Středa 27. května 2020, svátek má Valdemar
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 27. května 2020 Valdemar

Diskuse k článku

Elektromobilita změní servis aut, počáteční úsporu smaže zdražení

Elektromobilita, pokud se skutečně prosadí, nebude jen o nulových emisích oxidu uhličitého u výfuku. Ne všichni si uvědomují, jak moc zasáhne celý automobilový trh. Radikálně se změní třeba současná podoba servisu aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T30o80m96á93š 24J19a79n79í44r24e13k 5786786981418

Ono to bude jeste trosku jinak. Elektromobily se v nejblizsich (troufnu si rict desetiletich) neprosadi z jednoho prosteho duvodu a tim je nedostatecna infrastruktura. Spotreba benzinu a nafty je cca 8mld litru rocne, kdyz to vynasobime 15km/l, coz muze byt tak prumerna spotreba a pak u elektroauta primerne 0.25kWh/km, tak mi z toho vyslo, ze by to bylo cca 30 TWh, coz jsou dobre dva, tri Temeliny .... uprimne jsem cekal horsi cislo. Ale furt by se musely postavit tri dalsi Temeliny! A to nemluve o dratech jako ruka k pomalu kazdemu baraku, protoze bude muset byt nutne nabijecka v kazde ulici. A to ani neni rec o tom, ze by mozna nebyly suroviny na vyrobu takoveho obrovskeho mnozstvi baterii. Takze aby se vubec elektrorevoluce rozbehla, je potreba prijit s novym typem baterii bez drahych surovin. A do te doby mam osobne sveho favorita a tim je nejaky superusporny motor (vankel treba?), bezici v optimalnich otackach s co nejvyssi ucinnosti a nabijejici malou baterku na treba 30km dojezd, ktery bude vyslovene jenom jako generator. Bude to lehke, levne a spolehlive. Nekde jsem videl 30kWh Vankeluv motor s generatorem a byl fakt malicky. Baterky taky par desitek kilo oproti dnesni pultune ... mam pocit, ze Mazda s tim uz snad prisel nebo chce prijit. Taky se podle me jeste masivne rozsiri vodik a to dlouho predlouho predtim nez tu budou jezdit skutecne elektroauta. To uz se mozna vyresi problem pomaleho nabijeni a drahych baterek, jelikoz to bude v horizontu 20+ let. A mozna dnesni silenstvi elektomobility zlomi vaz eleroautum na dalsi desitky let. Jsou totiz silene draha, budou extremne drahe opravy (zvlaste pak vymena baterii), navic pro mnoho lidi jsou neprijatelne dotykove displeje misto tlacitek (cemuz se nelze divit!) a taky extremne drahe nabijecky, kde realne kWh vyjde i 10x draz nez doma, mozna je to lobby CEZu, aby lidi odradili a uvrhli na to negativni svetlo do pristich let, kdyz se lidi elektroaut zacnou masove zbavovat.

+1/0
22.1.2020 0:09

F43r97a34n58t69i66š47e54k 79P50á17p22a32y 2682149277787

Ono to dopadne asi trochu inak.

Elektromobily sa opravovať asi ani nebudú, lebo nebude čo opravovať. A ostatné staré rachotiny sa budú opravovať v tých nezávislých autodielňach na kraji mesta, lebo budú oveľa lacnejšie ako autorizované servisy, ktoré budú robiť len záručné prehliadky.

0/0
20.1.2020 2:50

M73a12r66t57i75n 19K84a98r24á36s75e19k 9758563318698

Zajimava je uvaha, ze kdyz bude elektromobily potreba mene servisovat, tak bude servis drazsi - opravdu chapeme ekonomiku tak, ze snizeni poptavky vede k rustu cen?8-o

+1/0
12.1.2020 20:13

T38o37m56á10š 71J46a52n40í97r16e86k 5886896851768

precti si ten clanek jeste jednou

0/0
21.1.2020 23:46

P21e20t25r 83H44a23r81i32p78r83a38s24a87d 61H75a82j27i47č 5201486303690

Když už je tam fotka BMW i3. http://www.hybrid.cz/bmw-prodalo-za-sest-let-pres-165-000-elektromobilu-bmw-i3-prodluzuje-zaruku

