Podle analytiků byl prodej vozů v červenci podpořen řadou vládních opatření s cílem omezit dovoz ojetých automobilů ze zemí Evropské unie. V rámci pomoci domácím výrobcům, mezi něž patří divize firem Fiat, General Motors a Daewoo, snížila polská vláda spotřební daně na automobily a zvedla daně na vozidla z druhé ruky.
V loňském roce se prodej kvůli zpomalení ekonomiky a vysokým úrokovým sazbám snížil téměř na polovinu z rekordních 640.000 automobilů v roce 1999, když činil pouhých 327.000 vozů. V letošním roce vykazoval prodej až do červencového zlomu každý měsíc meziroční pokles o 15 až 25 procent. Za prvních sedm měsíců letošního roku nakoupili Poláci celkem 181.564 vozů.
Nejpopulárnější značkou zůstal od ledna do července Fiat, přestože se jeho tržní podíl prozatím snížil na 18 procent z loňských 42 procent. Druhé místo obsadila česká Škoda následovaná francouzským Renaultem, podíl každé z těchto automobilek na polském trhu přesáhl deset procent, napsala agentura Reuters.