Škoda Superb, jak ji neznáte

  16:47aktualizováno  16:47
Zní to jako pohádka s dobrou pointou. Dva studenti zlínské katedry designu Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze, oboru design výrobků a dopravních prostředků Petr Novák a Ondřej Václavík se rozhodnou, že navrhnou pro mladoboleslavskou Škodovku auto.

Škoda ENVE | foto: Škoda Auto

Sednou, napíšou dopis, a automobilka kupodivu souhlasí. Věnuje jim novou Škodu Superb a popřeje hodně štěstí.

Výsledek nejprve ukázali v pražském Národním technickém muzeu. A chystají se s ním na výstavu Designblok.

Superba připomíná Škoda Enve jen z boku. Zcela jiná je příď i záď vozu. Naproti tomu interiér zůstal beze změny.

"Když jsme přemýšleli, které auto od Škody bychom rádi změnili, oba jsme se shodli na superbu. Přesto, že jej považujeme za proporčně nejzdařilejší škodovku,“ říká Petr Novák.

Důvodem byl podle autorů fakt, že superb se jako vlajková loď značky od menší octavie svým designem příliš neliší.

"Běžný motorista obě auta zaměňuje. Chtěli jsme, aby náš vůz byl rozpoznatelný už na dálku, a to třeba i za deště nebo v noci," uvádí Ondřej Václavík.

Aby toho dosáhli, neváhali oba autoři zhotovit podsvícené přední logo z mléčného plastu. Škodovácký šíp tak svítí do tmy a nikdo jej nepřehlédne. Design loga je zjednodušený tak, aby bylo dobře čitelné i na větší vzdálenost. "Tvarově složitější logo by při rozsvícení neobstálo," míní Petr Novák.

ENVE

Název Škoda ENVE vznikl fonetickým přepisem počátečních písmen New Vision.

Zajímavostí vozu jsou i koncová světla z LED diod a registrační značky zasazené pod sklem. 

"Takové řešení je tvarově čistší, aerodynamicky příznivější a otevítá nové možnosti v označování automobilů. Například displeji, čárovými kódy nebo čipy,“ vysvětluje Petr Novák.

Oběma autorům je už dnes jasné, že Škoda jejich nového superba vyrábět nebude. Škoda ENVE se tak stane pozoruhodnou ročníkovou prací, za kterou dostanou od svých pedagogů známku. 

Autoři:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Najdete na iDNES.cz