0/0
10.1.2020 13:12

P79e32t97r 70H42a61r40i58p52r11a90s49a58d 94H15a25j17i29č 5431636453260

Mě se líbí, že je iDnes , co se týče elektromobility pořád konzistentní. Elektromobily jsou prostě za všech okolností fuj a každá výhoda je vlastně nevýhoda. A každá nevýhoda je úplná katastrofa. ;-D

0/0
10.1.2020 11:40

M85a52r78t52i97n 65K87a95r54á62s13e90k 9108273518148

I obava o garazisty mi prijde celkem usmevna - elektricky pohonny system nejspise spravovat opravdu nebudou, ale rekneme si uprimne, kolik navstev servisu je u potencialne poruchovejsiho benzinaku v souvislosti s poruchou motoru? Naproste minimum (ja teda snad nikdy s zadnym autem neresil poruchu motoru). A vse ostatni zlvadne ten garazista uplne stejne na elektru jako benzinaku....

+1/0
10.1.2020 11:27

P73e86t41r 67H52a65r93i48p78r33a36s46a59d 10H43a63j74i44č 5161226283620

Voni se to naučej a za pár let budou i malé opravny dělat kdeco.

0/0
10.1.2020 11:41

M18a42r92t63i14n 46K86a54r13á14s97e64k 9258683768138

Otazka jestli pro to budou mit nejaky duvod - proc se ucit neco, co je dost slozite a nakladne, a tvori to treba 1% potencialnich zakazek?

0/0
10.1.2020 12:46

P58e42t85r 84H13a28r42i60p59r94a61s68a36d 35H81a45j90i54č 5331326343590

Ti staří asi ne, přijdou jiní. Máte to jako se Smart Phonama. Na každým rohu je iPhone expert.

0/0
10.1.2020 13:10

M12a88r12t90i77n 33K41a61r45á28s94e96k 9418573798428

No tak protoze velka cast prodanych nekdy do servisu na opravu neceho dorazi (displej, baterka apod). To rozhodne neni srovnatelne s opravami motoru.... to je jako byste to chtel srovnat s opravami procesoru v iphonech - to prakticky nikdo nepoptava a i kdyz by se to servisman nejak asi zvadl naucit a udelat, tak to kvuli jedne zakazce rocne delat proste nebude....

0/0
10.1.2020 13:41

M77a15r23t60i13n 54K50a34r85á75s78e25k 9288333248538

Stejne jako dneska servisy ani autoriyovane neopravuji automaticke prevodovky - dela to par specialistu po CR, protoze i kdyz to neni nejak zasadne tezke, tak ucit se to a udrzovat znalosti kvuli par opravam rocne se beznemu servisakovi neoplati

0/0
10.1.2020 13:42

V79l33a81d82i94s11l36a63v 36B27u43r26y50š41e37k 1509862217214

hodně, docela dost, navíc nedělají jen poruchy, mění olej, svíčky, filtry, spojky, dvojhmoty, vstřiky, turba, DPF, těsnění pod hlavopu, rozvohy, řemeny, dělaj toho teď moc a elektroauto todle všechno nemá, takže nebudou mít co jíst

+1/−1
10.1.2020 17:27

M55a27r20t98i97n 44K60a66r91á57s62e45k 9268943798538

No v zasade jde teda jen o to, ze na servisovani stejnho poctu aut bude stacit mene servisu, to je naopak hodne dobry smer vyvoje ne? Nebo ma nekdo ze pozitivni vyvoj by byl, kdyby auta bylo potreba servisovat porad vice a vice?8-o

+1/0
10.1.2020 11:24

A60n34t96o58n82í13n 86S95e75b36e17r18a 7453438510749

Mám benzíňák od novoty. Stál mně 350 tisíc. Servisní interval každých 24 měsíců nebo 30 tisíc. Byl jsem tedy po dvou letech poprvé v service. Během dvou let se nic nepokazilo a paltil jsem 5 tisíc. Další servis zase až za 2 roky.

Tak v čem by bylo to nové elektrické auto za 600 tisíc a víc pro mně levnější?

