Obnoveného ženevského autosalonu se automobilka Škoda neúčastní, přesto je na ženevském výstavišti k vidění její suverénně nejdražší model. Fabia Rally2, globálně nejúspěšnější soutěžní auto, které disponuje výkonem 291 koní a stojí jako nějaké ferrari. V letošní sezoně bude jezdit ve švýcarském rallyeovém šampionátu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Závodní Fabia RS Rally2 je k vidění na stánku společnost Swiss Racing Lab, která školí automobilové závodníky, trénuje a koučuje sportovce v dalších sportech.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Přeplňovaný motor závodní fabie o objemu 1,6 l disponuje výkonem 291 koní. Prostřednictvím pětistupňové sekvenční převodovky jsou poháněna všechna čtyři kola. LED světelná rampa pomáhá s přisvěcováním do zatáček.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Řidič má přístup k mnoha funkcím přímo pomocí tlačítek na volantu a tlačítko spouštění motoru je integrováno také do volantu, kde je rychle dostupné. Ochranná klec je vyrobená z 35,8 metru vysokopevnostní chrom-molybdenové oceli.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Škoda Fabia RS Rally2 na ženevském stánku společnost Swiss Racing Lab.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Swiss Racing Lab byl založena v roce 2023 a pomáhá těm, kteří chtějí vědět, „jak to chodí“ v motoristických závodech.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
S Fabií Rally2 bude v letošní sezoně jezdit Švýcar Stefano Mella v tamním rallyovém šampionátu.
Autor: AMD Motorsport
Škoda Motorsport se od roku 2020 namísto vlastní tovární účasti v soutěžích soustřeďuje na maximální podporu zákaznických týmů z celého světa.
Autor: AMD Motorsport
Škoda Fabia RS Rally2 toho nemá s běžnou fabií mnoho společného. Také podle provedení stojí okolo pěti milionů korun.
Autor: Škoda Auto
Vůz disponuje téměř dvojnásobným přítlakem než u předchozí verze, což zlepšuje přilnavost a rychlost v zatáčkách. Na rovném úseku Fabia RS Rally2 dosáhne nejvyšší rychlosti okolo 200 km/h.
Autor: Škoda Auto
Rozsáhlý zákaznický program tvoří klíčovou součást aktivit Škody Motorsport. Dosud zákazníkům po celém světě dodal více než 500 vozů Škoda Fabia Rally2, Fabia Rally2 evo a Fabia RS Rally2.
Autor: Škoda Auto
Veškeré komponenty jsou navržené s ohledem na extrémní zatížení v průběhu rychlostních zkoušek. Tomu odpovídají ventilované kotoučové brzdy ve dvou provedeních pro asfaltové a šotolinové soutěže.
Autor: Škoda Auto
Podvozek s mnohem delší dráhou odpružení se od sériového auta kompletně liší. Také využívá vzpěry McPherson, ale veškeré komponenty jsou navržené s ohledem na extrémní zatížení v průběhu rychlostních zkoušek.
Autor: Škoda Auto
Pilot má důležité ovládací prvky přímo na volantu. Stiskem loga uprostřed se startuje motor.
Autor: Škoda Motorsport
Pod kapotou je čtyřválcový motor o objemu 1,6 litru, který disponuje výkonem 214 kW (291 koní) a točivým momentem 430 Nm. Základem byl agregát 2.0 TSI, na kterém samozřejmě nezůstal kámen na kameni. Benzin je kompletně z obnovitelných zdrojů. Jedná se o biopaliva, která pocházejí z biologického odpadu a syntetických e-paliv.
Autor: Škoda Motorsport
Pod kapotou je čtyřválcový motor o objemu 1,6 litru, který disponuje výkonem 214 kW (291 koní) a točivým momentem 430 Nm. Základem byl agregát 2.0 TSI, na kterém samozřejmě nezůstal kámen na kameni. Benzin je kompletně z obnovitelných zdrojů. Jedná se o biopaliva, která pocházejí z biologického odpadu a syntetických e-paliv.
Autor: Škoda Auto
Kliková hřídel s částí ojnice Škoda Fabia RS Rally2
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Přepracovaná hlava válců s ventilovými sedly.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Specialitou závodního vozu je i bezpečnostní nádrž z kombinace nylonu a speciální pryže má objem 82,5 l a speciální pěnová výplň zabraňuje úniku paliva.
Autor: Škoda Auto
Tlumiče se sníženým třením a větším zdvihem. Celkově je uložení náprav zesílené.
Autor: Škoda Motorsport
Škoda Fabia RS Rally2 dostala zesílené brzdy a tlumiče s vyšším zdvihem
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Kromě širších předních a zadních blatníků se na zajištění většího přítlaku podílí i velké zadní křídlo.
Autor: Škoda Auto
Škoda Fabia RS Rally2 má ze sériové fabie i přední masku. Přibyl jen symbol RS
Autor: Škoda Motorsport
Zadní světla jsou totožná se sériovou verzí čtvrté generace fabie.
Autor: Škoda Motorsport
Na bezpečnostní rám padlo skoro 36 metrů speciálních pevnostní trubek. Přesto celý svařenec váží pouhých 55 kilogramů.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Při vjezdu do zatáček na trati rally pomáhá oddělovací spojka mezi přední a zadní nápravou, která se aktivuje současně se zatažením ruční brzdy.
Autor: Škoda Auto
Technické předpisy FIA zakazují použití elektronických jízdních asistentů pro zlepšení trakce, jsou povoleny pouze mechanické uzávěrky diferenciálů na přední a zadní nápravě; přídavný středový diferenciál mít vůz nesmí.
Autor: Škoda Auto
Škoda Fabia RS Rally2
Autor: Škoda Motorsport
Mohutný zadní spoiler generuje dvojnásobný přítlak proti předchozímu modelu.
Autor: Škoda Motorsport
Masivní nasávací otvory směrují vzduch k brzdám a zároveň pomáhají lepší aerodynamice.
Autor: Škoda Motorsport
Elektřinu dodává speciální lithiová baterie. Kromě výkonu má i nízkou hmotnost. Pod 10 kilo.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Ovladače a displeje v kokpitu. Malý monitor má před sebou řidič, velký je zhruba ve středu vozu, ovládací panel s logem je na volantu, druhý mezi sedadly
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Zakrytování podvozku a spodní „šusplech“ pro ochranu motoru.
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Zesílená karoserie a pasivní bezpečnostní prvky Škoda Fabia RS Rally2
Autor: Jan Váca, iDNES.cz
Škoda Fabia RS Rally2 při testovacích jízdách
Autor: Jan Váca, iDNES.cz