Škoda Joyster se vrací, má se představit za dva roky

  8:30aktualizováno  8:30
Mladoboleslavská automobilka zažívá tučná léta, Škoda proto prý opět uvažuje o oživení projektu sportovního joysteru. Koncem loňského roku novým šéfem automobilky odepsaný koncept se opět vrací na přetřes, alespoň podle renomovaného autoserveru Caradisiac.

Škoda Joyster | foto: Repro iDNES.cz/caradisiac.com

Podle informací francouzského serveru se malé sportovní škodovky dočkáme za dva roky, představit by se měla na tradičním březnovém autosalonu v Ženevě 2010.

Caradisiac přichází se spekulacemi o nové škodovce dva roky po premiéře joysteru v Paříži. Pod Eiffelovkou se tehdy říkalo, že žlutý koncept má cestu do sériové výroby skoro jistou.

Škodovácké vedení podle všeho s joysterem počítalo, ale s novým kapitánem Škody Reinhardem Jungem vzaly věci obrácený směr. V Mladé Boleslavi se rozhodli využít možností nově vyvíjené modelové řady Volkswagenu UP! a joyster uložit do muzea.

Malý a levný model UP podle všeho dostane i znak Škody. Podle posledních informací se ovšem musí rozloučit s motorem uloženým vzadu a pohonem zadních kol. Více o projektu VW UP!

Podle serveru Caradisiac ale joysteru konec není. Bude mít 3,6 metru, škodováci ho postaví na zkrácených základech VW Polo (neupřesňují, zda stávající, nebo připravované nové generace) a pochlubí se s ním za dva roky. V roce 2011 dokonce dorazí v ostré verzi RS, ovšem s turbodieselem, jak má Škodovka ve zvyku.

Joyster bude na půl cesty mezi hatchbackem a kombíkem, pojetím karoserie se tedy přiblíží k autu typu shooting-brake, který před nedávnem oprášil Volkswagen v případě nového scirocca. Interiér bude přísně čtyřmístný.

Třídveřová škodovka pro mladé a pohyb po přeplněných městech bude mít 3,6 metru délky. Základní cenu Caradisiac odhaduje na 9 tisíc eur.

Joyster by měl dostat přeplňované motory TSI. Pouze turbodmychadlem osazené benzinové motory (VW vyrábí i verze 1,4 s kompresorem a turbodmychadlem) budou nabízet výkony až 105 koní. Základem má být známá jedna-čtyřka, kterou známe z fabie, s výkonem 86 koní, chybět by neměla ani 1,6. Později prý dorazí i menší 1,2 TSI. Turbodiesely budou reprezentovat 1,4 TDI (80 koní) a 1,9 TDI (105 koní). Rychlé "eReSo" dostane vznětový dvoulitr s výkonem 140 koní.

Uvidíme, zda se informace serveru Caradisiac potvrdí. Ve škodovce se nyní teší na pařížský autosalon, kde se už za dva měsíce představí faceliftovaná octavia a především lehký terénní yeti. Velká očekávání vyvolává kombíkový superb, který by měl dorazit příští rok.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

Škoda zahájila výrobu kamiqů, k prvním zákazníkům dorazí v září

Start výroby Škody Kamiq v Mladé Boleslavi

Škoda Auto začala ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi vyrábět kompaktní městské SUV Kamiq. Každý den jich vyrobí...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Najdete na iDNES.cz