+3/0
9.1.2020 12:01

J41a21n 12K97a62v22a82n 8849595498692

Jo, to by mě taky zajímalo. Benziňák a za mnoholet se mi pokazil jen jeden vstřikovač, nic víc. Takže průměrně jsem za rok vždy v servise do 10k a to počítám i výměny olejů a řemenů.

0/0
9.1.2020 12:40

V71l78a64d96i98s54l61a82v 89B62u24r62y71š23e33k 1129322187534

taky mám benziňák od novoty, stál skoro 800 tisíc, byla na něj velká sleva, do servisu s ním jezdím každej rok v srpnu, taky se nic nepokazilo, každej měsíc platím 1200 korun a z toho se mi hradí prohlídky, auto za 600 tisíc na elektriku by pro mě bylo levnější ve všem

+1/−2
9.1.2020 14:34

P57a55v23e21l 70O84t82i77s55k 2966211247

Ale pokud vímvy máte SUV 4kolku, jenže Takové EV zcela jistě není za 600 tisíc. Ale mnohem více, takže úspora nikde. Mimochodem proč platíte každý měsíc 1200,- to jako že dáte 14 tis za garančku kde vám akorát vymění olej a filtry, to je trochu úlet nemyslíte. Játaky chodím do autorizovaného servisu a za mondeo se vlezu do 6000.;-D

+2/0
9.1.2020 15:57

V73l32a63d27i34s96l71a19v 18B89u81r67y83š77e95k 1489352487884

platím každý měsíc 1200 korun, protože jsem se k tomu zavázal ve smlouvě, při prohlídkách mě mění nejen olej, filtry, ale také svíčky, destičky, kapalinu i jiné kraviny, do kolika se vlezu přesně nevím

0/0
9.1.2020 18:41

P79a62v51e95l 21O25t64i53s36k 2246701827

No kdyby vám tohle všechno měnili každý rok tak ano, jenže nemění. Co myslíte jak často vám mění destičky nebo svíčky? Jestliže měníte auto max do 5 let jak jste psal někde v diskusích, tak ty destičky a svíčky a jiné kraviny, přijdou na řadu ta jednou za těch 5 let a nebo dokonce vůbec takže tohle je prostě úlet. jako nevidím důvod proč bych měl dopředu platit za něco co možná budou měnit a nebo taky ne. ;-D Tak to potom jo jestli podepisujete takové smlouvy to by jste ušetřil a nebo taky když podepíšete zas něco podobného;-D

0/0
9.1.2020 20:36

V37l91a50d10i87s49l59a16v 77B34u46r43y48š65e41k 1539852167864

svíčky mě měnili loni, nebyly levné a to ani jinde, destičky příjdou na řadu asi letos, důvod, proč se to platí dobředu je celkem prozaický, vychází to pak mnohem levněji ( až o 35%), ty výměny, navíc vám půjčí auto, vyměněj kola,schovají je, umyjí je, vyváží je, udělají za vás ponižující STK, vymění baterii AGM, všechno levně, taky můžete přečerpat kredit, takže když tam máte 20 tisíc a je nutná oprava za 50 tisíc, tak už nic neplatíte, jen jezdíte

0/0
10.1.2020 8:13

P38a30v58e32l 43O21t80i67s15k 2186411277

Baterii asi menit nebudete., a ty destičky Vas potkaji jednou za za celou dobu co.to.máte. . Na St nesedávám ni ponižujicího . A zbytek midelaji taky a nqhradni auto mám taky. A ta sleva no Spiš se mi to zdá velmi předražené. Jak jsem psal servis mne stoji ve Ford na.mondeo 6000 za rok.

0/0
10.1.2020 10:51

V82l93a28d97i39s91l37a95v 60B85u88r82y11š37e15k 1619722587334

STK je velmi ponižující, jak tam ty lidi sedí, koukaj a ten automechanik je volá, kárá je, jsem tam byl po 4 letech s dceřiným autem a kvůli jakýmusi obvazu mně tam vyčinil, proto na to asi taky chodí jen slušní lidi, ti ostatní si to zařídí jinak, jako já a nebo ještě úplně jinak, no a jestli je to předražený to nevím, levný to není, ale ty ceny tak nějak odpovídají dnešní době, zase mám jistotu, že když bych něco potřeboval, tak vytočím číslo a jako VIP zákazník je o mě dobře postaráno v kterokoli dobu, no nic není zadarmo, mimochodem mluvit o autě za milion o ročním servisu za 6 tisíc že je levnej a za 15 tisíc drahej mně příjde celkem mimo, buď na to mám a nebo ne

