Škoda Auto: Výroba modelů v menších sériích je zatím jen teorie

  17:34aktualizováno  17:34
Možnost, že by automobilka Škoda Auto do budoucna vyráběla kromě vozů svých značek i jiné modely v menších sériích, je podle mluvčího firmy Milana Smutného zatím pouze teoretická. Tato vize, kterou nastínil ve středečním tisku šéf vývoje koncernu Volkswagen Wilfried Bockelmann, je jen obecná a platí pro všechny značky koncernu. Není dosud konkrétně rozpracována s vedením Škody Auto, řekl Smutný.

Podle Bockelmanna je potřeba na trhu hledat mezery a je proto možné, že Škoda Auto už nebude vyrábět jen škodovky, ale třeba i nové modely Volkswagen. Smutný uvedl, že tato vize je rozumná, ale s jejím uplatněním nelze zřejmě počítat v nejbližší době. 

Automobilka v současné době vyrábí prakticky na vrcholu kapacitních možností Škodu Fabii a Octavii a rozjíždí naplno i výrobu nového modelu Škoda Superb. Případné další modely v menších sériích by si podle Smutného vyžádaly další investice. 

"Zatím nejmenší kapacita, která umožní návrat nákladů, je 35.000 až 40.000 kusů, kterou nyní máme v Kvasinách," řekl mluvčí. Další vývoj ale podle něho bude jednoznačně určovat  situace na trhu.

Škoda Auto loni vyrobila a prodala 462.321 vozů, což bylo o 6,2 procenta více než v roce 2001. Letos plánuje prodat zhruba stejný počet vozů s největším důrazem na fabii a octavii, prodej superbů by měl dosáhnout asi 20.000 kusů.  Automobilka již připravuje nástupce octavie, ale s jeho uvedením na trh je zřejmě možné počítat až v roce 2003. Tyto informace ovšem firma dosud tají.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Najdete na iDNES.cz