Výroba kompaktního SUV Elroq je unikátní v tom, že bude probíhat v Mladé Boleslavi na jedné lince s modely Enyaq a Octavia. Souběžně tak vznikají automobily se spalovacími motory i elektrickým pohonem. To umožňuje automobilce rychle reagovat na změny v poptávce zákazníků. Plánovaná výrobní kapacita je šest set vozů Elroq denně, takže se část výroby octavií musela přesunout do Kvasin. Pro modely Enyaq a Elroq se v Mladé Boleslavi montují i bateriové systémy.
Velkým lákadlem novinky se má stát její cena. Na mnoha evropských trzích totiž jde o cenově nejdostupnější elektromobil ve svém segmentu. V České republice se prodává za základní cenu 799 000 Kč včetně DPH a v Evropě za částky kolem 33 000 eur.
První jízda: Škoda Elroq má předjet Enyaq a být lidovějším elektromobilem![]() |
Poptávka po novém modelu je vysoká, automobilka tvrdí, že do konce roku zaregistrovala přes dvacet tisíc závazných objednávek. Zajímavé ale je, že nejprve se vyprodala vrcholná varianta v ceně 1 339 000 Kč nesoucí jméno First Edition. Ta už z českého ceníku zmizela. Byla spojená výhradně s nejvýkonnější variantou Elroq 85 a obsahovala mimo jiné 21palcová antracitová kola Vision, černě lakovanou střechu, prosvětlenou masku, audiosystém CANTON, head-up displej s rozšířenou realitou, bezklíčový přístup, boční airbagy vzadu, panoramatický kamerový systém, elektricky ovládané páté dveře s virtuálním pedálem, elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí a masážní funkcí, třízónový Climatronic, vyhřívané čelní sklo, tepelné čerpadlo, adaptivní podvozek DCC, progresivní řízení nebo paket asistované jízdy.
Celkem má být vyrobeno 2 025 kusů pro všechny trhy, kolik z toho přesně je určeno pro Českou republiku, nechce automobilka sdělit. „K počtům objednávek se nevyjadřujeme, jejich skladba je ovlivněna postupným náběhem výroby a dostupností jednotlivých specifikací. Potvrzuji, že kvóta limitované série First Edition pro domácí trh byla vyčerpána již během tří týdnů od uvedení. Současně můžeme potvrdit, že u zákazníků převažuje zájem o vozy s vyššími specifikacemi,“ uvádí pro iDNES.cz mluvčí Škoda Auto Česká republika Michaela Sklenářová.
Zájem lidí potvrzuje třeba i Tomáš Moravec, ředitel značky Škoda ve společnosti Louda Auto: „Již v tuto chvíli, přestože Elroq ještě nebyl k dispozici k testování, evidujeme objednávky v řádu desítek kusů. Největší zájem je o variantu s největší baterií, tudíž největším dojezdem. Zákazníci mají velký zájem Elroq vidět na vlastní oči, posadit se do auta a zažít si předváděcí jízdu. To do této doby možné na salonech nebylo, ale právě v tuto chvíli už k nám do všech sedmi autosalonů po celé ČR dorážejí první kusy. V prvním únorovém týdnu plánujeme velké předváděcí dny a očekáváme velký zájem.“
Enyaq má aerodynamický čumák a zaparkujete ho mobilem, zase stojí přes milion![]() |
„Elroq je velmi příjemné překvapení. Zdá se, že leden zakončíme s počtem deseti objednávek, což je s ohledem na fakt, že vůz doposud nebylo možné vyzkoušet a v podstatě ani pořádně vidět, pro nás skvělý výsledek,“ libuje si Radek Donner z pražského dealerství Auto Elso. „Obecně platí, že od začátku letošního roku evidujeme výrazný nárůst poptávky po čistě elektrických vozech a vysoké tempo drží i modernizovaný Enyaq.“
Model Elroq je k dispozici se třemi velikostmi baterie a v různých výkonových verzích. Systémový výkon činí 125 až 210 kW, kapacita trakčního akumulátoru činí až 82 kWh (využitelných 77 kWh). Provedení Elroq 85 může dosáhnout maximálního dojezdu až 581 km v režimu WLTP.