0/−1
10.1.2020 17:38

P10a49v17e83l 54O17t43i28s65k 2766681907

nejde o to jestli na to mám nebo nemám, to že na to mám , ještě neznamená, že musím rozhazovat peníze kudy chodím. Ale hlavně toto vlákno začalo tím, že za servis platíte kolik platíte a tím pádem by se vám vyplatilo elektro auto, za 600 tis. A tady je zakopaný pes, za prvé do 600 tis je tak akorát Citigo, a to tak nějak nesplnuje ty požadavky které jste tady nastínil, za druhé zcela jistě to není srovnatelné s vaším autem, takže to nejde srovnávat no a za třetí platit dopředu za prachy za něco co by vám mohli vyměnit, ale jelikož se jedná o zánovní auto, tak spousty těch věcí vlastně měnit nebudou, tedy ne v době kdy to auto vlastníte vy. tohle mi přijde minimálně podivné, ale jsou to samozřejmě vaše prachy. Mimochodem jak píšete níže s těma výměnama olejů, proč by jste měl trávit v servisu dopoledne? postavím tam auto a jedu si náhradním vozidlem kam potřebuji. Notabene když to máte tak hezky předplacené. Já si půjčuji náhradní vozidlo sice i bez tohoto paušálu, ale budiž.:-)

0/0
10.1.2020 21:29

V10l68a92d28i60s53l47a42v 23B93u78r89y77š43e68k 1489412837744

on to není tak docela paušál, je to konto a dá se docela dost přečerpat, furt je to lepší než třeba havarijní pojištění, to jsem nikdy neměl, tam strčíte prachy a už je nikdy neuvidíte, tady je alespoň máte k dispozioci, pokud jsou potřeba a nemusíte se nikoho nic doprošovat jako u pojištění, mimochodem, pokud uvažuju o elektrickým autě, tak ty úvahy jsou jen v kombinaci s SUV se spalovacím motorem, vznětovým, o plnohodnotné náhradě neuvažuju, tak možná v hodně pozdním věku budu, ale tohle zatím není na pořadu dne

0/0
11.1.2020 14:34

M16i41l58o18š 27S42e85t43í53k 3329579184400

Na začátku diskuse jste tvrdil, že si olej měníte sám. Tak jak to tedy je?

0/0
10.1.2020 16:49

V27l96a81d41i43s85l10a28v 21B89u85r55y38š93e75k 1729732787334

ano, to je pravda, měním ho sám i mně ho mění v servisu, v servisu mně ho mění vždycky v srpnu, kvůli záruce, já ho pak ještě měním v dubnu a červnu kvůli zvýšení životnosti motoru, vzhledem k tomu, že výměna trvá 10 minut se mě nevyplatí ztrávit výměnou v servisu celý dopoledne, tak si to měním sám v garáži, vezmu si takovej pekáček, ten strčím pod olejovou vanu, torxem povolím vypouštěcí šroub, nechám olej vytéct, někdy i přes noc, pak vyměním filtr, zašroubuju výpustný šroub a naleju do motoru 4 litry oleje, samozřejmě po krátké jízdě kontroluju hladinu pomocí měrky

0/0
10.1.2020 17:48

P91a92v84e67l 19O83t11i27s66k 2136871907

uf vy měníte během půl roku 3 krát olej, to musíte mít velký nájezd kilometrů, v tom případě EV pro vás asi nebude to pravé

0/0
10.1.2020 21:15

V45l69a59d93i26s70l66a98v 49B87u15r23y47š27e40k 1869572497774

já to měním po 10 tisíci, moc to nestojí a je to hotový za 10 minut večer a 10 minut ráno, takže mě to nějak neomezuje, výrobce stanovuje interval v EU 30 tisíc kilometrů a mimo EU 15 tisíc, já jsemm ještě přísnější než mimo EU, tak to měním po 10 tisících, tak mě snad ten přímovstřik vydrží aspoň 120 tisíc kilasů bez problému, tankuju výhradně verrvu 100 bez lihu a v Makedonii prémiové palivo taky bez lihu, takže můj motor ještě líh nikdy neviděl, tak se mi snad za to odmění

0/0
11.1.2020 14:24

V58l82a39d16i89m33í22r 23F32i58b84i82g60e17r 5114941201684

V ničem. Za 250000 co jste ušetřil můžete projet cca 130000km abyste se dostal na nákup elektromobilu za 600K Ale i elektřina něco stojí, takže rozdíl bude třeba 1kč na km úspora.

