Diskuse k článku

První Škodou do zásuvky bude Citigo, prodej začne příští rok

Škoda Auto chce v Česku v roce 2020 prodat 2000 elektromobilů a hybridů. Na podzim příštího roku uvede na trh elektrickou verzi modelu Citigo a hybridní Superb. Plány na elektrifikaci modelové řady mladoboleslavské automobilky poodhalil ředitel Škoda Auto ČR Luboš Vlček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a37n 15D42l20o86u93h79ý 7494609120109

Tak jsem zvedavej na cenu, kdyz za CNG chtej 300 tisic, coz je v porovnani stejneho auta - Citigo na LPG naprosto silena castka ;-D

0/0
18.9.2018 13:42

P89e34t74r 49B30á33č33a 8605696145635

Skodovka a jeste trapny elektro, horsi kombinaci uz fakt koupit nejde :-)

0/−5
14.9.2018 14:18

V62í77t 29O41ž83a93n49a 1388198825584

Existuje něco co pan Báča nehejtuje?

0/0
14.9.2018 22:39

T38o96m84á62š 25S76o35u19k38u87p 4173145480320

Takže už jim VAG dovolil lepit svoje loga na e-Up! ?

+3/0
14.9.2018 13:28

J13i63ř51í 68V17a43n59ě61r16e80k 1197591273899

Jen tak všeobecně. Automobilky si asi myslí, že elektrická energie se vyrábí v zásuvkách. Já osobně absolutně nevěřím tomu, že v současné době je elektromobil ekologický. Musí se někde vyrobit energie pro pohon vozidla, akumulátory a pak se musí vadné akumulátory sešrotovat. Výroba a likvidace ACU sežere energii a určitě i jiné zdroje a odpady se musí někde vyhodit. Celková recyklace ACU určitě není. O letadlech, které vypouští nad naše hlavy tuny svinstva za den spalováním petroleje v motorech se nemluví. Je to všechno kšeft. Zkrátka se říká, ze elektromobil je ekologický, protože jezdí na elektřinu a nevypouští kouř. Já si myslím, že elektromobil v současné době ekologický není. Co se týká Citiga, dalších Škodovek a jejich modelů. Jejich cena mě téměř nezajímá. Spíše se zájmu. Já jsem Škodou jezdil přes 25 let, s většinu modelů a to řádově od Škody Octavia r.v. 1960 do Octavie moderní a ne zrovna s těmito vozy málo kilometrů. Škodovku bych si domů určitě nekoupil. Ale každý má jiný názor a je jeho věc, co si pořídí.

+4/−5
14.9.2018 13:01

V26í86t 81O81ž67a15n39a 1358218205504

Ano, Vy si myslíte, že vytěžit ropu a pak ji spálit s účinností 25% je to nejekologičtější řešení na celém světě! Dále kapat olej do spodních vod je taky príma.

+2/−1
14.9.2018 13:22

A73n32t71o28n10í46n 11S93v32o55b16o42d34a 3704593559732

tak vyměňte benzín nebo naftu za CNG, hned ten elektromobil tak dobře nebude vypadat, také existuje biogas a další možnosti, co nacpat do nádrží CNG ( třeba umělý metan atd), potom nebude závislost na Číně s akumulátory, nebude potřeba tolik drahých kovů do aut, budoucnost aut je nejasná :-)

+1/0
14.9.2018 15:58

V54í26t 55O81ž26a72n12a 1568788575854

Umělé plyny jsou výrobně drahé a proto neekologické, a na biogas pro větší množství vozidel nemáme dost odpadu.

Elektromobily nepotřebují drahé kovy (žádná platina, palladium, zlato ani stříbro). A akumulátory se vyrábí i v Česku ne jen v Číně.

