Diskuse k článku

Nové Fabie vyjedou v srpnu s výbavou navíc, klimatizace bude v základu

Omlazená Škoda Fabia bude v Česku startovat na 259 900 korunách. To je víc než dosud, základní provedení pro tuzemský trh má ovšem také bohatší výbavu. V konečném počítání vyjde levněji, zjistila analýza internetového obchodního domu s novými i ojetými vozy Automodul.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S53l62a43v16o11m91í47r 57Š87t28ě76p84á25n 1778904302504

Tak nárust ceny o 40% je považován o "lehký" nárust ceny??? ;-D Tak hovoří v článku o příplatku za kombi.

0/0
5.6.2018 14:03

J78i60ř17í 61S19c75h56w67a96c54h 8338534528896

nejspíš proto, že "cena" není jen ten příplatek za kombi. ;-)

0/0
5.6.2018 21:27

M71i16l60a75n 77R25e85z19n12i27c26e78k 1218700908122

Aha, oni ještě prodávali auta bez klima? Uff, to jsem si oddychl, že nemám Škoda peněz ;-D

+1/−2
1.6.2018 6:42

M84i52r82o16s24l53a12v 49K44u85c86e47r13a 4467240137441

To, že výrobce nabizi auto bez klimy neznamená, že si ho zákaznik bez klimy musí také koupit.

+2/0
1.6.2018 8:28

M38i15l78a64n 12R23e15z63n69i58c89e44k 1398630848762

To jistě, ale poukazuje to na dlouhodobě sprostou cenovou politiku, kdy to, co je už považováno za standard, Škoda podsouvá zákazníkům jako nadstandard, za který je nutno připlatit. Když porovnám výbavu koncernové konkurence od Seatu a Škodu je mi z toho nanic. A to jsem ani nekoukal na jiné automobilky.

+2/−3
1.6.2018 8:33

J94a69n 79H69r46u74b28ý 6145213406900

Nejste sám.

+1/0
1.6.2018 10:12

J38i47ř15í 64S12c22h44w81a64c22h 8468824398776

tato "sprostá cenová politika - základ bez klimatizace" byla u malých aut uplatňovala v době vzniku minulé Fabie naprosto běžně i u mnoha dalších výrobců.

+2/0
1.6.2018 12:25

M51i53l93a21n 14R14e32z11n70i17c76e43k 1438970628862

Možná máte pravdu, ale stejně při vzpomínce na Fabii Junior, kterou si tchán koupil za celoživotní úspory se mi dělá trochu mdlo. Tak ošizené auto za 220 tis. a to v roce 2000, kdy 220 tis. bylo docela dost peněz... Třikrát se mu u motoru 1.4 MPI odfouklo těsnění u hlavy a pak mu unikal olej do chladící kapaliny. Tak ubohé auto - ani posilovač řízení a nenalakované nárazníky a ty ráfky... I můj Golf II z roku 1986 byl lepší. Bráchá měl zase Fabii I kombi ve výbavě Elegance (ale bohužel bez klima) a zamrznul mu jakýsi sací košík v olejové nádrži a zadřel motor (byl to 1.4 MPI 74 kW 16V)... Nemohu si pomoci, ale prostě to Škodovka šidila a podle mě šidí nadále kde může. Abych byl tedy úplný, měl jsem Fabii I s motorem 1.9 SDI (kombi i krátkou) a tam nebyl problém, krom prasklých pružin (zřejmě těžký motor) a výměny jakých si stabilizačních tyček v přední nápravě to jezdilo spolehlivě a dodnes ji brácha jezdí, taky ta cena byla ale u nové přes 400 tis. Kč - což na atmosférický diesel je pěkná palba.

0/−1
1.6.2018 14:47

M73a52r70i31e 75K25o63z93u86b31í94k81o30v63á 7574865494905

já si koupil v roce 1997 felicii základ za 260000 kč...:-/

0/0
1.6.2018 21:42

J94i30ř33í 91S16c36h68w36a76c97h 8868674788456

ne "možná" ale určitě mám pravdu. Příkladem budiž Ford Fiesta nebo Mazda 2 nabízené v roce 2015 v základu taky bez klimatizace.

A srovnávat totálně ořezanou Fabii junior se starším ale o třídu výše Golfem v bůhvíjaké výbavě s minimálně dvakrát vyšší cenou není vůbec košer.;-)

A třikrát vyfouknutý těsnění pod hlavou svědčí buď o zmetkových dosedacích plochách mezi hlavou a blokem, nebo o špatné montáži a následně o neodborných opravách.;-)

0/0
1.6.2018 22:48

M28i77r47o92s21l18a12v 35K89u10c34e81r18a 4507800167581

Vaše srovnání se Seatem nějak nechápu. Fabie začíná na 244 tisic Kč, Seat Ibiza na 286 tisic Kč. Je celkem logické, že Ibiza bude "v základu více vybavena", když je také dražší o 42 tisic Kč.