A dá se předpokládat že E-mobily budou mít zákaz vjezdu do podzemních garází, protože když by náhodou blaflo tak snad není nic čím by to v tom podzemí uhasili a žár může narušit železobetonovou konstrukci.

+2/0
10.1.2020 13:00

V44í81t 55O13ž22a33n52a 1148798545714

Elektromotor se hned tak nepokazí a výměna oleje v reduktoru taky není nic nutného.

+1/−2
9.1.2020 10:29

P69a40v19e63l 20O41t61i40s52k 2136921587

Elektromotor samotny ne ale jinak set klid ne pokazi jako jakýkoli jiný stroj. Myslet si že Ev je bezporuchový je hodně zcestné.

+3/0
9.1.2020 10:48

A52n76t90o13n31í61n 39S26e45b76e87r14a 7943138790269

A když máte nové benzínové auto, tak se vám hned pokazí? 8-o

+2/0
9.1.2020 12:02

V81l47a29d41i67s59l91a25v 52B51u53r89y62š57e38k 1909772627544

všichni nemají jen nová auta a ti co je mají stará, těm se kazí docela dost

0/0
9.1.2020 14:44

P69a55v60e11l 57O92t42i49s34k 2636301587

No až tady budou lítat EV staré 15 a více let tak se taky budou kazit. Já osobně jsem na motoru závadu měl naposledy u š 120 od té doby jsem vystřídal hodně aut najel mnoho kilometrů a když se vyskytla nějaká závada tak to bylo na podvozku nebo v elektrice. A pokud vím tohle mají Elektro autataky.

+2/0
9.1.2020 16:02

V25l38a80d23i70s65l72a26v 83B27u97r86y78š19e85k 1359812287594

to já měl závadu na motoru naposledy před 3 lety, navíc v Srbsku, ford koga napsal na disleji engine malfuncion a nakonec z toho byla závada na DPF, dojel jsem s tím navzdory zákazu ze strany Fordu až do Řecka, naštěstí se s Řeky dá domliuvit anglicky a byli velmi vstřícní, závadu v záruce odstaranili, ale stejně jsem po příjezdu do Čech auto prodal, neměl jsem už k němu důvěru

0/0
9.1.2020 18:46

P23a27v49e35l 56O36t85i28s83k 2736271527

Jistě to se samozřejmě může stát a stejně tak se vám může někde pokazit jakékoliv jiné auto i to elektro. myslet si že ne, je hodně naivní.

0/0
9.1.2020 20:38

V89l88a30d93i74s33l75a24v 30B22u88r37y84š38e62k 1239772827554

stát se může ledacos, ale systém čistění výfukových plynů se na elektru v Srbsku celekm jistě nepokazí, už proto, že bych tam s ním do Srbska nejel, uvažuju jen o něčem co by dojelo do mých oblíbených lázní v Maďarsku a zpět bez nabíjení s rezervou tak 70 km

0/0
10.1.2020 8:16

P23a51v44e70l 45O96t88i55s66k 2446781547

Ano nepokazi to máte pravdu, může se pokazit cokoli jiného. Ani to že vy jste měl problém s DPF neznamená že se to běžně kazí, v dnešní době opravdu ne natož u zánovních aut. Já mám naběhano 220 tis km shodou okolnosti taky ford a žádný podobný problém jsem neměl. Jak jsem psal výše podvozek, takže ložisko zadniho kola a silentbloky zadní nápravy. Ale to má Elektro taky. Ale samozřejmě kupte si co chcete. Ale jestli chcete nechat asi ke SUV na dlouhé cesty po balkáně a k tomu koupit EV jak jste v diskusi dříve psal. Tak to potom už vůbec nedává smysl. No aještě k tomu za EV, které zvládne v pohodě to co tady píšete dáte mnohem více než 600tis.