0/0
14.9.2018 22:33

A58n15t26o80n68í10n 11S14v34o50b94o40d44a 3374543709252

jde o množství akumulátorů, které potřebují elektromobily, kdyby měly nahrazovat klasické auta. potom je zde možnost vodíkových aut, kdy to vypadá, že nebudou potřebovat žádné vzácné kovy. Nejlepší je rozdělit riziko, tedy použít různé pohony a nebýt závislý na jednom řešení. Jedno ponaučení z historie tu je, nevyhrává nejlepší řešení, ale to nejvhodnější nebo nejjednodušší pro uživatele

0/0
14.9.2018 23:45

V49l79a87d45i59s33l92a86v 49B89u28r57y27š12e54k 1649842307294

když půjdu po městě a budu si moct vybrat, jestli kolem mně budou jezdit elektromobily a nebo diesely a vymontovaným filtrem, tak si vyberu ty elektromobily, ať kolem mě jezdí a to i přesto, že nejsou ekologický, musí se někde vyrobit a musí se někde vyrobit i ta elektřina

+1/0
14.9.2018 16:28

A97n36t84o47n22í54n 39S92v84o25b53o77d90a 3324173269432

vždy jsou i jiná řešení, takové CNG v autobusu je lepší, ale to magistrát v Praze nechce, on chce spalovat raději řepku s naftou :-(

0/0
14.9.2018 16:45

S30t41a86n89i75s10l80a64v 51K79r41e62j55c49a26r 6787376683694

Ano, busy na cng i elektřinu má ve svém výrobním programu i SOR už kolik let. Jen je otázkou proč tuto možnost města a firmy nevyužívají . Iveco Karosa je také schopna plynové nasadit do výroby. Je to na provozovateli. Přísady do phm jsou dány EU směrnicí a čistý benzin nebo naftu v dnešní době nekoupíte. Osobně to neřeším, je to na každém zda se vrátit k olovu nebo zůstat u řepky.

0/0
14.9.2018 19:32

A84n94t66o25n60í95n 18S49v36o45b88o64d41a 3854113859922

CNG nepotřebuje nic, oktanové číslo 130, odolné ventily a hlava, klasický motor a jezdí se. Řepku žádnou a lihu spálím za rok trošku, plyn biohumus nepotřebuje

0/0
14.9.2018 22:19

M96a22r81c92e64l 15S35u63p 6629915148600

Ten čistčí vzduch ve městech,který dýchá mnoho lidí je ten nejsmysluplnější argument pro elektroauta. Z tohoto důvodu jsou elektroauta určitě ekologické, protože reálně mají šanci vylepšit životní podmínky obyvatel ve městech.

+1/0
15.9.2018 8:31

V11í96t 59O68ž60a76n27a 1508148285294

Na to, že stačí nalepit logo Škodovky na elektrický VW e-Up jim to trvalo strašně dlouho (plus zaškolit servisy).

0/0
14.9.2018 12:56

A90n15t23o49n90í83n 32S23v28o13b37o24d94a 3814683979112

se servisy mělo problém i BMW na i3, aby dalo certifikát na servis i3 dalším autorizákům mimo Invelt

0/0
14.9.2018 13:04

M69a12r77t13i53n 43K11a81r35á72s36e35k 9108873428378

Tak jedna to neni jen logo, ale musite udelat i homologaci (stoji penize a hlavne cas), a jak sam pisete pripravit servisy.

0/0
14.9.2018 13:20

V61í15t 74O23ž10a16n43a 1718858895214

Proč by měli homologovat 3x to stejné auto (VW, Škoda, Seat)?

0/−1
14.9.2018 13:23

M20a23r36t55i42n 72K89a35r18á45s60e91k 9138533468228

Protoze to auto proste neni stejne?

+1/0
14.9.2018 13:24

T79o78m79á26š 31S11o51u68k56u68p 4203675410500

Je, mění se jen obchodní název.

