Autosalony Škody zavážejí první kusy elektromobilu Enyaq, který vstupuje do...

Autosalony Škody zavážejí první kusy elektromobilu Enyaq, který vstupuje do ostrého prodeje. | foto: Jiří Janda

Škoda startuje prodej nového elektromobilu. Enyaq vyráží k nejnedočkavějším

  • 340
Hned dva čtenáři iDNES.cz nachytali novou Škodu Enyaq při cestě k dealerům, kde ve čtvrtek 13. května startuje naostro její prodej. Nové čistě elektrické SUV značky má být přelomovým modelem. Ceny startují v Česku na 1 072 900 korunách.

První kusy enyaqa už několik týdnů krouží po silnicích, jsou to auta, která provozuje automobilka ve své flotile. Do nynějška shromažďovali dealeři objednávky v rámci předprodeje. Ve čtvrtek 13. května – v prvním týdnu po dlouhé odstávce kvůli koronavirové uzávěře – startuje prodej elektrické novinky naplno. 

Začíná také distribuce aut prvním zákazníkům, to budou pravděpodobně i vozy, které nafotili čtenáři iDNES.cz u dealerů po České republice.

Enyaq je první škodovka vyvíjená čistě s bateriovým pohonem. Staví ho v Mladé Boleslavi – je to jediný vůz v Evropě postavený na modulární platformě pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen, který není vyráběn v Německu.  

„Od Enyaqa očekáváme, že se nám podaří změnit vnímání elektromobilů v České republice,“ řekl šéf českého zastoupení značky Jiří Maláček na adresu nového modelu v diskuzním pořadu Rozstřel na iDNES.cz. Podle zástupce automobilky má nový bateriový vůz potenciál přitáhnout v letošním roce více než tisíc zákazníků.

Maláček v Rozstřelu uvedl, že by na sebe značka měla převzít roli propagátora elektromobility v České republice: „Chápeme naši roli. Musíme být ti, kdo vybudují povědomí a vnímání elektrovozů.“

„Již v předprodeji si vůz objednalo na 400 zákazníků, první vozy se tak dnes předávají zákazníkům,“ informuje Škoda Auto. U dealerů značky Škoda se dnes koná předváděcí akce, kde si mohou lidé nové elektrické SUV vyzkoušet.

Dojezd přes 500 kilometrů

Enyaq iV nabídne dojezd až 535 kilometrů. Zákazníci mohou volit mezi základním provedením s baterií o kapacitě 62 kWh a výkonnějším provedením s baterií 82 kWh. Přes 90 procent zákazníků v předprodeji zvolilo výkonnější variantu. Pro výkonnější model platí startovací cena 1 202 900 Kč.

Škoda buduje vlastní síť nabíjecích bodů, v areálech dealerství značky je k dispozici dohromady 226 veřejných či poloveřejných nabíjecích stanic. Na příchod elektrických vozů se prodejní síť značky připravovala i jinak, v každém regionu je například aktivní minimálně jedno servisní místo, které dokáže opravit závady na trakční baterii a vysokonapěťové soustavě.

Na začátku května při otevření 300. dobíjecí stanice společnosti ČEZ uvedl ministr dopravy, průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO), že na českých silnicích nyní jezdí asi 7000 plně elektrických automobilů a dalších asi 3500 hybridů. Očekává, že kolem roku 2030 by jich mohlo v Česku jezdit 220 000 až 500 000. Počet dobíjecích stanic by měl odpovídat zhruba desetině počtu elektromobilů. Po celé republice je nyní podle něj asi 700 dobíjecích stanic, které zvládnou v jednu chvíli nabíjet zhruba 1400 aut. Jen ČEZ za poslední rok postavil 100 dobíjecích stanic.

Škodovka nové éry

První svezení Škodou Enyaq

Škoda Enyaq iV

Enyaq je na silnicích. S první škodovkou nové doby jsme najeli první stovky kilometrů. Ta doba je elektrická. Místo nádrže má auto baterky a na elektrony z nich vystřelí jako čert. Čtěte dále


Elektromobil