0/0
1.6.2018 14:25

M89i93l51a12n 41R63e80z46n43i62c48e48k 1658160288522

No přiznávám, že malá auta jsem neporovnával, ale Leon ST vs. Octavia kombi ano. Rozdíly opravdu markantní. Koupil jsem Leona ST Xcellence 2.0 TDI 110 kW za 519 tis. jako skladový vůz v akci (je to na vrcholu výbav). Octavie kombi se stejnou motorizací na vrcholu výbavy (nevím, zda je to stále Elegance...) kupuje firma za velkoodběratelskou cenu daleko přes 600 tis. - obvykle 650-670 tis. Kč. A Seat nabízí prvky, které Octavia nemá nebo možná nabídne, ale opět za další příplatek (sportovní sedačky, parkovací kameru, full led světlomety včetně mlhovek s funkcí odbočovacích světel a led i v interiéru, navigaci atd.). Kolega koupil Leon ST ve výbavě FR, která je velmi bohatá - v podstatě nabízí to samé jako Xcellence, ale pro sportovněji zaměřené řidiče za 490 tis. s motorem 1.4 TSI ACT 110 kW. Do firmy se zrovna minulý týden objednávala Octavia kombi s motorem 1.4 TSI 110 kw (jen bez vypínání válců) ve výbavě Ambition, která zdaleka není tak bohatá jako FR u Leon za 640 tis. Kč... Nezdá se Vám to docela nepoměr?

0/−1
1.6.2018 14:38

J58i62ř51í 26S64c74h41w88a68c40h 8328674348286

Seat má v koncernu cca stejnou pozici jako škodovka, ale jelikož mu prodeje až tak nejdou tak je koncernem do nich tlačen výhodami jako lepší výbavy, nižší ceny.....

+1/0
1.6.2018 21:21

P28a55v69e48l 96T73r37u42k85s24a 3653567772543

Co maji v zakladu je vicemene fuk. Tam pak zalezi, jak maji stavene balicky.

0/0
4.8.2018 9:07

J62a85n 34H93r15u39b58ý 6875383896930

Tak vyhodou muze byt , ze skodovkari prestanou byt tak hrozne citit potem.

0/−1
31.5.2018 17:04

J25i61ř61í 43S11c40h23w21a25c44h 8928784268186

Potůčková alias Mladá, kdybys byla opravdu chlap Jan Hrubý, tak by tě toto vůbec nenapadlo!

0/0
1.6.2018 22:51

R53a24d26e75k 37R60a17i96d85a 5367822159

Když si vzpomenu, jak jsem u svého starého auta, co mělo 55kw zapl klimu a výkon klesl o dobrou pětinu, přičemž to do kopce nechtělo jet, ani když jsem tam seděl sám, co to udělá u 44kw?

0/0
31.5.2018 10:27

J38a62n 93H68r40u27b79ý 6535813226740

Dech beroucí novinka, ocenil to vesničané?

0/−3
31.5.2018 5:23

J98i84ř82í 52M45a61t20ý69s17e18k 4841602243

A v nové Fabii dostanete bez priplatku dokonce i volant...... :)

+6/−1
30.5.2018 20:47

T42o21m10a39s 86V28a74g34n59e95r 8110594267

Mám Dacii Logan r.v. 2017, která má LED svícení od všech verzí (když to autor článku tak vyzdvihuje). Za 230 tisíc ji mám s klimatizací, 4x el. okny, 4x airbag, mlhovkami, navigací s handsfree, ovládáním radia pod volantem, tempomatem, loketní opěrkou, centrálem s DO a hlavně s 4 válcovým motorem a 5 letou zárukou. Za své peníze může zákazník dostat daleko větší kus auta s daleko větší užitnou hodnotou. Jsem maximálně spokojen.

+4/−6
30.5.2018 13:25

Z55d13e74n97ě71k 36A41. 49U26r89b53a17n 7717440740662

Jo, Dacia jde poslední roky nahoru, ale furt to je ... Dacia

+2/0
30.5.2018 17:43

J74i96ř52í 11S79c36h28w27a50c66h 8628464498486

Stavět "užitnou hodnotu" Dacie na úroveň Škodovky je stejně mimo jako podobně srovnávat Škodovku s Audi nebo BMW.