0/−1
14.9.2018 13:29

A72n37t39o42n93í47n 63S85v46o23b88o73d16a 3814293419842

takže Toyota Aygo a Citroen C1 mají jednu homologaci? Také jedou spolu na jedné lince

0/0
14.9.2018 13:31

A86n91t70o82n78í81n 46S73v96o43b56o75d25a 3504883839492

ještě s nimi jede Peugeot 108 :-)

0/0
14.9.2018 13:32

M88a91r80t45i22n 95K48a52r49á46s31e83k 9468643318428

Takze se treba klidne muzeme vsadit, ze mezi temi auty nenajdeme treba 10 rozdilu? On to neni jen jiny obchodni nazev, mate jinou masku, odlinosti i v interieru, nejspis hmotnost taky nebude identicka, a te homologaci se orpavdu nevyhnete. Nebo si fakt myslite, ze skodovka posle na homologaci dopis (Nase citigo je v podstate prekabatenz UP, tak na poslete homologacni potvrzeni, nechce se nam tam to auto posilat" a je hotovo?

+2/−1
14.9.2018 15:10

T78o45m61á58š 31S41o51u51k50u33p 4633835140100

A to si vážně myslíte, že se dělá homologace na všechny kombinace všech prvků auta? To by byly statisíce aut na testování. Testují se jen strukturálně důležité prvky a hlavní komponenty pohonu. Proto se taky Up! vyrábí i jako Škoda a Seat, protože to nemusí testovat třikrát ale jen jednou a pak na to navěsí různé znáčky. Proto máte ve všech autech VAG stejnou páčku pod volantem.

0/0
14.9.2018 22:16

P48a91v40e58l 16K13o89v95á13ř 2514813891979

Ono nejde také jen o dojezd, ale kolik nabíjecích a vybíjecích cyklů tak baterie, zřejmě dosud na nějaký způsob lihtiová vydrž a kolik bude stát.

0/0
14.9.2018 12:27

O46n34d77r57e89j 17C38i92z 8661512295270

Na těch 300 a 600km dojezdu bych si koupil lístek do první řady.

+4/0
14.9.2018 12:18

G55e23o45r82g 62K74o17m10b96e95r97e29c 9614601316931

První ryze elektrický model vycházející z loňské studie Vision E uvede Škoda na konci roku 2020. Měl by to být velký crossover, jehož vzhled naznačila loňská studie VisionE. Bude mít dojezd 600 kilometrů a kufr o objemu 560 litrů.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/skoda-elektromobil-citigo-superb-hybrid-lubos-vlcek-f9g-/automoto.aspx?c=A180913_192245_automoto_fdv

a cena 2 miliony ;-D;-D;-D;-D

+1/0
14.9.2018 11:45

J85a14k13u52b 27W50a55g48n97e50r 6726853663759

a není to málo antone pavloviči? Toyota už přestala vyvíjet baterky a jde na vodík, o kolik je škoda opožděná? cca 15 let? das auto

+5/−2
14.9.2018 11:44

V70l44a49d50i77s19l33a53v 83Ž34i36d76e61k 3628700120

A existuje použitelné auto na vodík nebo bude v příštích 5 letech?

+1/−1
14.9.2018 12:04

L49i89b19o42r 94M46o89u68č94k61a 1368407795202

a co ted? https://autobible.euro.cz/vodikovy-elektromobil-hyundai-nexo-poprve-cr/

+1/0
14.9.2018 12:23

P57e66t53r 58V97o56d56i74č92k55a 5328512645

Kolik stojí? Kde budete tankovat?

0/0
14.9.2018 12:25

G61e73o17r27g 11K64o72m24b95e34r14e14c 9684931586411

v Cesku tezko, nedavno tu byl clanek ze snad do tri roku tu chteji pstavit 3 slovy tri crpaci stanice. To v Nemecku jich bude uz 400.

+1/−1
14.9.2018 12:30

J44i24ř85í 62S25c38h74w50a31c82h 8598544828456

ach ty plány....

elektromobilů na baterie už dnes v Německu mělo jezdit několik desítek tisíc, skutečné počty jsou řádově nižší.;-)

0/0
14.9.2018 14:55

A60n44t47o89n25í74n 49S38v84o75b28o45d49a 3494513939342

podobně dopadla auta na CNG v odhadech Němců

0/0
14.9.2018 15:04
Foto

P41a60v50e88l 51S63t57r15a30k39o91š 6407481490445

Po elektroautě jsem se poohlížel na jaře pro partnerku. Jenže český trh je v tomhle směru hodně zaostalý, nabídka mizivá a ceny dost vyšší než v ostatních státech EU. Počítám že škodovky budou opět předražené a čekací doba dlouhá.

