Diskuze
Elektromobilní pravěk: Škoda Favorit na baterky, do které lijete benzin
Děkujeme za pochopení.
V20í38t 66O66ž23a56n52a
Chápe někdo ten titulek? "Škoda Favorit na baterky, do které lijete benzin", do Eltry se žádný benzín nelije!
M35a78r55t95i73n 85P97e87c34i47n41a
DC motor se samozřejmě umí točit i na opačnou stranu, stačí ho přepólovat. Problém byl spíš v tom, že tam nechali původní převodovku.
J38i26r15i 29D28o25b23r79ý
To neni tak uplne pravda. To co rikate plati pro motor s permanentnimi magnety pripadne s cizim buzenim.
Tehdy pred prichodem magnetu ze vzacnych zemin do trakcnich motoru bylo nutne pouzivat budici vinuti (feritovy magnet nestaci). Prelozeno to znamena prepolovat jen komutator, ale ne buzeni.
Navic je komutator z vice duvodu (ucinnost, zivotnost komutatoru, ruseni), pootoceny z neutralni polohy, takze i kdyz se to vyresi, funguje lepe v jenom smeru nez opacnem.
Proste cely seznam duvodu, proc dnes uz trakcni motory pouzivaji vyhradne elekronickou komutaci (stridac).
P86e47t30r 56P35o79s77p21í12š86i19l
V galerii je zbytečně přes dvacet fotek na první pohled zcela obyčejného Favorita. O mnohem zajímavější variantě Shortcut je jen zmínka a žádná fotka. Tak jsem si vygůglil článek o této variantě - a vypadá to zajímavě a zvláštně. Vůbec jsem nevěděl, že krátký Favorit existoval ještě v kratší třídveřové variantě.
T28o16m86á77š 77K64u67c64h65a95ř
Asi není úplné fér psát o elektromobilním "pravěku" v souvislosti s autem z roku 1990, když první elektromobil byl vyroben už v roce 1835, tedy cca o 50 let dříve, než auto se spalovacím motorem. Jedná se spíš o pičátek novověku. Mimochodem, dojezd jako tento Favorit, cca 60 km, měl už v roce 1899 elektromobil ruského elektrotechnika Romanova, tedy za 90 let nic moc progres, vše viselo a dodnes visíí na těžkých a drahých akumulátorech. Ostatně vznik lithiových akunulátorů je vlastně jediným výrazným pokrokem, který umožnil zvýšit dojezd elektromobilů, ale stále je to z hlediska hmotnosti a ceny velmi limitující faktor. Chybí tomu ještě jeden podobně výrazný krok.
D15r68a61h48o40m34í48r 48S16t30r75o32u59h31a44l
Taky jsem si říkal, že si autor dělal prostor pro starověk, který trval stopadesát let.
S tím pokrokem bych se hádal. Co se přímo elektromobility týče, obrovský skok je i v konstrukci elektromotorů a jejich rekuperačních schopnostech. Právě efektivní rekuperace je to, co otevřelo dveře hybridům ze začátku tisíciletí.
Navíc elektromobily značnou dobu trpěly neduhem, který je okrajově zmíněn i v článku - vycházely z konstrukce aut se spalovacím motorem. To je strašné prokletí, které elektromobilitu poškodilo. Myšlenka, že místo motoru dáme elektromotor a do kufru baterie, je zkratkovitá a diletantská.
Teprve tehdy, když se zásadní součástky umístily tam, kam patří - baterie pod podlahu a motory mezi kola, se plně projevil jejich potenciál. Musel se postavit podvozek určený k nesení nízkého těžiště a baterií. Jakmile se vyřešily tyto věci, mohlo se pokračovat dál.
Revoluce v bateriích bude. Samozřejmě nikdy nebudeme mít fúzní reaktor v krabičce od zápalek. Můžeme ale očekávat nárůst výdrže na desetitisíce cyklů a dvojnásobnou kapacitu. Nebude to revoluční ale postupné. Do dvaceti let budeme mít elektromobily, jejichž baterie budou moci sloužit celý život, nebo budou levné, že jejich výměna jednou za deset let vadit nebude.
J75i17ř42í 50V85e34l44í97š20e67k
U koncernu VW zrovna moc s vývojem nepostoupili. Pánové z Boleslavi, podívejte se, jak to dělá Hyundai nebo Tesla! Tak vypadá elektromobil.
Vy zatím máte jen herku s polovičatým softwarem. Ale je super, že jí pěkně lícují plechy, to Tesla neumí, to je fakt.
M41a43r77t56i24n 19B56a45ž90a14n15t
Stejně vám tu za chvíli někdo napíše,že Musk prodává nemovitosti a celá Tesla je ohňostroj marnosti Na autoforu je těhle inteligentů přímo líheň.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...