Neděle 23. ledna 2022, svátek má Zdeněk
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 23. ledna 2022 Zdeněk

Německý tisk na stopě zemětřesení ve VW: šéf Škody Schäfer má vést Volkswagen

  15:34aktualizováno  16:05
Další kolo sporů mezi šéfem koncernu Volkswagen Herbertem Diessem a německými odbory, které se na úrovni vedení celé skupiny řeší v těchto dnech, má podle informací německého deníku Spiegel znamenat reorganizaci na vedoucích postech. Diess má funkci udržet, změny ovšem nastanou u ostatních značek, i v Mladé Boleslavi.

Thomas Schäfer, předseda představenstva automobilky Škoda Auto | foto: Škoda Auto

Třiašedesátiletý Diess s největší pravděpodobností zůstane v čele koncernu, uvádějí neoficiální zdroje od začátku týdne. Vše se má oznámit ve čtvrtek 9. prosince.

Ovšem Spiegel přinesl přehled změn už nyní.

Už dříve se mluvilo o tom, že v rámci dohody o řešení sporu se stane členem představenstva koncernu šéf hlavní značky Volkswagen Ralf Brandstätter a Diess se bude zaměřovat na strategické otázky.

Diess nasměroval celý koncern Volkswagen k rozšiřování výroby elektromobilů. Jeho cílem je vystřídat v čele globálního trhu s elektromobily amerického konkurenta Tesla. Reformy v podniku však vyvolaly obavy o pracovní místa a vytvořily napětí mezi vedením a závodní radou. Čtěte více.

„Restrukturalizace představenstva Volkswagenu je větší, než se dosud předpokládalo,“ píše Spiegel.

Do představenstva celé skupiny se má posunout obchodní ředitelka Audi Hildegard Wortmannová, která pochází stejně jako Herbert Diess původně z BMW, kde sehrála hlavní roli při budování elektrické značky BMW i. Letos pětapadesátiletá ekonomka začala svou kariéru ve společnosti Unilever, později byla marketingovou ředitelkou módní značky Calvin Klein.

Diess pravděpodobně předá hlavně odpovědnost za podnikání v Číně, kde se Volkswagenu v posledních měsících razantně propadly prodeje. Německý deník Handelsblatt v úterý napsal, že členem představenstva zodpovědným za Čínu se má stát Ralf Brandstätter, Spiegel to nyní potvrzuje. Tato pozice je neobsazená od doby, kdy předchozí top manažer v Číně Jochem Heizmann odešel na začátku roku 2019 do důchodu.

Nástupcem Brandstättera se má stát Thomas Schäfer, dosavadní šéf Škody. Bývalý manažer Daimleru se do Mladé Boleslavi nastěhoval teprve v srpnu 2020. Schäfer je Diessův muž, šéf koncernu si ho vyhlédl v jihoafrickém zastoupení Volkswagenu a přivedl ho do Škody v době, kdy vyvrcholily spory s předchozím šéfem značky Berhnardem Maierem. Schäfer za necelý rok a půl hasil v Mladé Boleslavi velké problémy, nejprve kvůli epidemii covidu, letos zas s nedostatkem komponentů pro výrobu. Rozhovor s Thomasem Schäferem čtěte zde.

Veškeré změny ještě podléhají schválení dozorčí radou, která se sejde ve čtvrtek. „Je však velmi pravděpodobné, že ke kompromisu skutečně dojde,“ komentuje Spiegel. Spory vedení VW trvají už několik týdnů, odstartovala je prohlášení Diesse o propuštění až třiceti tisíc zaměstnanců, aby snížil náklady a zvýšil konkurenceschopnost. I přesto, že svá slova následně mírnil, podniková rada volala po jeho odvolání. „Rodiny majitelů Porsche a Piëch však zůstaly Diessovi věrné,“ uzavírá Spiegel.

Na konci loňského roku měl Volkswagen po celém světě více než 665 tisíc zaměstnanců. Koncern má 124 továren, z toho 72 v Evropě. Jeho součástí je také česká Škoda Auto.

„Herbert Diess má za sebou hlavní akcionáře – rodinu Piëchů a Porschů, ale proti sobě mocnou Podnikovou radu v čele s Danielou Cavallo, na jejíž stranu se přiklání předseda IG Metall Joerg Hofmann a vážné slovo má také zástupce Dolního Saska, kterým je premiér Stephan Weil z SPD. Dolní Sasko má na základě zákona o Volkswagenu blokační 20procentní podíl akcií,“ osvětluje pozadí situace magazín Škodovácký odborář.

