Jízdní řád Škody: tři další elektromobily, benzin ještě vydrží

  14:30aktualizováno  17:46
Škoda plánuje do roku 2030 zvýšení podílu elektromobilů na prodejích v Evropě na padesát až sedmdesát procent. Nyní je to méně než pět procent. Kvůli tomu chystá nejméně tři další čistě elektrické modely, které budou cenou i velikostí pod modelem Enyaq.

Vše je součástí nové firemní strategie Next Level – Škoda Strategy 2030, kterou dnes novinářům představil předseda představenstva Thomas Schäfer.

„Značka Škoda má neuvěřitelný potenciál. Ten v příštích letech ještě více zužitkujeme, a dle něj jsme si stanovili ambiciózní cíle,“ okomentoval předseda představenstva značky.

Značka plánuje, že do roku 2030 dojde k omezení flotilových emisí o víc než padesát procent ve srovnání s rokem 2020. 

Thomas Schäfer prezentuje novou strategii automobilky Škoda do roku 2030.

Automobilka vyjmenovává v nové strategii dva hlavní motivy – efektivitu a zjednodušení. Škoda chce mít nejnižší náklady v porovnání s evropskými konkurenty a rentabilitu tržeb nejméně osm procent. Automobilka uvedla, že již zahájila kroky k zjednodušení procesů a snížení byrokracie a komplexity.

Jednou z cest k úsporám má být zjednodušení nabídky doplňkové výbavy. Schäfer uvedl, že automobilka „probere“ rozsáhlou nabídku různých variant prvků, například volantů. „S dalším rozšiřováním elektrifikace u modelové nabídky by mělo ve střednědobém horizontu dojít ke snížení počtu dostupných kombinací o čtyřicet procent,“ uvádí Škoda.

Značka bude i nadále nabízet auta s konvenčním pohonem, na benzin a naftu. Na rozdíl od mnoha jiných značek nyní nebude stanovovat termín, kdy se spalovacími motory skoncuje. I vzhledem k výraznému zaměření značky na prodeje v regionech (například Indii), kde není tlak na přechod k elektrickému pohonu tak výrazný. 

V následujících třech letech značka představí nové generace stěžejních modelů. Již loni se představila čtvrtá generace modelu Octavia, letos se veřejnosti ukázala nová Fabia. Nový Superb se začne vyrábět v roce 2023, novou generaci SUV modelů Kodiaq a Karoq ukáže Škoda světu v roce 2024.

Velkým tématem nové strategie je ovšem samozřejmě elektromobilita. Škoda oficiálně oznámila, že se její portfolio do roku 2030 rozšíří minimálně o tři další čistě elektrické modely, které budou cenou a velikostí pod úrovní modelu Enyaq iV.

Značka chce usilovat o to, aby podíl plně elektrických modelů na jejích prodejích v Evropě činil padesát až sedmdesát procent. Automobilka  vyrobila letos do konce dubna v tuzemsku 15 824 elektromobilů a 15 370 plug-in hybridů.

Plány automobilky Škoda do roku 2030

Cíl: jeden a půl milionu

Škoda se rovněž chce do roku 2030 stát jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě a vedoucí evropskou značkou v Indii, Rusku a severní Africe. To jí má zajistit globální prodejní potenciál kolem jeden a půl milionu aut. Toho chce dosáhnout posílením pozice v segmentu cenově dostupných vozů. Příkladem je model Fabia se základní cenou pod hranicí 14 000 eur, tedy asi 355 000 korun. Pomoci mají i menší elektromobily. V Indii vyvinutý model Kushaq chce firma nabízet i na dalších trzích.

Schäfer na prezentaci naopak rezolutně odmítl otázku vstupu na severoamerický trh. Stejně se vyjádřil o vodíkovém pohonu. „Nedává to pro nás smysl,“ uvedl a dodal, že tento druh pohonu může být použitelný pro užitková vozidla.  

Česko jako centrum rozvoje elektromobility

Českou republiku chce automobilka podle Schäfera proměnit v centrum rozvoje elektromobility, a zajistit tak stávající pracovní místa a vytvořit nová. Ve všech třech českých výrobních závodech se budou do roku 2030 vyrábět elektrické vozy nebo elektrické komponenty. 

Aktuálně se v Mladé Boleslavi už vyrábějí vysokonapěťové trakční baterie pro plug-in hybridní modely Superb iV a Octavia iV i pro modely dalších koncernových značek. Začátkem příštího roku bude navíc v Mladé Boleslavi zahájena výroba bateriových systémů pro koncernovou platformu MEB, na níž je postaven model Enyaq. Automobilka navíc společně s partnery pracuje na posílení stabilní dodavatelské struktury pro další rozvoj elektromobility.

