- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nucené zavedení elektromobilů bruselskými neomarxisty je za současného technologického stavu nesmysl! Co nás čeká?
- nejsou zdroje el. (jen v ČR by se mělo denně nabít cca 5 mil. automobilů)
- velmi slabá přenosová soustava el. (obrovský problém, o kterém se moc nemluví - dnes se v některých regionech nemůže moc stavět, protože chybí příkon - např. kvůli instalaci tepelných čerpadel)
- výdrž na jedno nabití a rychlost nabití
- možnost nabití (sídliště??? - vylezte si na panelák, třeba na Černým Mostě a podívejte se dolů na ty tisíce aut. Pak mi řekněte, jak budou všichni přes noc nabíjet, aby ráno mohli do práce a do školy.)
- cena
- dojde ke zdražení elektřiny, stát ztratí miliardy na spotřebních daních z paliv
- dojde k omezení vlastnictví automobilu, protože prostě nemůžou všichni přes noc nabíjet - na sídlištích nabíjecí totemy? Utopie. A jak ti lidé budou tedy jezdit? Nebudou-sdílení?
- lidé přijdou o práci (už nyní existuje několik odborných studií, které prokazují masivní nezaměstnanost v souvislosti s výrobou elektromobilů)
- dobíjení elektromobilů by nejspíš pokryl i současný vývoz elektřiny z ČR (což neznamená, že by se neměl dostavět Temelín atd.)
- soustava je celkem v pohodě a postupně se prostě bude posilovat, jako se to dělalo vždy
- pro mnoho lidí jsou dojezd i rychlost nabíjení dostatečné už dnes
- v bytových domech žije méně než polovina Čechů
- na ceně to stojí a padá - auta můžou být sebelepší, ale dokud budou výrazně dražší, tak z toho nic nebude
- rozšiřování bude tak pomalé, že se cen elektřiny moc nedotkne. stát vybere daně jinak (např. za ujetou vzdálenost)
- buď jim město vybuduje infrastrukturu nebo použijí jinou motorizaci ... nebo prostě nebudou mít auto a pojedou sockou
- podobně byste argumentoval proti parním lokomotivám? co budou dělat topiči?
Ze budoucnost patri elektromobilum bylo jasny uz davno, cca pred deseti lety se mi jeste lide smali kdyz sem popisoval jak bude vypadat situace za par let. Dnes uz jen uboze argumentuji budoucim nedostatkem energie pro elektromobily, pritom vetsina tech lidi ani nema predstavu kolik energie elektromobil spotrebuje. Staci si precist tuto diskuzi.
Kazdopadne to neznamena ze budem jezdit levneji, elektrina podrazi a naklady na provoz auta budou relativne vetsi nez jsou dnes. Predpokladam ze az se to trochu rozjede tak to brutalne zregulujou danema.
Podle mne by bylo lépe tuto slepou větev vývoje přenechat německým zeleným fanatikům.
dejte pokoj, staci se ted budou strasit ve vlade.
To Škodovku položí! Je to záměr! A bude se propouštět!
nepoloží. Ale propouštět se asi bude. Nebude potřeba vyrábět tolik převodovek a spalovacích motorů. I kompletace takového auta by mohla být jednodušší, což opět snižuje počet potřebných zaměstnanců.
To zase bude prejetych chodcu, kteri neslyseli prijizdet eletricke auto.
Elektřinou poháněné auto není slyšet jen do 30km/h na dokonale hladké silnici.
Elektromobilita je prostě realita. Pár čísel: v současnosti se v česku nabízí necelých 300 modelů vozů (nepočítám sportovní nebo ultra-luxuní auta - čímž nemyslím A8) do čtyř let nabídnou světové automobilky stejný počet modelů elektromobilů. Poslední Tesla bude za cenu kolem 800 tisíc s možnostmi a výbavou odpovídající stejné Octávii, dojezd přes 400 km. Já ví, že v Čechách je zvykem nadávat a pak jít za vozem těch, kteří využili příležitosti, ale až tolik zpátečnictví jako v této diskusi bych tedy nečekal.
Nejdříve pane zelený fanatiku je třeba postavit další elektrárny a novou rozvodnou síť, a sběrná místa pro desetisíce tun baterek.
Až to budeme mít, můžeme začít s masovou výrobou elektromobilů.
BLIK
To není dobrá zpráva, protože:
- díky převaze výroby elektřiny z hnědého uhlí u nás i sousedů nedojde ke snížení emisí, ale jen k jejich přesunu na jiná místa, podle některých odborníků celkově i k jejich nárůstu
- díky součástkové jednoduchosti elektropohonu oproti spalovacím motorům musí zákonitě dojít k výraznému propouštění zaměstnancú v této oblasti.
To je tedy argumentace: Ad1. - Elektřina se u nás vyrábí z jádra, uhlí a obnovitelných zdrojů - podíl uhlí bude na 100% klesat. Především však potřebujeme ulevit velkým městům, ve kterých doprava odpovídá za podstatnou část emisí. To elektromobilita řeší. Ad2. - Ano pokud bychom přešli na středověký způsob hospodaření, budeme mít víc než plnou zaměstnanost. K tomu pokles životní úrovně asi o 85 procent. Zpátečnictví jako řešení problémů nefungovalo nikdy a nikde ...
To spíš v práci, kde to jde do nákladů, navíc ve větších firmách bývá lepší tarif, cenový rozdíl včetně daňového tak 50% .
Patřilo pod jiný příspěvek, který psal, že "tankovat" se bude doma.
Článek má znít oslavně, ale tak úplně se to nepovedlo. Mimo jiné i proto, že budoucnost elektromobilů zatím stále závisí na dotacích a asi to tak ještě dlouho zůstane.