Továrna VW bude v Turecku či Bulharsku. Není jisté, že pod vedením Škody

  13:20aktualizováno  16:23
Nový víceznačkový závod koncernu Volkswagen se postaví v Turecku nebo Bulharsku. Kromě vozů Škoda se zde budou vyrábět také další vozy z německé skupiny, uvedl týdeník Škodovácký odborář.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Škoda Auto

„Finálně byly vybrány Turecko, kde je slušná infrastruktura, ale nejisté politické prostředí. Další vážnou lokalitou je stabilnější Bulharsko, které je součástí Evropské unie,“ řekl týdeníku odborový předák Jaroslav Povšík.

Stejnou informaci přinesla už v dubnu letošního roku agentura DPA (čtěte více). 

Odbory se budou vedení firmy v souvislosti se stavbou nového závodu ptát, zda to neuškodí zaměstnanosti v Česku či jak přispěje nový závod k ziskům firmy. Díky novému závodu by firma mohla navýšit kapacitu výroby, protože tuzemské závody jsou v současnosti vytížené na maximum.

Automobilka už dříve oznámila, že postaví novou fabriku na východě. Podle plánu celého koncernu má nová továrna vyrábět nejen škodovky, ale také modely ostatních značek německé skupiny, vše má ovšem běžet pod taktovkou české značky.

Handelsblatt uvádí, že management koncernu počítá, že nová továrna bude stát 1,3 miliardy eur.

Podle odborářského týdeníku ovšem zatím není zcela jisté, že nový závod opravdu povede Škoda, v koncernu jsou nyní tlaky, aby výrobnu řídil samotný Volkswagen.

„Samozřejmě nám záleží na tom, aby vše i nadále probíhalo pod patronací a na základě principů firmy Škoda, ale část dozorčí rady má jiný názor, není to politicky jednoduché,“ řekl šéf Škoda Auto.

V rozhovoru pro Radiožurnál šéf Škodovky Bernhard Maier uvedl, že jednání teď vrcholí. „Minulý týden v úterý jsme dostali souhlas od dozorčí rady Volkswagenu, abychom zahájili finální rozhovory. Pro nás je samozřejmě velmi důležité, abychom tam měli infrastrukturu, pracovní sílu a dostatek dodavatelů. Všechna tahle kritéria jsou pro nás velmi důležitá a musíme je zohlednit. Jsem přesvědčený, že během několika příštích týdnů budeme moci koncernové dozorčí radě v Německu sdělit výsledek našich jednání,“ řekl.

„Koncern je tím, kdo rozhoduje o tom, kdo a kde bude investovat, provozovat a stavět. V mém těle tlučou dvě srdce – jedno, které jednoznačně vidí, že škodovácký tým je schopný víceznačkovou továrnu postavit a vést. Už to ostatně prokázal. Na druhé straně jsou všechny tyhle věci samozřejmě velmi náročné, a to zejména finančně. My jsme teď udělali miliardovou investici v Indii, kde stavíme novou továrnu. Ve finále to tedy bude dozorčí rada koncernu, kdo o tom všem rozhodne,“ uvedl Maier.

„Pro Škodovku bude nakonec důležité, aby si zajistila dostatečné kapacity svou výrobu,“ dodal šéf Škody pro Radiožurnál.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než sto trzích.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Šéf Rolls-Royce: Dvanáctiválec si necháme tak dlouho, jak jen to půjde

Torsten Müller-Ötvös, šéf značky Rolls-Royce

Automobilka Rolls-Royce podle svého šéfa Torstena Müllera-Ötvöse nespěchá se zaváděním technických novinek, ale...

Další z rubriky

Škoda představila Scalu na zemní plyn, chystá se další škodovka na CNG

Škoda Scala G-TEC

Škoda představuje nový model Scala v provedení na zemní plyn. Ten je pro uživatele zajímavou alternativou k...

Autofotka týdne: Elektrický tahač bez řidiče nastoupil do služby

Volvo Vera

Jmenuje se Volvo Vera a převáží náklad mezi logistickým střediskem a přístavem ve švédském Göteborgu. Obejde se bez...

Rychle a zběsile. V supersportu se však dá jezdit i na nákup

Rakouský závodní okruh Red Bull Ring

Svezení v nabušeném supersportu je dnes na dosah ruky. Můžete si za pár tisíc půjčit ferrari a kodrcat se po českých...

Najdete na iDNES.cz