Podle informací francouzského serveru se malé sportovní škodovky dočkáme za dva roky, představit by se měla na tradičním březnovém autosalonu v Ženevě 2010.
Caradisiac přichází se spekulacemi o nové škodovce dva roky po premiéře joysteru v Paříži. Pod Eiffelovkou se tehdy říkalo, že žlutý koncept má cestu do sériové výroby skoro jistou.
Škodovácké vedení podle všeho s joysterem počítalo, ale s novým kapitánem Škody Reinhardem Jungem vzaly věci obrácený směr. V Mladé Boleslavi se rozhodli využít možností nově vyvíjené modelové řady Volkswagenu UP! a joyster uložit do muzea.
Malý a levný model UP podle všeho dostane i znak Škody. Podle posledních informací se ovšem musí rozloučit s motorem uloženým vzadu a pohonem zadních kol. Více o projektu VW UP!
Podle serveru Caradisiac ale joysteru konec není. Bude mít 3,6 metru, škodováci ho postaví na zkrácených základech VW Polo (neupřesňují, zda stávající, nebo připravované nové generace) a pochlubí se s ním za dva roky. V roce 2011 dokonce dorazí v ostré verzi RS, ovšem s turbodieselem, jak má Škodovka ve zvyku.
Joyster bude na půl cesty mezi hatchbackem a kombíkem, pojetím karoserie se tedy přiblíží k autu typu shooting-brake, který před nedávnem oprášil Volkswagen v případě nového scirocca. Interiér bude přísně čtyřmístný.
Třídveřová škodovka pro mladé a pohyb po přeplněných městech bude mít 3,6 metru délky. Základní cenu Caradisiac odhaduje na 9 tisíc eur.
Joyster by měl dostat přeplňované motory TSI. Pouze turbodmychadlem osazené benzinové motory (VW vyrábí i verze 1,4 s kompresorem a turbodmychadlem) budou nabízet výkony až 105 koní. Základem má být známá jedna-čtyřka, kterou známe z fabie, s výkonem 86 koní, chybět by neměla ani 1,6. Později prý dorazí i menší 1,2 TSI. Turbodiesely budou reprezentovat 1,4 TDI (80 koní) a 1,9 TDI (105 koní). Rychlé "eReSo" dostane vznětový dvoulitr s výkonem 140 koní.
Uvidíme, zda se informace serveru Caradisiac potvrdí. Ve škodovce se nyní teší na pařížský autosalon, kde se už za dva měsíce představí faceliftovaná octavia a především lehký terénní yeti. Velká očekávání vyvolává kombíkový superb, který by měl dorazit příští rok.