+1/0
14.9.2018 11:39

V49á55c12l30a53v 23P21o23u79s10t75k95a 3470491882

Kupte jí ho v Německu..... nebo Norsku..:-P

+2/0
14.9.2018 12:02

J45i64ř54í 63S24c14h42w93a65c19h 8168394748856

V Norsku to asi lacinější nebude, tam zdražili spalováky na úroveň EM.

0/0
14.9.2018 14:57

L96i74b37o70r 97M16o56u18č13k54a 1888917155472

opravte se . cena je stejna, je tu nejsou nesmyslny dotace R^

+1/0
14.9.2018 12:23

L67i96b49o45r 91M49o38u26č44k10a 1988547145892

dotace na spotrebni vec .. hovadina na ntou

0/0
14.9.2018 12:23

K57a65r39e19l 77S28t23r90ž69a66n72o63v90s69k37ý 1838655175

Dokud se nedá ujet alespoň 500 km, nabíjení nebude trvat déle jak půl hodiny, nebude to stát půl milionu a zásuvky budou běžně na benzínkách, nemá smysl něco takového kupovat.

+9/−5
14.9.2018 8:30

J56a34k89u21b 29F23e34i36f27a10r 7359909786579

Souhlas. Akorát to, co popisujete není se stávajícími bateriovými technologiemi možné. Musí přijít nějaký nový objev.

+3/−2
14.9.2018 9:14

M77a40r73t12i54n 43K87a25r89á11s67e39k 9668723358478

No mozne to je docela bez problemu, jen by to dneska bylo zbytecne drahe....

0/0
14.9.2018 11:10

J55i77ř37í 45V63á43g61n72e10r 8317614534386

Nové objevy jsou v trezorech petrolejářských bosů. Dokud poteče ze země ropa, tak si musíme vystačit s tím co je.

+1/−3
14.9.2018 11:40

M12a70r55t41i45n 45K90a43r46á14s18e39k 9268593868668

Coz o to, u citiga by mi stacilo bohate 200km pri usporne jizde, 120-150 v normalu. Takovym autem stejne nikdy nepojedu jinam nez do prace a zpet, pripadne na vylet do relativne blizkeho okoli. Jen ta cena pres 600 000 je pro me neakceptovatelna...

+3/0
14.9.2018 11:13

R84a35d19e46k 26P41i95c33e16k 5320402843957

Citigo s 500km? Kam byste s nim prosim vas chtel jako jet? K mori? ;-DR^

+2/0
14.9.2018 12:15

P74e18t79r 53S62i26m11e46k 6771233439334

500km = 1 týden = 5x do práce, 1 dítě škola, 1 dítě školka, 1x město supermarket,1x úřad/banka/nebo lékař + lokální hodně malý výlet.

0/−1
14.9.2018 12:27

P75e98t45r 90S10i71m98e25k 6681913909454

výlet spíš ne,ale 1xcvičení ve městě. toto je týden manželky

0/0
14.9.2018 12:33

V93í51t 44O84ž29a32n98a 1288588475224

To je spalovací myšlení natankovat/nabít jednou za týden.

+3/0
14.9.2018 12:59

P97e84t98r 40S63i21m57e15k 6811553309244

já vím,ale chcte nabíjet 3x týdně,když Vás tlačí čas v dnešním hektickým světě?

0/−1
14.9.2018 13:12

A94n27t20o71n97í63n 84S60v83o18b17o53d47a 3574193549412

hodně lidí parkuje na svém a tam nabíjení není problém, problém budou mít lidé z bytovek, kteří parkují venku. Nové bytovky mají jedno garážové stání k bytu, stále je parkovacích míst s možností dobíjení víc než je elektromobilů

+1/0
14.9.2018 13:17

Najdete na iDNES.cz