Setrvačníky z formule 1 budou pohánět i lokomotivy a metro

  8:10aktualizováno  8:10
Formulová stáj Williams, respektive její dceřiná společnost, se dohodla na spolupráci s firmou Kinetic Traction Systems, Inc. Setrvačníková technologie Williamsu se tak dostane do kolejových dopravních prostředků.

Setrvačníkový KERS by měl v budoucnu pomáhat s pohonem vlaků a souprav metra. | foto: Profimedia.cz

Setrvačníkový systém KERS formulové stáje Williams je technicky natolik pokročilý, že zajímá firmy i v jiných odvětvích dopravy. Setrvačníky od Williamsu doposud slaví úspěchy jenom v závodním speciálu Porsche 911 GT3 R. Nově by se ale měly dostat i do hromadných dopravních prostředků, především vlaků a souprav metra.

Společnost Williams Hybrid Power totiž bude spolupracovat s Kinetic Traction Systems, Inc. (KTSi). Firma KTSi dodává své setrvačníky GTR do vlaků a dalších kolejových vozidel a také jako stacionární zásobníky energie. Setrvačníky KTSi budou nově vylepšeny o technologie Williamsu a firmy je budou prodávat společně.

Co je to KERS

Auta na setrvačník nejsou jen pro děti – čtěte více

Hlavním vylepšením stávajících setrvačníků bude použití patentovaného materiálu Magnetic Loaded Composite (MLC) na výrobu rotorů. MLC umožňuje vyrábět lehčí setrvačníky s vyšší energetickou kapacitou než za použití běžných materiálů. Na vývoji těchto vylepšených velkých setrvačníků pracuje vývojové středisko Williams Technology Center v Kataru. Materiál MLC pochází z dílen společností British Nuclear Fuels a Urenco, Williams ale patří mezi průkopníky jeho použití v setrvačnících.

KTSi a Williams budou setrvačníkové zásobníky energie společně nabízet a prodávat především v Evropě, na Blízkém východě a v Indii. Firmy se také budou snažit společně tento způsob uchovávání energie propagovat v osvětové kampani.

Špičková technologie KERS by tak mohla týmu Williams skrze jeho dceřiné společnosti Williams Grand  Prix Engineering Ltd.a Williams Hybrid Power přinést nemalou částku peněz. To dává naději na budoucí zlepšení samotné stáje. Ve Formuli 1 totiž stále platí, že finance jsou asi tím nejdůležitějším klíčem k úspěchu.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Najdete na iDNES.cz