Za méně peněz prostě méně muziky. Nic na tom nezmění, že auto je třeba o pár cm větší, nebo má o válec více, to jsou jen "lokální výhody" jako celek to prostě odpovídá ceně.

+3/0
30.5.2018 19:56

R88a81d91e28k 15R17a93i18d45a 5577292749

Tohle už podle mě dávno neplatí. Seděl jste v posledních letech v nějakém obyčejnějším BMW? Řekněme s cenou do milionu? Tam spíš platí za hodně peněz málo muziky.

0/0
31.5.2018 10:43

J26i30ř55í 31S24c82h10w67a84c97h 8588574468296

... ta má odpověď patřila Vagnerovi ;-)

0/0
30.5.2018 20:02

R84a57d57e14k 72R94a98i76d11a 5717252539

Stejně mohla před lety působit na západě Škoda a taky je dnes úplně jinde.

0/−1
31.5.2018 10:39

J39a67n 72H65r60u94b81ý 6145203966700

Působí stále stejně otřesně.

0/−1
2.6.2018 18:23

J28i52ř79í 46S81c63h89w33a43c80h 8858314468606

Ale Logan 2018 už se 4 válci není ;-)

Stavět "užitnou hodnotu" Dacie na úroveň Škodovky je stejně mimo jako podobně srovnávat Škodovku s Audi nebo BMW.

Za méně peněz prostě méně muziky. Nic na tom nezmění, že auto je třeba o pár cm větší, nebo má o válec více, to jsou jen "lokální výhody" jako celek to prostě odpovídá ceně.

0/0
30.5.2018 20:04

J41i83ř33í 75S48c29h83w16a70c53h 8418944288476

ještě oprava či doplněk k počtu válců:

4 válce má už jen diesel ;-)

0/0
30.5.2018 20:08

J62a75k42u19b 87S86e38k61e92r58a 6266230216485

Začali do nich dávat ty 0.9 tce. Tříprsťáčky... Co v okolí vidím, tak k Dácii hojně přechází lidi, co kupovali kdysi právě ty fabie, např. tady 3 sousedi. Však jim to stačí, kupují to s DPH, tak si umí spočítat, na co auto potřebují. Navíc to vypadá, že od 3 generace jejich modelu budou stále více zatapet konkurenci, když jim Renault dopřává už i výbavu, kterou jim nikdy nechtěl dát (napr. automat, ctyrkolku, digiklimu).

0/−1
30.5.2018 22:24

P80e71t52r 46B35á15č29a 8205586375705

Spokojen s Loganem muze byt maximalne nekdo kdo v zivote nesedel v lepsim jako Fabie, to se na me nezlobte.

+2/0
30.5.2018 21:46
Foto

M76a85r22e80k 36B14a86š44i52s69t67a 7473752433590

Zvláštní ceny a přístup ke kupujícímu mně vyhnal k Seatu Toledo. A spokojenost auto jede jak má a pohodlí pro celou rodinu.

0/0
30.5.2018 11:35

M31i78l90a74n 58R35e18z44n35i98c10e94k 1688230278522

Já jsem úplně stejně přesedlal z Octavie do Seatu Leon ST. Za 519 tis. Kč mám 2.0 TDI 110 kW v nejvyšší výbavě Xcellence včetně navigace s pohodlnými sedačkami full led a 5 letou plnou fabrickou zárukou na pěkných 17' kolech a parkovací kamerou a full link technologií a dalších příjemných vymožeností (bezklíčové startování a odemykání atd.). Je to sice koncern, ale jiná káva. Škodu peněz už si nekoupím, takž Vám naprosto rozumím.

0/0
1.6.2018 6:48

P27a14v47e20l 10N26e80v66e53č39e77ř67a78l 6222336764120

Všem vtipálkům na nízký výkon aut (cca 55 kW) bych rád připomenul, že např. LADA (Žigulík) 1500 ccm měl výkon těch 55 kW (a jak to jezdilo po D1), Škoda 105 35,7 kW, Favorit 46/43 kW a odjezdilo se s tím co bylo třeba. To se ale musí umět řídit a ne mít 150 kW a v první zatáčce na mokru nebo listí to poslat do škarpy. Ty telefony udělají též svoje. Dalo by se o tom polemizovat do nekonečna.

+3/−1
30.5.2018 9:35

P75e82t50r 29Č82e77r44m68á50k 9868815359190

Vtipálek jste v tomto případě i vy, to porovnání nedává smysl. Jednak nejde jen o kW (resp. jejich maximální hodnotu), ale i kdybychom to pro zjednodušení tak brali tak pořád chybí další věci řetězce - minimálně zpřevodování a především hmotmost.

