Stejně jako základní Enyaq iV se siluetou blízko kombíkům je kupé založeno na modulární platformě pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. „Kupé je se součinitelem odporu vzduchu Cx=0,234 nejlepší ve svém segmentu,“ uvádí Christian Heubner, mluvčí značky.
Stojí za pozornost, že ještě v září letošního roku, kdy se měl zástupce iDNES.cz možnost s prototypem kupéprovedení svézt, automobilka uváděla aerodynamický koeficient Cx=0,247. Při ladění posledních detailů a důkladnějším proměřování v aerodynamickém tunelu a virtuálních simulacích se tedy podařilo hodnotu vyjadřující schopnost vozu „proplouvat“ vzduchem ještě vylepšila.
„Střešní linie modelu Enyaq Coupé iV se od B-sloupku mírně svažuje směrem dozadu a přechází do zadních dveří s ostře lomenou hranou,“ komentuje první oficiální snímky odhalující siluetu vozu Heubner. Upoutávka rovněž odhaluje prosvícenou masku chladiče osazenou 131 diodami.
Světová premiéra nové škodovky s bateriovým pohonem se uskuteční 31. ledna 2022, prozatím není jasné, zda opravdu naživo, nebo formou přímého přenosu na internetu. Z důvodu koronavirových omezení se představení škodovek v posledních dvou letech odehrávalo právě formou videostreamingu.
Škoda Enyaq kupéSvezení s maskovaným prototypem Poslední kupé vyrobila Škoda v Evropě v roce 1990. Byl to Rapid odvozený ze „stodvacítky“ s pohonem zadních kol. Elektrický Enyaq je také „zadokolka“ a kupé značce vrací. Jak dnes velí móda, má čtyři dveře, vyšší podvozek a spíš je to silový atlet. S maskovaným prototypem jsme se už svezli. Čtěte více. |