Thomas Schäfer prezentuje novou strategii automobilky Škoda do roku 2030.

Škoda chce také posílit v oblasti online služeb. Každý zákazník by měl být v budoucnu schopen hned napoprvé a intuitivně ovládat svůj nový vůz nebo službu od značky. Prvním takovým projektem je PowerPass, který umožňuje jednoduché a pohodlné nabíjení elektrifikovaných modelů značky Škoda. Bude k dispozici na více než 30 trzích a umožní nabíjení na více než 210 000 nabíjecích stanicích v Evropě. Automobilka dále rozšiřuje koncept virtuálního showroomu a vytyčila si za cíl prodávat už v roce 2025 každý pátý vůz online.

Do deseti let má každou čtvrtou pozici v managementu zastávat žena, vyhlásila značka ve své nové strategii. Česká automobilka bude při transformaci podporovat vzdělávání zaměstnanců a v letech 2022 až 2030 do této oblasti bude investovat téměř 500 milionů eur s hlavním cílem zajistit pracovní místa i v budoucnosti.


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Sklárna našla cestu k úsporám, využívá baterie z elektroaut a solární panely

Fotovoltaické panely instalované v karlovarské sklárně Moser

VIDEO Původně měly pohánět elektromobily vyrobené automobilkou Škoda Auto, teď tvoří akumulátory základ...

Škoda Auto zvedla zisk 2,5krát, vydělala přes 33 miliard korun

ilustrační snímek

Automobilka Škoda Auto loni zvýšila zisk po zdanění z 520 milionů eur na 2,5násobek, tedy na 1,32...

Šéf Renaultu píše Evropě, varuje, zlobí se a má plán elektromobilizace

Luca de Meo

Evropa by měla vyvinout větší společné úsilí, aby dokázala obstát v konkurenčním boji s čínskými...

Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům

Koncept malého elektrického SUV Škoda Epiq

VIDEO Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

NE GREENWASHINGU! Britská rada pro reklamu (ASA) zakázala značkám BMW a MG...

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

To není rozbité. Hyundai umí krabí chůzí zaparkovat i otočku na místě

Otočit se na pětníku v podzemní garáži, elegantně se zasunout do řady podélně...

VIDEO Otočit se na pětníku v podzemní garáži, elegantně se zasunout do řady podélně stojících vozů,...

Nizozemsko může dobíjet elektromobily, nebo domácnosti. Obojí ne, síť nestačí

Nizozemská elektrická síť kapacitně nestíhá, když se dobíjí stávajících 450...

Kapacita elektrické sítě v Nizozemsku nestačí balancovat elektromobilitu. Omezení provozu veřejných...

  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na trh přichází spousta nových aut, cenová válka nese ovoce

9. dubna 2024

Zdá se, že letošní rok přijde na trh výrazně víc nových modelů než v předchozích pár letech. A...

Test servisů: značková dílna je jistota, garážisté umí pozitivně překvapit

8. dubna 2024

Exkluzivně Po dvou letech jsme chtěli opět ověřit, jak si stojí servisní sítě oproti menším nezávislým dílnám...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Cestovatelé vyměnili trabanty za obojživelná auta. Míří s nimi do Mongolska

8. dubna 2024  7:58

Skupina cestovatelů vedená Danem Přibáněm odstartovala v neděli 7. dubna po 15:00 od pražského...

Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?

15. dubna 2024

Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

Autovideo týdne: Vodíková tatra se představila v Praze

14. dubna 2024

Tatra Force e-Drive FCEV, prototyp těžkého nákladního vozu poháněného elektrickým trakčním motorem...

Čechy poznám podle outdoorové módy. Nosí ji bohužel i ženy, říká Kerekes

Vica Kerekes (43) si postěžovala na to, že Češi nosí outdoorové oblečení často i na místa, která k tomu nejsou vhodná...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Když se prohlížíme s manželem nazí, jsem smutná, říká herečka Želenská

Olgu Želenskou (63) znají čeští diváci především z dabingu nebo z jejího zájezdového divadla Háta. Objevila se i v...

Bianca Censori opět pobuřuje, ukázala prsa i klín v průsvitných šatech

Bianca Censori (29) se nahoty nebojí. Manželka rapera Kanyeho Westa (46) odhalila bujné poprsí i klín v průsvitném...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...