„Největším akcionářem Volkswagenu je s 31,4 % Porsche SE, která je z 50 % vlastněna rodinami Porsche a Piëch, zatímco Katar a spolková země Dolní Sasko, kde Volkswagen sídlí, vlastní 14,6 % a 11,8 %. Dohromady mají více než 90 % hlasovacích práv. Jenže v dozorčí radě Volkswagenu, která schvaluje klíčová strategická rozhodnutí, mají zástupci odborů v rámci německého principu spolurozhodování polovinu z 20 křesel. Ve výjimečných případech patové situace rozhoduje předseda, kterým je generální ředitel Porsche SE Hans Dieter Pötsch,“ dodává magazín Autoweek.

  • Nejčtenější

VIDEO: 417 km/h. Český miliardář zkoušel na německé dálnici své Bugatti

Český miliardář Radim Passer otestoval na německé dálnici své Bugatti Chiron. S luxusním sportovním autem dosáhl...

Stáčení tachometrů nahradil podvod s inzeráty, až třetina jich je falešná

Symbolem podvodů v autobazarech byly po dlouhá léta stočené tachometry a nejasný původ vozidel. To se v současné době...

Mobilita nesmí být privilegiem bohatých, varuje německý autoprůmysl

„Ochrana životního prostředí nesmí rozštěpit společnost,“ zdůrazňuje prezidentka německého Sdružení automobilového...

VIDEOTEST: Elektroškrabka omrzlé okno očistí; hlučí a potřebuje pevnou ruku

Mezi nejotravnější discipliny zimního řidiče patří škrábání oken od námrazy. Pokud nemáte auto schované v garáži, nebo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Do elektroaut lidi netlačíme, ukazujeme jejich výhody i nevýhody, říká šéf Škody

Premium Byl to velmi dobrý rok ojetin a servisu, hodnotí loňskou bilanci českého zastoupení Škody Auto jeho šéf Jiří Maláček....

ANALÝZA: Tři důvody, proč Rusko vpadne na Ukrajinu. A tři další, proč ne

Premium Copak se asi odehrává v hlavě Vladimira Putina? To je otázka, kterou dnes řeší celý svět. Ruský prezident rozehrál...

Velký test samotestů na covid: lépe fungují výtěrové, některé neodhalí nic

Premium Ještě před dvěma lety znamenaly dvě čárky na testu, že se budou chystat křtiny, delta byly americké aerolinky, gama...

Nevěra dříve či později vztah zničí. A není cesty zpět, říká filmařka Sedláčková

Premium Vede doslova dvojí život ve dvou zemích. Ve Francii pracuje Andrea Sedláčková především jako střihačka filmů, u nás...

  • Další z rubriky

Do elektroaut lidi netlačíme, ukazujeme jejich výhody i nevýhody, říká šéf Škody

Premium Byl to velmi dobrý rok ojetin a servisu, hodnotí loňskou bilanci českého zastoupení Škody Auto jeho šéf Jiří Maláček....

ANALÝZA: Toyota převálcovala GM na jeho vlastním hřišti. I díky tsunami

Premium Automobilka Toyota definitivně dobyla americký trh, když dostala po 90 let vedoucí koncern General Motors na lopatky....

KVÍZ: Vyzkoušejte si další sadu nových otázek do autoškol

Ministerstvo dopravy a Asociace autoškol představily další sadu pětatřiceti nových otázek pro závěrečné testy v...

Škodováci poznají nového šéfa v dubnu, tomu dnešnímu se z Boleslavi nechce

Thomas Schäfer, který vede Škodu Auto od srpna 2020, má namířeno výš. Kromě toho, že bude vládnout značce Volkswagen,...

Praktiky ve vile Playboy: orgie, orální sex se psem i ošklivé prostitutky

V novém dokumentu Secrets of Playboy (Tajemství Playboye) promluvily bývalé playmates o praktikách ve vile zakladatele...

Sineád O’Connorová šla na pohřeb syna v teplákovce, do rakve dala cigarety

Sedmnáctiletý syn Sineád O’Connorové (55) spáchal začátkem ledna sebevraždu. Zpěvačka skončila následně v péči...

Sedmikrásky k obědu, nákup z popelnice. Výměna se nesla v režii eko páru

Podobný věk, naprosto odlišný životní styl. Tak nějak by se dala shrnout nejnovější Výměna manželek, ve které se sešly...

Survivor: Nahota i pomlouvání Pazderkové za jejími zády, že je labilní

Po odstoupení zpěváka Vojtěcha Drahokoupila kvůli psychickým potížím ze show Survivor se diváci dočkali i prvních...

Pořízková ukázala vrásky a šediny. Stárnoucí ženy z médií téměř vymazali, říká

Pavlína Pořízková (56) se pochlubila neretušovanou fotkou s odrůstajícími šedinami. Podle české topmodelky je přirozené...