„Ze závodů v Česku se auta se spalovacím motorem budou nejdéle vyrábět v Kvasinách na Rychnovsku,“ uvedl také.
„Více elektromobilů než vozů se spalovacím motorem budeme vyrábět po roce 2025. V roce 2030 počítáme se zhruba 70 procenty v Evropě. V České republice se prodeje elektrických a klasických vozů budou po roce 2030 srovnávat,“ řekl Jahn pro E15.
Ze tří továren automobilky v Česku je podle Jahna dokončena přestavba na výrobu elektromobilů v závodě Mladá Boleslav I, kde se montují vozy Enyaq. „Závod Mladá Boleslav II, kde dnes vyrábíme malé vozy, bude nutné v pravý čas přestavět, aby mohl vyrábět elektromobily. Nejdéle poběží výroba spalovacích vozů v Kvasinách, ale i tento závod v budoucnu přestavíme,“ dodal. Zástupci automobilky už dříve uvedli, že všechny tři české závody budou vyrábět elektrické komponenty nebo elektromobily do roku 2030.
Plán elektrifikace Škody: do roku 2026 šest modelů, velkou novinou je kombík |
Škoda Auto chce mít do roku 2026 celkem šest plně elektrických modelů, oznámila už dřív. Zároveň letos uvede nové generace aut se spalovacími motory včetně hybridních verzí. V polovině nynější dekády tak chce mít automobilka nejrozmanitější portfolio ve své historii. Do elektromobility plánuje podnik v příštích pěti letech investovat 5,6 miliardy eur (zhruba 133 miliard Kč).
Jahn v rozhovoru také uvedl, že Škoda Auto letos vyrobí víc vozů než loni, ale víc než milion jich pravděpodobně nebude. Loni automobilka celosvětově vyrobila téměř 780 000 vozů, což bylo o 22 000 aut méně než o rok dřív.
Výroba klesla podle společnosti kvůli nedostatku čipů a růstu cen energií a surovin. Problém s čipy podle Jahna zatím plně odstraněný není. „Do našich letošních finančních výsledků se negativně promítne odchod z Ruska a prodej tamních aktiv. Naopak náklady na energie se už vrátily k normálním hodnotám, nepředstavují zásadní problém,“ dodal.
Nová sedmimístná elektrická škoda v plné parádě. Místo znaku má nápis |