq facelift
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz