náhledy
První škodovka postavená na modulární elektrifikované platformě MEB koncernu Volkswagen si vzala jméno z irského slova enya, což znamená zdroj života. Crossover se představí v září letošního roku. Maskovaný prototyp nafotil při testech na českých cestách čtenář iDNES.cz.
Autor: Ludvík Soukup, pro iDNES.cz
Jde o první model Škody, který je od začátku vyvíjen jako elektromobil. Je jedním z více než deseti elektrifikovaných modelů, které budou do konce roku 2022 uvedeny na trh v rámci značky Škoda iV určené pro modely s plně bateriovým nebo hybridním pohonem.
Autor: Ludvík Soukup, pro iDNES.cz
Enyaq se bude vyrábět v Mladé Boleslavi společně s Octavií. To bude unikum: na jedné lince se budou střídat čistě bateriová auta s konvenčním modelem se spalovacím motorem. Škodovka tak bude moci flexibilně upravovat poměr výroby modelů podle poptávky. Bude se jednat o jediný vůz v Evropě na bázi platformy MEB, který nebude vyráběn v Německu.
Autor: Ludvík Soukup, pro iDNES.cz
Enyaq bude první škodovka s výkonem přes tři sta koní. Bude to Enyaq RS, mohutný crossover s raketovým zrychlením. Auto stojí na speciální platformě koncernu VW vyvinuté pro elektromobily. Architektura MEB má primárně pohon zadních kol, jako nadstavba existuje provedení 4x4.
Autor: Ludvík Soukup, pro iDNES.cz
Auto, které si jméno vypůjčilo z irštiny (slovo enya znamená „zdroj života“), má být prvním krokem značky k elektromobilitě ve velkém; aktuálně má Škoda v nabídce malé Citigo, které je v bateriovém provedení modifikací modelu se spalovacím motorem. Škoda má ovšem pro Citigo nedostatek trakčních akumulátorů, proto jeho prodeje omezuje.
Autor: Ludvík Soukup, pro iDNES.cz
Podle odhadů by mohl Enyaq startovat s cenou kolem devíti set tisíc. Protože u aut do zásuvky tvoří 40 procent ceny baterie, bude vybavenost Enyaqu navázána na jejich kapacitu – vyšší kapacita, a tedy delší dojezd, bude spojena s bohatší výbavou. Tak se cena za baterky do celkové částky lépe schová.
Autor: Ludvík Soukup, pro iDNES.cz
Enyaq bude definicí crossoveru, navenek mohutný, majestátní jako SUV, uvnitř prostorný. Je o šest centimetrů kratší než Kodiaq a taky o něco nižší. S délkou 4,64 metru pasuje mezi Octavii a model Kodiaq, a to i místem uvnitř.
Autor: Ludvík Soukup, pro iDNES.cz
Elektrický crossover dorazí ve dvou karosářských verzích, kromě bachratého crossoveru taky s malým odstupem s ladnější kupé zádí. Vždy bude ovšem maximálně pětimístný, o sedmimístné verzi s polohovatelnými sedadly druhé řady se zpočátku uvažovalo, ale nakonec tuto variantu zavrhli.
Autor: Ludvík Soukup, pro iDNES.cz
Enyaq není tak vysoký. Úplně nová architektura umožnila stavitelům kabiny využít maximum prostoru, obrazně říkají, že na půdorysu Octavie je prostor jako v Superbu. V podlaze jsou uložené akumulátory.
Autor: Ludvík Soukup, pro iDNES.cz
Enyaq bude mít podle velikosti baterií dojezd 350 až 500 km. Specialitou bude verze RS, ta nabídne 300 koní a 460 Nm (elektromotory jsou stále stejné) a rozparádí dvoutunový elektromobil na stovku za 6,2 sekundy. Pro srovnání: normální Enyaq s největší baterkou je na stovce za 8,6 s.
Autor: Škoda Auto
Sériová výroba vozu bude zahájena na konci roku 2020. Uvedení na trh je naplánováno na začátek roku 2021.
Autor: Škoda Auto
Oficiální snímky prototypu Škody Enyaq nafocené začátkem letoška v Irsku
Autor: Škoda Auto
Oficiální snímky prototypu Škody Enyaq nafocené začátkem letoška v Irsku
Autor: Škoda Auto
Oficiální snímky prototypu Škody Enyaq nafocené začátkem letoška v Irsku
Autor: Škoda Auto
Oficiální snímky prototypu Škody Enyaq nafocené začátkem letoška v Irsku
Autor: Škoda Auto
Oficiální snímky prototypu Škody Enyaq nafocené začátkem letoška v Irsku
Autor: Škoda Auto
Oficiální snímky prototypu Škody Enyaq nafocené začátkem letoška v Irsku
Autor: Škoda Auto
Oficiální snímky prototypu Škody Enyaq nafocené začátkem letoška v Irsku
Autor: Škoda Auto