Škoda Joyster se vrací, má se představit za dva roky

  8:30aktualizováno  8:30
Mladoboleslavská automobilka zažívá tučná léta, Škoda proto prý opět uvažuje o oživení projektu sportovního joysteru. Koncem loňského roku novým šéfem automobilky odepsaný koncept se opět vrací na přetřes, alespoň podle renomovaného autoserveru Caradisiac.

Škoda Joyster | foto: Repro iDNES.cz/caradisiac.com

Podle informací francouzského serveru se malé sportovní škodovky dočkáme za dva roky, představit by se měla na tradičním březnovém autosalonu v Ženevě 2010.

Caradisiac přichází se spekulacemi o nové škodovce dva roky po premiéře joysteru v Paříži. Pod Eiffelovkou se tehdy říkalo, že žlutý koncept má cestu do sériové výroby skoro jistou.

Škodovácké vedení podle všeho s joysterem počítalo, ale s novým kapitánem Škody Reinhardem Jungem vzaly věci obrácený směr. V Mladé Boleslavi se rozhodli využít možností nově vyvíjené modelové řady Volkswagenu UP! a joyster uložit do muzea.

Malý a levný model UP podle všeho dostane i znak Škody. Podle posledních informací se ovšem musí rozloučit s motorem uloženým vzadu a pohonem zadních kol. Více o projektu VW UP!

Podle serveru Caradisiac ale joysteru konec není. Bude mít 3,6 metru, škodováci ho postaví na zkrácených základech VW Polo (neupřesňují, zda stávající, nebo připravované nové generace) a pochlubí se s ním za dva roky. V roce 2011 dokonce dorazí v ostré verzi RS, ovšem s turbodieselem, jak má Škodovka ve zvyku.

Joyster bude na půl cesty mezi hatchbackem a kombíkem, pojetím karoserie se tedy přiblíží k autu typu shooting-brake, který před nedávnem oprášil Volkswagen v případě nového scirocca. Interiér bude přísně čtyřmístný.

Třídveřová škodovka pro mladé a pohyb po přeplněných městech bude mít 3,6 metru délky. Základní cenu Caradisiac odhaduje na 9 tisíc eur.

Joyster by měl dostat přeplňované motory TSI. Pouze turbodmychadlem osazené benzinové motory (VW vyrábí i verze 1,4 s kompresorem a turbodmychadlem) budou nabízet výkony až 105 koní. Základem má být známá jedna-čtyřka, kterou známe z fabie, s výkonem 86 koní, chybět by neměla ani 1,6. Později prý dorazí i menší 1,2 TSI. Turbodiesely budou reprezentovat 1,4 TDI (80 koní) a 1,9 TDI (105 koní). Rychlé "eReSo" dostane vznětový dvoulitr s výkonem 140 koní.

Uvidíme, zda se informace serveru Caradisiac potvrdí. Ve škodovce se nyní teší na pařížský autosalon, kde se už za dva měsíce představí faceliftovaná octavia a především lehký terénní yeti. Velká očekávání vyvolává kombíkový superb, který by měl dorazit příští rok.

Autoři:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Ferrari představilo novou formuli pro Vettela

Monopost Formule 1 stáje Scuderia Ferrari pro sezonu 2019

Nejslavnější stáj Formule 1 představila svůj nový monopost pro nadcházející sezonu. Premiéra nového ferrari pro...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná, dosahují rekordních...

VIDEO: Groteska z letiště ve Stockholmu. Traktůrky bojují s kalamitou

Kuriózní dopravní zácpa na letišti

Traktůrky tahající vozíky se zavazadly na stockholmském letišti sehrály před očima cestujících skvělé divadlo. Postupně...

Najdete na iDNES.cz