Autotesty
Sledovat další díly na iDNES.tvPo Octavii to bylo další moderní auto, škodováci s Fabií potvrdili, že je koncern Volkswagen bere jako plnohodnotného člena skupiny a dokázali dobře využít zázemí silné firmy. Dostala ve své době nejmodernější koncernovou platformu pro malá auta označovanou PQ24. A přijela v moderní éře mezi prvními evropskými značkami s tříválcovými motory. Proslavené agregáty HTP vyvinuté v Mladé Boleslavi pro celý koncern VW měly premiéru právě ve Fabii.
Fabia je stálicí nabídky značky, doprovází ji vlastně celou moderní éru, v jejím osudu je také možné sledovat vývoj celého autoprůmyslu. Od moderního, nadčasového, velmi robustně postaveného auta, jakým byla první generace modelu, nabízené dokonce ve třech karosářských verzích (hatchback, kombi, sedan), až po dnešní čtvrtou generaci, která zůstala v prodeji jen jako hatchback a je pro značku kvůli výrobním nákladům a stále bohatší a dražší povinné výbavě na hranici rentability. Právě automobilkou i zákazníky hlasitě oplakávaný kombík, jehož vývoj a produkci musela Škoda z úsporných důvodů v nejnovějším vydání modelu škrtnout, je tak ilustrací změn na trhu i ve společnosti.