Žigulík jezdil zajímavě právě tak akorát v té konkurenci škody 105 která byla už tenkrát dynamicky naprosto podprůměrná. Favorit pak vážil naopak něco přes 700kg takže srovnání se skoro o půl tuny těžší fabií nedává logiku, to je úplně jinde, a mimochodem paradoxně v mnoha jízdních režimech jela lépe ta 135 s papírově menším výkonem ale zato vhodněji nastavenou převodovkou.

Takže závěrem litr ve fabii na to typické městské poskakování vcelku bez problému stačí, na druhou stranu dokud to dávají i do kombíku který pak občas někdo chce nedejbože využít plně naložený a mimo město tak už to úsměvy vzbuzuje opravněně ;-)

+2/−1
30.5.2018 10:21

J27a31n 35D26l50o43u37h33ý 7594149970349

Nikdo nepouziva auto jenom na "poskakovani" po meste. To je nejvetsi omyl automobilek! A i kdyby tak na to je ta fabie stale dost "velke" auto. Ja mam aut nekolik a jedno znich je typicky poskakovac do mesta - Opel Agila / Suzuki Wagon R. Nicmene jezdim s tim naprosto bezne i 900km treba do italie. Jenze v tom aute je motor (dle roku vyroby a modelu A nebo B) 4 valec 1.2 od 55kw do 63kW. Cili dalnicni rychlost v tomto aute neni zadny problem a penezenku nevysaje. Pak mam jeste 1.3 BBM Felicii 50kW. Samozrejme diky 8 ventilove technice se motoru to otacek moc nechce, ale v porovnani s tim, ze 12 ventil ma 44kW bude vysledek takovy, ze bud to pojede stejne a nebo fabie pojete hur. No a dat za auto 260 tisic, co je o 20 let novejsi, ale vykonove je to stejna plecka... No nevim.. za me Rv

0/0
30.5.2018 12:21

P30e29t57r 49Č65e22r74m33á91k 9928395769330

Ale používá, typický uživatel malých a mini vozů jej má skutečně pouze jako druhé nebo třetí auto v domácnosti a používá jej dominantně jen na pojižďky po městě nebo okolo komína. Zbytek je věcí osobních preferencí - dřív dojeli lidi s málým autem s litrovým motorem skutečně třeba až k moři, dneska je doba jiná a je to pro drtivnou většinu lidí nepředstavitelné (byť pár dobrodruhů se najde i dnes). Porovnávat pak dva zcela konstrukčně i generačně odlišné motory v jiných autech je pak dost neobjektivní zálezlitost, tam těžko soudit.

0/0
30.5.2018 13:04

J43a35n 13D50l58o39u97h40ý 7444219560429

Ale nepouziva. Mluvite tak mozna o 1% majitelu vozu. Vetsina lidi - i ti co maji vice aut - jedou vetsinou tim, co se jim zrovna hodi. A myslet si, ze s malym autem nepojedu po dalnici (pravidelne) je uplna blbost Rv

+1/0
30.5.2018 15:29

P61e71t89r 48Č78e26r78m51á93k 9618585869280

Ale používá, mluvím právě o dominantní části majitelů těchto vozů. A právě proto že většina lidí skutečně jede tím co s jim zrovna hodí se malá auta ma dálnicích objevují jen velmi menšinově - absolutně se na to nehodí a nikdo je tak dobrovolně nepoužívá R^

0/−1
31.5.2018 12:08

P84a73v17e12l 26T34r90u57k92s16a 3173347812103

To je naprosta hovadina. Pro dva lidi bez deti auto tehle tridy klidne muze fungovat uplne na vsechno, vcetne delsich cest na dovolenou. S Fiestou jsme takhle sjezdili kus Evropy. Veci do kufru nam pohodlne vlezli, cestovni rychlost 130 km naprosto v pohode.

0/0
4.8.2018 12:30

P73a98v93e85l 18T11r17u14k49s83a 3833227752603

..vlezly...

0/0
4.8.2018 12:32

J34i38ř81í 76S25c31h73w64a90c37h 8278854648836

U Favorita se uvádí od 880 do 930 kg, s řidičem tedy cca 1000 kg. Dnes je Fabia nikoliv o půl tuny ale o cca 100 kg těžší

http://www.vozyskoda.wz.cz/favorit/techdata.htm

+1/0
30.5.2018 12:41

P68e64t82r 24Č96e25r14m51á10k 9748505859210

Vyjímečně Jiříku uznávám že napůl máš pravdu - fáčko mělo skutečně hodně přes 800, takže oproti dnešní fabii to není skoro půl tuny ale jenom skoro čtvrt tuny rozdíl. Vzhledem k té absolutní hmotnosti to však pořád je skoro o 30% rozdíl takže podstata toho co jsem psal zůstává.