0/0
10.1.2020 11:44

V41l19a10d55i95s89l88a91v 60B57u52r45y92š15e60k 1969702967334

nikdy jsem nepsal, že chci jezdit po Balkáně elektrickým autem, vždy jsem psal opak, že chci jezdit po Balkáně SUV se zážehovým motorem a elektrickým autem po městě, od elektrickýho auta očekávám, že mě maximálně doveze do mých oblíbených lázní v Maďarsku, kam často jezdím s rezervou 70 km, tj 2x168+70, tj cca 400 km

0/0
10.1.2020 17:53

P14a15v90e70l 38O48t53i59s57k 2776441307

No já to taky píšu že si chcete nechat SUV na cesty po balkáně, vy neumíte číst? jenže aby jste tím EV dojel cca na jistotu 400km vysolíte cca 1,1 milionu a výš, plus další náklady, čili tohle prostě nedává smysl ani ekonomický ani ekologický,

0/0
10.1.2020 21:35

V56l85a42d43i94s74l38a17v 26B87u93r63y62š92e91k 1349512907384

samozřejmě že to smysl nedává, kdyby to smysl dávalo, tak ho už dávno mám

0/0
11.1.2020 14:36

V57l94a46d55i49m36í28r 38F26i57b45i38g43e82r 5234311871174

Na co servis u elektromobilů tam bude jediný a to výměna oleje v automatické převodovce a výměna spotřebních dílů jako brzdy atd. Elektromotor neopraví ani v servisu to budou muset posílat jinam a pokud se něco rozbije tak se to opraví jako dnes a to že se vymění modul. Bude potřeba diagnostika a tu má dnes každý servisák, akorát bude víc moderní. No a baterie tu bude obhospodařovat chytrá nabíječka.

0/0
9.1.2020 9:17

A71n26t12o95n68í26n 87S27e95b17e75r54a 7613348150859

Já vybírám dobře a nidky se mi nepokazil ani benzínový motor. Jen jsem měnil svíčky a olej, jednou jsem měnil čidlo termostau :-D Pro mně to není výhoda, že je prý elektromor míň poruchový.

+1/0
9.1.2020 12:05

V16l71a61d48i86s92l68a56v 10B89u68r51y65š29e79k 1799692467444

je to naprosto individuální, ale v průměru to pro lidi bude lepší, když bude elektromotor míň poruchovej i když to vyjímečně pro někoho být výhoda nemusí

0/0
9.1.2020 14:39

V28l21a55d98i76m39í61r 19F32i30b50i12g83e13r 5374951161584

Když se k autu chová normálně a pokud se nejedná o vysloveně špatný kus tak je takové auto bezporuchové. A většina poruch je spíš v nedostatečné údržbě a péči o vozidlo.

0/0
10.1.2020 13:03

M36i67c84h32a42l 49S68t35r29n74a40d 3873940748904

Článek je takové pěkné plácnutí do vody. Pro mě vlastně o ničem.

+2/0
9.1.2020 8:51

P87e70t66r 93S26p61u71r57n41y 5589337787480

A po servisech přijde zdražení elektřiny. Propad příjmu spotřební daně z benzinu a nafty bude potřeba zalepit. Je to jako když nahradite plynový kotel elektrickým, ze to zrovna vychází na provoz levněji. Za par let se to zase otáčí. Svět potřebuje změny, aby lidi utraceli.

+3/0
9.1.2020 8:01

V65l67a61d90i82s72l20a20v 76B43u88r22y59š18e13k 1429442917414

no jo, no, levný to nebude, ale to nebylo ježdění autem nikdy, což je nakonec dobře, takže se vlastně nic nezmění

+1/0
9.1.2020 8:14

M55a37r91i25n 66V38e22l42č73e95v 5374898837258

Změní, na dovolenou autem do Řecka, Francie nebo Španělska můžete zapomenout. Do práce a na nákup to bude hlavní určení aut ... a občanů

0/0
9.1.2020 9:10

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

Najdete na iDNES.cz