+1/−1
30.5.2018 12:59

J79i34ř32í 28S14c57h40w33a63c34h 8398184598366

nemám jen půl pravdy

Favorit bez řidiče 880-930kg, s řidičem 950-1000kg

Fabia (44-55kW) s řidičem 1080kg

Takže mám "celou pravdu" a 100 kilo rozdílu má stále to čtvrt tuny hodně daleko a není to 30% ale jen 10%, ;-)

+1/0
30.5.2018 13:10

P19e18t65r 68Č31e45r32m45á83k 9108695259600

Máš jenom půl pravdy protože porovnáváš špatný čísla, pohotovostní hmotnosti favorit jsou od 840-890, fabie od 1055 do 1175 podle výbavy. Takže rozdíl 210 - 285kg, tzn ve vztahu k favoritu to je oněch cca 25% ;-)R^

0/0
30.5.2018 13:19

J55i81ř38í 16S36c39h20w92a40c67h 8188224378336

špatný čísla porovnáváš ty. Zatímco u Favorita je tvoje pohotovostní hmotnost uvedena bez řidiče, u Fabie je to s řidičem! To u tvého výpočtu dělá 150kg rozdílu navíc!

0/0
30.5.2018 13:52

P60e14t40r 53Č15e47r87m94á43k 9438165289490

Nikoliv, porovnává se porovnatelné - tedy pohotovostní hmotnosti. Žádné že jednou k nim něco přičtěš a jednou ne. Obě stejné hodnoty. A rozdíl je jak jsem psal - pokud se budeme držtet porovnatelných verzí tak je to okolo čtvrt tuny, což je vzhledem k absolutní hmotnosti vcelku zásadní rozdíl. R^

0/0
31.5.2018 12:11

J88i44ř49í 31S58c88h96w83a50c35h 8288134788486

Aha takže tu máme další "Pankrác"?

To, že se něco uvádělo před 30 jako "pohotovostní hmotnost" neznamená, že dnes je to definováno stejně! Proč myslíš, že dnes škodovka uvádí "Pohotovostní hmotnost – základní verze vozu se 75kg řidičem (kg)". To že to tak dříve nebylo si lze snadno ověřit součtem "pohotovotní hmotnost" + "nosnost" = "celková hmotnost" (dnes je tam rozdíl právě těch 75 kg na řidiče!).

Takže to zakončím následujícím srovnáním:

Favorit na konci výrobního cyklu s tou trochou výbavy co postupně přibývala ale zdaleka nedosahovala toho co má dnes Fabia v "holobytu" vážil 880kg + 75 kg řidič = 955 kg

Fabia 44kW v základu i s řidičem 1080 kg

Je zcela absurdní si myslet, že někdo kdo šetří tak, že si koupí nejslabší motor 44kW bude utrácet desetitisice za metrák další výbavy ale dobře klidně může klimu a pár drobností přikoupit klidně mu přidám +20 kg a jsme na 1100 kg. Do této hmotnosti se vejde 19 Fabií/44kW z 20.

Takže rozdíl je 1100 - 955 = 145 kg tedy nějakých 15%

A ted ta auta naložíme dalšími 350 kg nákladu

1450 - 1305 = 145 kg rozdíl cca 11%.

Takže ani půltuny rozdílu, ani čtvrt tuny rozdílu ani 25%..... ale jen 145kg (a v základní výbavě jen 125 kg), tj 15% u prázdných a 11% u naložených aut a toto srovnání pokryje 95% (možná i 100%) nakupovaných Fabii/44kW.

0/0
31.5.2018 14:38

P43a77v49e56l 55N92e21v70e40č53e56ř64a76l 6712606474930

Tak ten Favorit vážil "trochu" přes 700 kg a to dle Wikipedie 840. Měl jsem ho od roku 1990 a Váš údaj mi připadal trochu podhodnocený.

0/0
30.5.2018 12:47

P98e17t89r 31Č57e89r45m59á33k 9408495209770

Wikipedie sice není dobrý zdroj ale máte pravdu že vážil více. Pořád však byl rozdíl oproti fabii veliký.

0/0
30.5.2018 13:00
Foto

L21u50k35á97š 54Z26á93v85o60d35s37k27ý 9131959741

Favorit váží 840 kg

0/0
30.5.2018 23:37

Najdete na iDNES.cz